Toon posts:

GPU probleem, of game. wil dingen uitsluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd een 1080 GTX en een nieuwe PC. Laatste tijd krijg ik crashes, zonder errorcodes. En in de game die ik nu speel (Black Desert Online) krijg ik random black screens nadat ik bepaalde skilleffects gebruik ingame. Het kan allemaal game related zijn. Alleen ik zie een terugkomende element waardoor ik ga twijfelen of het niet gewoon mijn GPU is.

- Apex legends, Black desert online, CoD BO. Soms crashes zonder enige foutmeldingen. Maybe soort memory leak. Of de drivers voor de 1080GTX zijn de laatste tijd kut. Ik weet het niet meer vandaar dat ik hier ben gekomen nadat een vriend van mij dat had aanbevolen.

Ik speel nu Black desert online, daarbij moet ik zeggen dat het een wankelende game is dus het kan prima aan al die games liggen. Wil het alleen oplossen. Ben ook bezig met een GM om het probleem op te lossen. In mijn DxDiag kwam naar voren dat ik memory leaks had. Maar soort gelijke issues had ik ook met andere games. Dus misschien is het ook wel hardware related. Ik upload de DxDiag zodat mensen kunnen meekijken en meedenken. IK zit met het handen in mijn haar.

PC specs:

1080GTX
i7 7700k
16 gig Intern geheugen
De rest volgt nog

DxDiag
https://ufile.io/qedgh

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Of je voeding is misschien wel kut :P
Kun jij je videokaart in een ander systeem testen?

Edit: ik heb dit zelf een paar keer meegemaakt.

-Met een R290 build, lag aan de voeding.
-Met mijn huidige build met RX Vega, lag ook aan de voeding.

Precies dezelfde symptomen als jij had.

[ Voor 77% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-04-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet aan gedacht. Hoe kan je dat testen eventueel? En nee ik heb geen ander systeem waar ik de 1080GTX even in kan plaatsen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:23:
Niet aan gedacht. Hoe kan je dat testen eventueel? En nee ik heb geen ander systeem waar ik de 1080GTX even in kan plaatsen.
Tip: als je mijn reactie "quote" dan krijg ik een melding dat jij gereageerd hebt ;)
Nu zag ik het toevallig omdat ik hier keek.

Geef even aan welke voeding je precies hebt.
Je zou de voeding kunnen testen met een "voeding tester".
Maar daarmee sluit je niet uit dat hij niet voldoende krachtig is voor je huidige systeem als de voeding gewoon naar behoren blijkt te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:41:
[...]

Tip: als je mijn reactie "quote" dan krijg ik een melding dat jij gereageerd hebt ;)
Nu zag ik het toevallig omdat ik hier keek.

Geef even aan welke voeding je precies hebt.
Je zou de voeding kunnen testen met een "voeding tester".
Maar daarmee sluit je niet uit dat hij niet voldoende krachtig is voor je huidige systeem als de voeding gewoon naar behoren blijkt te werken.
Ah oke, ik zal even uitzoeken hoe en wat. Bedankt voor je reactie. Al denk ik zelf dat de PSU het prima doet. Maar je weet het indd maar nooit. Enig idee daarnaast wat het ook kan zijn?

Specs update ik even als ik thuis ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 00:48
Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:16:
[...]

Ah oke, ik zal even uitzoeken hoe en wat. Bedankt voor je reactie. Al denk ik zelf dat de PSU het prima doet. Maar je weet het indd maar nooit. Enig idee daarnaast wat het ook kan zijn?

Specs update ik even als ik thuis ben
Overclocking en geheugen. Ik zou eerst even kijken wat Windows heeft te melden (Nederlandse naam van de app is 'Logboeken'). Overigens is dit vrijwel altijd een hardwareprobleem en geen probleem met de drivers.

https://www.dummies.com/c...ent-viewer-in-windows-10/

[ Voor 27% gewijzigd door NotSoSteady op 01-04-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NotSoSteady schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:22:
[...]

Overclocking en geheugen. Ik zou eerst even kijken wat Windows heeft te melden (Nederlandse naam van de app is 'Logboeken'). Overigens is dit vrijwel altijd een hardwareprobleem en geen probleem met de drivers.

Hmm zou je zeggen. Heb wat benchmarks laten draaien maar GPU wordt niet warmer dan 70 celcius. Geen crashes, deed alles prima. Ik heb het idee dat het de game (Black desert online) toch moet zijn. De andere games die ik benoemde speelde verder prima tot wat crashes af en toe. (Anthem was het wel erger)

Ik snap er geen drol meer van iig.
NotSoSteady schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:22:
[...]

Oke dat zal ik proberen als ik thuis ben.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 00:48
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:48:
[...]

Hmm zou je zeggen. Heb wat benchmarks laten draaien maar GPU wordt niet warmer dan 70 celcius. Geen crashes, deed alles prima. Ik heb het idee dat het de game (Black desert online) toch moet zijn. De andere games die ik benoemde speelde verder prima tot wat crashes af en toe. (Anthem was het wel erger)

Ik snap er geen drol meer van iig.

[...]

Oke dat zal ik proberen als ik thuis ben.
Gaat die dan gewoon terug naar desktop of is het een volledige reboot van je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 21:44
@Verwijderd kan je de CPU en GPU niet tegelijk stressen? houd wel je temperaturen in de gaten.

En wat NotSoSteady zegt : gaat je systeem terug naar desktop of krijg je een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
https://www.systemrequirementslab.com/cyri

cyri.. can you run it.

Via een kleine download wordt jouw systeem gecheckt en krijg je informatie over mogelijke bottlenecks.
Misschien kun je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:28
Zijn systeem is zeker krachtig genoeg voor genoemde games. Ik verdenk ook de voeding.
Kun je even posten welke je hebt, en hoe oud deze is?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-09 17:02
Wanneer je geen duidelijke foutmeldingen in Windows Event Viewer hebt, maar iets in de trend van "Something happened and the system crashed or was unexpectedly stopped", dan wil dat bijna altijd zeggen dat er iets met de hardware niet goed is. In jouw geval zit ik ook te denken aan de voeding.

Hoeveel watt, merk, type, leeftijd?

Edit: Ennuh...je hebt deze thread op 1 april gestart. Over de afgelopen 10 dagen hebben verscheidene mensen herhaaldelijk om deze informatie gevraagd. Daar moet je natuurlijk wel even op reageren.

[ Voor 23% gewijzigd door pepsiblik op 11-04-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 07:13
Allereerst:
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:48:
[...]
De andere games die ik benoemde speelde verder prima tot wat crashes af en toe. (Anthem was het wel erger)
Wat crashes af en toe is natuurlijk niet prima.. :?

Tevens moet je eerst even de vraag beantwoorden die al meerdere mensen hebben gesteld:

Gaat het systeem naar de desktop, of krijg je een hard crash/reset ? Dat is nl wel een wezelijk verschil en helpt enorm met de diagnose. ( software vs hardware )

Maar normaliter even de volgende volgorde aanhouden: Zowel GPU als CPU stressen. Beiden tegelijk, zonder DX applicaties en zonder overklock ( met iets als AIDA64 ) temps in de gaten houden. Als dat stabiel blijft zal ik de voeding en geheugen nog even laten voor wat het is.

Dan:

Welke Video Drivers heb je reeds geprobeerd ? Bij allen hetzelfde probleem ? dan:

Op welke resolutie draai je en met welke refresh rate?
Wat is je Display ?
Welke kabels en poorten gebruik je ?
Heb je de evt aanwezige IGPU geprobeerd ?
Heb je MEMTEST al gedraaid ?

Iets meer info dus graag.

Is dat alles binnen de specs, en zou het allemaal gewoon moeten werken, dan zal je hardware moeten gaan vervangen om dingen uit te gaan sluiten. Ik zou dan beginnen met de GPU, vervolgens de geheugen modules 1 voor 1 testen in verschillende sloten. Daarna is de PSU aan de beurd etc etc.
Pagina: 1