Nieuw moederbord en cpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 1WSF260CC
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik zoek een
moederbord en cpu. Dit systeem word hoofdzakelijk gebruikt voor gamen.

Wat is je budget?
Ik heb niet perse een budget vooropgesteld. Maar ik wil zeker niet high-end gaan.
Momenteel heb ik een I5-6600 en een ASRock Fatal1ty H170 Performance moederbord, dus ik zou in dezelfde klasse willen blijven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor zowel Intel en AMD. De reden dat ik hier advies vraag is omdat ik sinds ik mijn pc gebouwd heb de CPU ontwikkelingen niet echt gevolgd heb en dus ook niet goed weet wat de verschillen zijn en zo een goede beslissing kan nemen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn plan is om het systeem in te bouwen in een kleine kast.

Normaal zou ik zelf meer opzoeken, maar in april ben ik drie weken op reis en zou daarna aankopen.
Dus zou het handig zijn om hier al wat advies en info te krijgen om dan in mei tot een beslissing te komen.

Alle reacties

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:28
Tsja. zowel intel als AMD hebben goede processoren. Hangt er vanaf welke games je speelt, bij welke resolutie en met hoeveel fps je het wil spelen.

De info in je openingspost is dan te summier (of eigenlijk niet aanwezig) om daar iets over te kunnen zeggen

Over processoren zijn heul veul prima leesbare reviews geschreven : https://www.techpowerup.c...acturer=&pp=25&order=date.

Hier kun je echt al heel veel info uit halen om de goede cpu te kiezen.

kleine kast --> ITX moederbord ff filter aanzetten in de pricewatch en ff reviews checken.

[ Voor 3% gewijzigd door Baloes op 01-04-2019 14:15 ]

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-02 10:43
Het is niet alsof een 6e generatie i5 zo oud is. Loop je wel tegen een CPU bottleneck aan? Wat is de rest van je opstelling?

• 1WSF260CC
@Baloes Ik ga het systeem op 2 plaatsen gebruiken (een 1080p scherm en een ultrawide 1140p scherm)

@lamaa1 De reden waarom ik verander is dat ik een kleinere kast ga gebruiken en zo een kleiner moederbord ga nemen.
Daardoor zou ik liever iets van een nieuwere generatie nemen omdat het dan 'langer' kan meegaan voordat een nieuwe upgrade nodig is.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
1WSF260CC schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:21:
dat ik een kleinere kast ga gebruiken
Welke?

• 1WSF260CC
Ene die ik zelf ga maken.
Daar ben ik ook nog over aan het nadenken hoe ik dat ga indelen
Pagina: 1