DNS server intern IP adres ipv modem IP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
heb een router van mijn provider telenet type 24*8 DOC 3
aangezien je in die router geen dns kan ingeven plaats ik er nog een router achter die ik enkel gebruik voor mijn dns naam actief te houden: free dns van https://my.noip.com/#!/dynamic-dns
nu is mijn oude router stuk gegaan die ik gebruikte voor dns, type Netgear Nighthawk R7000 en daar werkte alles perfect mee. ik kreeg mooi mijn IP van mijn telenetmodem te zien op de site van noip.com.
dus ik dacht ik heb hier nog een oude router liggen waar je ook een dns account kan ingeven van D-link type:
D-Link DI-524
maar deze stuurt zijn IP adres door 192.168.1.114 in plaats van het IP adres van de telenet router vb 78.21.10.100.
enig idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2019 18:52 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-04-2019 11:42)

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 07:36
Ik vrees dat dit niet zal op te lossen zijn met dit type router. Je hebt een router nodig die controle doet wat jouw werkelijk internet IP is en dit dan doorstuurt naar de DDNS service.

Deze week nog een Edgerouter x gebruikt voor de DDNS functie. Daar kan je "web-skip" activeren om te controleren wat jouw werkelijk internet IP is. Zonder deze functie stuurde deze ook eerst gewoon het WAN IP door..

Dus hangt af van router tot router.. Als je enkel een een toestel nodig hebt om uw DDNS te updaten. Waarom geen Raspberry Pi? En je kan dit goedkoop stukje hardware ook gebruiken voor nog andere functies..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Omdat dat is hoe je nieuwe router werkt, op basis van de instellingen die je hebt gedaan denk ik.

Dus begin eens met de belangrijke info: om welke apparatuur gaat het en hoe heb je een en ander exact ingesteld. (en evt ook welke apparatuur en instellingen je hier voor had toen het wel werkte zoals je wil)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Hoeveel routers heb je, 1 of 2?

NoIP wijst een DNS naar een publiek IP en niet naar een private IP.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 routers van telenet + 1 voor DNS naam
1 van telenet met batterij voor alarm
1 van telenet met draadloos netwerk van Telenet., daar hangt mijn andere router aan met kabel voor mijn DNS naam.
instellingen? gewoon mijn acount gegevens ingesteld van NO-ip in die router, die dient enkel voor mijn dns naam te kunnen gebruiken.
router die ik nu gebruik is 1 van telenet een D-link Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/2073783bfe2eee82ffe614eaee1b29ab7dc983a1/?url=http%3A%2F%2Fimages.dlink.com%2Fnew%2Fproducts%2FDWL-G700AP%2FDWL-G700AP_right.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorry, maar hier kunnen we weinig tot niets mee...

- alle apparaten die je noemt hebben een specifiek modelnr, geef die eens.
- hoe zijn die apparaten aan elkaar verbonden?
- een router verbindt twee verschillende netwerken met elkaar. Het klinkt alsof je meerdere netwerken binnenhuis hebt. Klopt dat? Welke IP-reeksen gebruik je dan? En waarom doe je dat ipv van alles een enkele thuisnetwerk maken?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:21
Dat apparaat dat je voor die dns service gebruikt., krijgt die een intern adres op zijn wan poort? Zo ja dan ligt daar je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Zoals @dion_b ook al aangeeft voldoet je openingspost momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je dus je openingspost willen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je wilt dus gebruik maken van een DynDNS account en hiervoor heb je de D-Link in het netwerk gehangen. Alleen geeft deze D-link het interne IP adres door in plaats van je internet IP adres aan de service.

Dat type wat je gebruikt is niet gesupport, dus je kan beter op zoek gaan naar een 2dehands R7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:17:
Dat apparaat dat je voor die dns service gebruikt., krijgt die een intern adres op zijn wan poort? Zo ja dan ligt daar je probleem.
ja, die krijgt een intern ip adres van de telenet router
en hoe los ik dat op?
bij mijn vorige router was dat ook zo en die maakte daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:27
dat klinkt alsof je een EMTA modem hebt (zonder router) en een accespoint DWL-G700AP (wat ook geen router is)

je moet altijd een 192.168.*.* ip adres krijgen als je een wireless modem/router hebt
als je een 81.*.*.* , 84.*.*.*. of iets in die trend krijgt heb je vermoedleijk gewoon geen router en hang je rechtstreeks aan het wereldwijde internet

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 07:36
Ik vrees dat dit niet zal op te lossen zijn met dit type router. Je hebt een router nodig die controle doet wat jouw werkelijk internet IP is en dit dan doorstuurt naar de DDNS service.

Deze week nog een Edgerouter x gebruikt voor de DDNS functie. Daar kan je "web-skip" activeren om te controleren wat jouw werkelijk internet IP is. Zonder deze functie stuurde deze ook eerst gewoon het WAN IP door..

Dus hangt af van router tot router.. Als je enkel een een toestel nodig hebt om uw DDNS te updaten. Waarom geen Raspberry Pi? En je kan dit goedkoop stukje hardware ook gebruiken voor nog andere functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik weet niet hoe het bij jouw provider zit zou je uit moeten zoeken maar bij veel providers krijg je tegenwoordig een zo goed als vast ip adres. Heb bij Telfort zelfs meegemaakt dat na een verhuizing het ip adres nog hetzelfde was. Als je een domein hebt kan je het verder zelf inrichten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1