Verwijderde filmpjes terug krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:15

Agent47

I always close my contracts.

Topicstarter
Mijn vraag
Ik had een paar filmpjes van vroeger op USB stick. Deze USB stick is encrypted met SanDisk secure Acces. Nu heb ik op deze stick deze filmpjes per ongeluk verwijderd en mijn prullenbak ook leeg gemaakt. Nu baal ik als een stekker.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Recuva

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Recuva en EaseUs .
Ik heb bij EaseUs .SWF files kunnen terug halen welke het mogelijk kunnen zijn maar die kan ik weer met niks openen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Beste antwoord (via Agent47 op 03-04-2019 16:59)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dan zijn er twee opties: je haalt je filmpjes terug van je backup, of je neemt je verlies...

Datarecovery wordt berekend op basis van de grootte van je schijf, en dat gaat hem dus hoogstwaarschijnlijk niet worden voor €100,- en daarbij ben je al een half jaar bezig geweest met het (herhaaldelijk) overschrijven van je filmpjes met (letterlijk) random data.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
@luukmans7 .swf is volgens mij Shockwave Flash. Daar zou je wat meer mee moeten kunnen.
Prullenbak leeg maken op je computer doet niets met het al dan niet verwijderen van bestanden op een stick is mijn ervaring. Maar kan me ook vergissen.

Weet je ook waar die filmpjes vandaan kwamen? Als je niets met die stick verder hebt gedaan behalve verwijderen, dan zou het gewoon nog beschikbaar moeten zijn. In principe wordt er gewoon een aanduiding voor een bestand gezet om aan het systeem aan te geven dat de ruimte vrij is om te beschrijven. Op dat moment is er ook eigenlijk nog niets weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:50:
@luukmans7 .swf is volgens mij Shockwave Flash. Daar zou je wat meer mee moeten kunnen.
Prullenbak leeg maken op je computer doet niets met het al dan niet verwijderen van bestanden op een stick is mijn ervaring. Maar kan me ook vergissen.

Weet je ook waar die filmpjes vandaan kwamen? Als je niets met die stick verder hebt gedaan behalve verwijderen, dan zou het gewoon nog beschikbaar moeten zijn. In principe wordt er gewoon een aanduiding voor een bestand gezet om aan het systeem aan te geven dat de ruimte vrij is om te beschrijven. Op dat moment is er ook eigenlijk nog niets weg.
Ze zijn dus van mijn usb stick en uit mijn prullenbak. Ik probeer nu de prullenbak te scannen. Meer tips altijd welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De stick was encrypted. De hele bedoeling van encryptie is dat je niet gemakkelijk bij de data komt. Dataherstel op versleutelde data is ook heel erg lastig, want de ruwe data is versleuteld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:02:
De stick was encrypted. De hele bedoeling van encryptie is dat je niet gemakkelijk bij de data komt. Dataherstel op versleutelde data is ook heel erg lastig, want de ruwe data is versleuteld.
Ik heb ook 1 map waar de filmpjes in stonden gekopieerd naar mijn bureaublad in 2018 weet ik nog. Dus ze hebben ook onversleuteld op mijn bureaublad gestaan in een map. Toen heb ik deze map en de filmpjes op USB verwijderd. Kortom:

Ze hebben een tijdje op mijn bureaublad gestaan , verwijderd ( prullenbak) prullenbak geleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Over het algemeen worden bestanden die je op een stick heb staan bij verwijderen NIET verplaatst naar de prullenbak van de PC. Ze zullen (op de stick) gemarkeeerd worden als verwijderd. Wil je dat weer terughalen, dan zul je (waarschijnlijk) met recoversoftware aan de gang moeten, waarbij het feit dat de stick encrypted is, het recoveren niet eenvoudiger zal maken.

Aanvulling: de stick is beveiligd (zeg je). Op het moment dat je die ontgrendeld en data naar je harde schijf verplaatst, is die data ook niet (meer) versleuteld... tenzij je je PC en harddrives met iets als bitlocker hebt versleuteld.
Kortom, dat de data ooit onversleuteld op je desktop heeft gestaan heeft geen impact op de versleuteling van je stick

[ Voor 32% gewijzigd door Jester-NL op 01-04-2019 16:07 ]

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Jester-NL schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:04:
Over het algemeen worden bestanden die je op een stick heb staan bij verwijderen NIET verplaatst naar de prullenbak van de PC. Ze zullen (op de stick) gemarkeeerd worden als verwijderd. Wil je dat weer terughalen, dan zul je (waarschijnlijk) met recoversoftware aan de gang moeten, waarbij het feit dat de stick encrypted is, het recoveren niet eenvoudiger zal maken.
En als ik ze van de stick naar mijn bureaublad gekopieerd hebt en ze hier een dag of langer ook hebben opgestaan? Dit staat los van de stick denk ik dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
Je zal gewoon met recovery software aan de slag moeten gaan en hopen dat er niks is overschreven. Hoe langer het geleden is, des te groter de kans dat je niks gaat terugvinden.

[ Voor 49% gewijzigd door NotSoSteady op 01-04-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Agent47 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:06:
[...]

En als ik ze van de stick naar mijn bureaublad gekopieerd hebt en ze hier een dag of langer ook hebben opgestaan? Dit staat los van de stick denk ik dan toch?
Ja, maar als dat in 2018 was en er sindsdien dus vanalles met die machine gebeurd is, is de kans dat je die bestanden nog terug vindt klein.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Agent47 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:06:
[...]

Wat wil je redden? De filmpjes op je desktop of op de stick? Als het om de stick gaat, dan zijn filmpjes die een jaar terug op je desktop hebben gestaan nutteloos en niet meer dan ruis.

Je stick is encrypted. Dat wil zeggen dat (totdat het goede wachtwoord is ingevoerd) alle data een blok garbage is. Het ingeven van een wachtwoord maakt dat je OS er iets van kan maken.
Om data te recoveren van die stick zal de recoversoftware eerst dat grote blok moeten kunnen omzetten in iets leesbaars en daarin gaan zoeken naar iets dat verwijderd is en mogelijk kan worden hersteld. Die eerste stap (het decrypten) is niet iets dat standaard is voor recover software.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Jester-NL schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:12:
[...]

Wat wil je redden? De filmpjes op je desktop of op de stick? Als het om de stick gaat, dan zijn filmpjes die een jaar terug op je desktop hebben gestaan nutteloos en niet meer dan ruis.

Je stick is encrypted. Dat wil zeggen dat (totdat het goede wachtwoord is ingevoerd) alle data een blok garbage is. Het ingeven van een wachtwoord maakt dat je OS er iets van kan maken.
Om data te recoveren van die stick zal de recoversoftware eerst dat grote blok moeten kunnen omzetten in iets leesbaars en daarin gaan zoeken naar iets dat verwijderd is en mogelijk kan worden hersteld. Die eerste stap (het decrypten) is niet iets dat standaard is voor recover software.
Misschien leg ik het niet goed uit. De bestanden stonden eerst op de USB Stick. Ik heb ze toen eventjes verplaatst naar mijn bureaublad. Ze stonden hierdoor dus onder C:\desktop. Na een tijdje heb ik ze weggegooid en de prullenbak geleegd. Ze zouden dus ergens in de prullenbak vandaan getoverd moeten worden gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan dus ook je C:\ schijf gaan scannen met recovery software. Maar zoals gezegd: op die schijf gebeurt continue vanalles, dus de kans dat je daar nog wat van kan herstellen neemt snel af naarmate er meer tijd verstrijkt sinds het verwijderen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dus de stick is ruis, en daarmee het verhaal encryptie ook.

Het is nu dus de vraag hoelang geleden "Na een tijdje heb ik ze weggegooid en de prullenbak geleegd" is...

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:14:
[...]

Misschien leg ik het niet goed uit. De bestanden stonden eerst op de USB Stick. Ik heb ze toen eventjes verplaatst naar mijn bureaublad. Ze stonden hierdoor dus onder C:\desktop. Na een tijdje heb ik ze weggegooid en de prullenbak geleegd. Ze zouden dus ergens in de prullenbak vandaan getoverd moeten worden gok ik.
Je hebt het prima verwoord ....
Alleen files worden verwijderd naar de prullenbak en daarna uit de index ( klaar om overschreven te worden )
Dus tenzij je de pc NA die tijd niet meer gebruikt hebt, kan je met een recoveryprogramma de boel nog wel redden, geen probleem.

Maar als je de PC continu in gebruik hebt, worden de sectoren waar die filmpjes stonden opnieuw beschreven - want leeg
De prullenbak is geen 'aparte' plek op je HDD, waar je wat opslaat, het is een mechanisme om aan te geven wat er weg kan.

Gaan de files van desktop -> prullenbak, verandert er NIETS, behalve het vlaggetje "bewaren" wordt "binnenkort verwijderen"
Als je dan zelf de prullenbak 'leegt' wordt het vlaggetje "verwijderd - klaar om ruimte opnieuw te gebruiken"

( heeft er iemand al iets geopperd over backups ;) )

Misschien heb je geluk, en staan ze nog in een google-photo's of icloud account ergens ?

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 01-04-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
FreshMaker schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:18:
[...]

Je hebt het prima verwoord ....
Alleen files worden verwijderd naar de prullenbak en daarna uit de index ( klaar om overschreven te worden )
Dus tenzij je de pc NA die tijd niet meer gebruikt hebt, kan je met een recoveryprogramma de boel nog wel redden, geen probleem.

Maar als je de PC continu in gebruik hebt, worden de sectoren waar die filmpjes stonden opnieuw beschreven - want leeg
De prullenbak is geen 'aparte' plek op je HDD, waar je wat opslaat, het is een mechanisme om aan te geven wat er weg kan.

Gaan de files van desktop -> prullenbak, verandert er NIETS, behalve het vlaggetje "bewaren" wordt "binnenkort verwijderen"
Als je dan zelf de prullenbak 'leegt' wordt het vlaggetje "verwijderd - klaar om ruimte opnieuw te gebruiken"

( heeft er iemand al iets geopperd over backups ;) )

Misschien heb je geluk, en staan ze nog in een google-photo's of icloud account ergens ?
Ik ga gewoon van het ergste uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Buiten de encryptie om dan, heb ik goede ervaringen met R-Studio.

Daar kun je ook een RAW dump maken van de inhoud en klooien zonder de stick zelf te vernielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Nog meer tips? Recuva doet nu een volle scan op ALLES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, even de scan afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:56:
[...]

Ja, even de scan afwachten.
Scan is klaar. Zaten geen avi bestanden tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Nog meer ideeen? Of software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:05:
Nog meer tips? Recuva doet nu een volle scan op ALLES
Hmm Tweakers is geen doos waar je aan rammelt, en dan maar antwoord krijgt ...
Je hebt de mogelijkheden gekregen, geen backups kennelijk, en de bestanden verwijderd ...
Agent47 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:19:
[...]Ik ga gewoon van het ergste uit..
Ik denk dat het gewoon weg is dan.

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 01-04-2019 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je begint je verhaalt met dit:
Nu heb ik op deze stick deze filmpjes per ongeluk verwijderd en mijn prullenbak ook leeg gemaakt.
Later kom je met dit:
De bestanden stonden eerst op de USB Stick. Ik heb ze toen eventjes verplaatst naar mijn bureaublad. Ze stonden hierdoor dus onder C:\desktop. Na een tijdje heb ik ze weggegooid en de prullenbak geleegd. Ze zouden dus ergens in de prullenbak vandaan getoverd moeten worden gok ik.
Dus die stick heeft niets met je verhaal te maken blijkbaar. Sowieso is dataherstel op versleutelde data zinloos. Iig voor de simpele consument. Dan is het punt "na een tijdje heb ik ze van mijn bureaublad verwijdert en de prullenbak geleegd". Was dat legen van de prullenbak een uur voor je dit topic opende, vorige week, een maand geleden of ergens in 2017? Oftewel, hoeveel tijd is er overheen gegaan na het legen van de prullenbak.

Je laatste post doet vermoeden dat het 'tijdje' eigenlijk 'een flinke tijd' is. Er is niets meer terug te halen, want de fysieke locatie waar de data stond is ondertussen al overschreven met andere data (bijvoorbeeld Windows updates.

Oh, en terwijl ik dit typte schop je dit topic onnodig omhoog. Je vorige post was een half uur geleden. Laat het lekker rusten tot mensen met een reactie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Ik ben verder niet veel tegen gekomen. Ideeen zijn altijd welkom.
Ben bereid tot 100 euro te betalen om het terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijf uitbouwen. En opsturen naar een data recovery bedrijf als het zo belangrijk is.

Geen garantie op Suc6. En gegarandeerd meer dan 400euro.

Je bied nu 100 euro als de data terug komt zonder duidelijk antwoord op vragen. Bv wanneer heb je de data verwijderd en heb je daarna nog gewoon gebruik gemaakt van je pc.
Suc6 ermee. En backups maken voor de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Jester-NL in "Verwijderde filmpjes terug krijgen" en Hero of Time in "Verwijderde filmpjes terug krijgen"

Voordat je geld gaat uitgeven, in bovenstaande posts wordt dezelfde vraag gesteld, maar ik doe het nog een keer:
Hoe lang geleden is het dat je die filmpjes van je bureaublad hebt verwijderd? (en is dat op dezelfde machine waar je nu op aan het werken en posten bent?)

Als het antwoord op die vraag is "langer dat vlak voordat je dit topic opende" en het antwoord op de subvraag is "ja", dan kun je dat geld ook anders besteden... die filmpjes ga je er niet mee terugkrijgen... Zie ook (en nogmaals) de post van @Hero of Time en FreshMaker in "Verwijderde filmpjes terug krijgen"

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Jester-NL schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:31:
Jester-NL in "Verwijderde filmpjes terug krijgen" en Hero of Time in "Verwijderde filmpjes terug krijgen"

Voordat je geld gaat uitgeven, in bovenstaande posts wordt dezelfde vraag gesteld, maar ik doe het nog een keer:
Hoe lang geleden is het dat je die filmpjes van je bureaublad hebt verwijderd? (en is dat op dezelfde machine waar je nu op aan het werken en posten bent?)

Als het antwoord op die vraag is "langer dat vlak voordat je dit topic opende" en het antwoord op de subvraag is "ja", dan kun je dat geld ook anders besteden... die filmpjes ga je er niet mee terugkrijgen... Zie ook (en nogmaals) de post van @Hero of Time en FreshMaker in "Verwijderde filmpjes terug krijgen"
Half jaar geleden

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dan zijn er twee opties: je haalt je filmpjes terug van je backup, of je neemt je verlies...

Datarecovery wordt berekend op basis van de grootte van je schijf, en dat gaat hem dus hoogstwaarschijnlijk niet worden voor €100,- en daarbij ben je al een half jaar bezig geweest met het (herhaaldelijk) overschrijven van je filmpjes met (letterlijk) random data.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan is het zeker :w met je data. Je hebt in dat half jaar zeker ook Windows bij laten werken van 1803 naar 1809.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Dank voor de antwoorden, ik neem mijn verlies

Pagina: 1