Vraag

• Amaranta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-12-2024
.

Ik zoek een?
dumbphone die als 4g-hotspot kan fungeren. In de zomermaanden vind ik het heel fijn om er op uit te gaan met een minimale telefoon om mezelf niet zo aan dat smartphone scherm gekleefd te hebben. Vorig jaar hadik de 8110, maar daar zaten nog best wel wat nadelen aan, qua software, bovendien vond ik het fysiek geen prettig toestel.

Wat is je budget?
max 85,-.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te bellen en te sms’en en om een 4g-hotspot te maken voor mijn laptop of tablet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi heeft twee toestellen, maar daar kan ik nog niks over vinden hier op Tweakers, het gaat om de Xiaomi Qin 4g en de ZMI Z1 4g. JioPhone is ook een optie, maar ook daar zit KaiOs op. Punkt en LightPhone zijn prachtig, maar echt boven mijn budget.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb allerlei apps geprobeerd om het smartphonegebruik te reduceren, maar uiteindelijk werkt dat bij mij toch niet.

Alle reacties

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11 09:52

EMP

Krulloos!

Dat klinkt als een erg specifiek product. Als je het al kunt vinden, moet het maar net precies aan je behoeften voldoen.

Wat dacht je van een losse 4G hotspot voor je internet behoefte en een losse domme telefoon? Dan kun je uit die twee losse werelden simpelweg prettige apparaten kopen. Misschien iets duurder, maar zal niet veel zijn.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Geen inhoudelijk advies voor je telefoons, maar als je voor een Chinaphone gaat, controleer de banden. Mogelijk worden niet alle 4g banden in EU ondersteund waardoor je geen of minder gebruik kan maken van sommige providers.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik zou proberen iets van een Microsoft Lumia 640 LTE/650/950/950 XL tweedehands te scoren met Windows er op, dat platform is einde leven op de mobiele telefoon en er zijn bijna geen apps meer voor, maar wel 4G en een browser. De 950 (XL) hebben ook nog eens een goede camera aan boord.

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
swhnld schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:41:
Ik zou proberen iets van een Microsoft Lumia 640 LTE/650/950/950 XL tweedehands te scoren met Windows er op, dat platform is einde leven op de mobiele telefoon en er zijn bijna geen apps meer voor, maar wel 4G en een browser. De 950 (XL) hebben ook nog eens een goede camera aan boord.
Of je zoekt een telefoon met Sailfish OS.
Ik zou niet weten of er nog wel toestellen zijn met Sailfish, maar als je gewoon geen Android apps gebruikt op de telefoon en je alleen de apps van Jolla zelf, dan heb je eigenlijk alleen een browser en wat basis apps.

• vosje1962
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 10:57
Ik zat toevallig met dezelfde vraag. Ben toen even op Tweakers gaan zoeken en kwam toen op 4 toestellen uit, waaronder de Nokia 8110 4g en de Cat B35.

Blogje over geschreven met links naar Tweakers:
*knip*. Goed bedoeld, maar neigt naar spam.

Verder is kicken van topics niet gewenst en dubbelposten ook niet.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 17-05-2019 11:08 ]

• vosje1962
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 10:57
Waarom geen Nokia 8110?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.