Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59
Mijn nieuwe monitor lijkt een dead pixel te hebben. Teminste, hoe noem je het als hij half werkt?

dead pixel

Hij zit helemaal links tegen de rand waardoor hij niet stoort en bij omruil je altijd kans hebt dat je een nog slechtere versie krijgt. Als je 1 pixel hebt, bestaat er dan de kans dat je er mee zal krijgen of gebeurd dat maar zelden?

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSebas2023
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09-2022
A partial sub-pixel defect is a manufacturing defect in which the RGB film layer was not cut properly.

Direct van wikipedia: Wikipedia: Defective pixel

De kans is er zeker dat het erger word, dit door temeratuur veranderingen etc.(Zoals te zien op de afbeelding zouden de volledige pixels boven en onder het sub-pixel kunnen stoppen met werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39
Lijkt eerder vuil/kras oid wat ervoor zit, alle pixels doen het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
MrSebas2023 schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:25:
A partial sub-pixel defect is a manufacturing defect in which the RGB film layer was not cut properly.

Direct van wikipedia: Wikipedia: Defective pixel

De kans is er zeker dat het erger word, dit door temeratuur veranderingen etc.(Zoals te zien op de afbeelding zouden de volledige pixels boven en onder het sub-pixel kunnen stoppen met werken)
Zo lang alleen deze pixel in zijn geheel dood gaat vind ik het niet erg want zoals gezegd hij zit helemaal links aan de rand. Echter zou ik het wel vervelend vinden als ik er meer kan verwachten op korte termijn op andere plekken.
pennywiser schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:29:
Lijkt eerder vuil/kras oid wat ervoor zit, alle pixels doen het..
Ik heb al een beetje zitten poetsen maar mocht het vuil zijn dan zit het achter de voorste laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSebas2023
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09-2022
Sir_Hendro schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:37:
[...]

Zo lang alleen deze pixel in zijn geheel dood gaat vind ik het niet erg want zoals gezegd hij zit helemaal links aan de rand. Echter zou ik het wel vervelend vinden als ik er meer kan verwachten op korte termijn op andere plekken.

[...]

Ik heb al een beetje zitten poetsen maar mocht het vuil zijn dan zit het achter de voorste laag.
Als het niet erg is zou ik er verder niet overna denken, tenzij het je heel erg uitmaakt zou ik m terugsturen/inruilen.... Ik zou in iedergeval niet zelf je monitor uit elkaar gaan halen om die lagen eronder schoon te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik was ook niet van plan om hem uit elkaar te halen :9

Zoals gezegd zo stoort het mij niet zo lang het maar niet erger wordt, als in nog meer dode pixels op andere plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddykgb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 20:31
Hey Sir_Hendro, hoe is de situatie ondertussen? Meer dode (sub)pixels?
Bedankt
Pagina: 1