smart deurbel op beltrafo?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.848 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Hai,

Ik heb een Digoo DG-XYA smart deurbel met 2 built in 18650 batterijen.
Er op staat : 3,7V 5000mAh, dit staat op 1 batterij op de andere staat niks en ze zitten aan elkaar.

Ik kan ze opladen via usb en dan gewoon een telefoon adapter van 5 v.

Nu is mijn vraag ik heb een beltrafo 8V 0,5 A op de DIN rail.

Kan ik de deze gebruiken om de smart doorbel continue te laden omdat veel stroom verbruikt wanneer PIR motion aanstaat.
En moeten dan de batterijen uit de deurbell dus alleen beltrafo?

Ik heb bij eenzelfde bel (omdat ik een beschadigde heb) de batterijen eruit een telefoonadapter aangesloten,maar toen deed niks, daarna met batterijen en continue telefoonadapter en toen was ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een beltrafo is 8v AC en dat wil je niet op een DC gevoede apparaat aansluiten. Ga je die gelijkrichten hou je een 11v over welke wel weer prima met een voltage regulator op 8v te krijgen is

Je hebt 2 accu's erin zitten, zijn deze in serie of parallel geschakelt? In serie zou het prima werken als je 8V DC (!!!) aansluit en wel verstandig om de accu's er dan vanaf te halen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Beltrafo is primair 220 sec 8v

Ik kan niet zien hoe de batterijen zijn ze zijn verpakt in blauw plastic, ik wil foto plaatsen even kijken hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
sorry ik weet niet welke url ik moet toevoegen voor de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
memphis schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:10:
Een beltrafo is 8v AC en dat wil je niet op een DC gevoede apparaat aansluiten. Ga je die gelijkrichten hou je een 11v over welke wel weer prima met een voltage regulator op 8v te krijgen is

Je hebt 2 accu's erin zitten, zijn deze in serie of parallel geschakelt? In serie zou het prima werken als je 8V DC (!!!) aansluit en wel verstandig om de accu's er dan vanaf te halen.
Poehh ingewikkeld, dan laat ik de batterijen erin en gebruik de beldraden wel om in de meterkast gewoon een telefoonlader eraan te koppelen...
Wat moeilijk ook foto plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:08
oertje schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:49:
[...]

Poehh ingewikkeld, dan laat ik de batterijen erin en gebruik de beldraden wel om in de meterkast gewoon een telefoonlader eraan te koppelen...
Wat moeilijk ook foto plaatsen...
Heb je een goede brandverzekering? Klinkt niet veelbelovend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Knielen schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:56:
[...]

Heb je een goede brandverzekering? Klinkt niet veelbelovend...
Nou, is toch hetzelfde als de smart deurbel binnen opladen en dan weer buiten hangen?.... of heb ik dat weer verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:08
Een beltrafo is alleen geschikt om een bel op aan te sluiten, zoals al eerder verteld heb je aan de ene kant 220V wisselspanning en aan de andere kant 8V wisselspanning. Je kan die 8V dus niet gebruiken om een telefoonlader aan op te sluiten. Het enige wat je kan doen is een stopcontact aan (laten) leggen in je meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Oh, ja dat snapte ik al, dan heb je me verkeerd begrepen, ik gebruik alleen de draden...vanaf de bel naar meterkast en die haal ik los van de trafo en verbind ik aan de telefoonoplader. En dan in stopcontact..en evt. erbij een klikaanklikuit zodat ik kan tijden kan instellen dat de lader werkt via homewizard.

Ik dacht altijd dat een trafo maar 1 ingang had en die is 220V en dat wat er vandaan komt is zwakstroom, maar dat is dus helemaal niet zo.

verhelderend weer en dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Even terzijde, zwakstroom is eigenlijk een wat verouderde term, althans daar werden we lang geleden al op gewezen tijdens onze studie. Lang niet altijd voldeed de letterlijke definitie sterke of zwakke stromen daar aan. Maar volgens de toenmalige termen viel een beltrafo er wel terdege onder, sterkstroom was kort samengevat alles op netspanning, zwakstroom was alles op een heel lage spanning zoals een bel of telefoon. Dat was beslist niet gebonden aan alleen maar gelijkspanning.

Terzake:
De laatste zin in je startpost is nou juist het punt waar in de inmiddels gegeven antwoorden nauwelijks of geen aandacht voor was. Dat alleen de telefoonoplader, dus met de baterijen verwijderd, het niet deed, ondanks de juiste spanning en polariteit, is volkomen verklaar en komt natuurlijk doordat de maximale stroom die een lader kan leveren in de verste verte niet voldoende is voor die bel. Let wel, een dergelijke lader doet er enige tijd over, het is zelden een snellader.

De bel gewoon aan de lader laten zitten heeft tot gevolg dat bij het bedienen van de bel de lader zwaar overbelast wordt. De kans is niet helemaal denkbeeldig dat hij daardoor na enige tijd sneuvelt. Oplossingen die al werden voorgesteld zijn dan:
1. De spanning van die beltrafo (als die voldoende vermogen heeft) gelijkrichten.
2. Af en toe de batterijen eruit halen en los opladen met die telefoonoplader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Techneut schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:45:
Even terzijde, zwakstroom is eigenlijk een wat verouderde term, althans daar werden we lang geleden al op gewezen tijdens onze studie. Lang niet altijd voldeed de letterlijke definitie sterke of zwakke stromen daar aan. Maar volgens de toenmalige termen viel een beltrafo er wel terdege onder, sterkstroom was kort samengevat alles op netspanning, zwakstroom was alles op een heel lage spanning zoals een bel of telefoon. Dat was beslist niet gebonden aan alleen maar gelijkspanning.

Terzake:
De laatste zin in je startpost is nou juist het punt waar in de inmiddels gegeven antwoorden nauwelijks of geen aandacht voor was. Dat alleen de telefoonoplader, dus met de baterijen verwijderd, het niet deed, ondanks de juiste spanning en polariteit, is volkomen verklaar en komt natuurlijk doordat de maximale stroom die een lader kan leveren in de verste verte niet voldoende is voor die bel. Let wel, een dergelijke lader doet er enige tijd over, het is zelden een snellader.

De bel gewoon aan de lader laten zitten heeft tot gevolg dat bij het bedienen van de bel de lader zwaar overbelast wordt. De kans is niet helemaal denkbeeldig dat hij daardoor na enige tijd sneuvelt. Oplossingen die al werden voorgesteld zijn dan:
1. De spanning van die beltrafo (als die voldoende vermogen heeft) gelijkrichten.
2. Af en toe de batterijen eruit halen en los opladen met die telefoonoplader..
Betrapt!! ik ben idd al wat ouder...@zwakstroom. O-)

Ok, de bestaande beltrafo gelijkrichten.. maar hoe doe ik dat? ik las op google iets over diodes? Is dat wat ik nodig heb? plaats je die ertussen ofzo? Want zou mooi zijn bestaande beltrafo en draad aan te kunnen sluiten in plaats van de batterijen.
Om de drie dagen moet ik de gehele bel binnen halen, opladen en weer terughangen...
Is het kostbaar zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:57
Hier ook een smart deur bel aan de muur hangen, en die kan prima aan de 8v AC, er zit intern een gelijkrichter met een spanning regelaar bij die van ons, Lees ff goed de boekje van die van jou zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
popie schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:13:
Hier ook een smart deur bel aan de muur hangen, en die kan prima aan de 8v AC, er zit intern een gelijkrichter met een spanning regelaar bij die van ons, Lees ff goed de boekje van die van jou zou ik zeggen.
Boekje van de beltrafo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:57
oertje schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:14:
[...]

Boekje van de beltrafo?
Bedoelde van de deur bel zelf. Maar als het daar niet in staat dan zal het wel lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Afbeeldingslocatie: https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj91JKUwq_hAhWCYlAKHTddBxQQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.marktplaats.nl%2Fa%2Fdoe-het-zelf-en-verbouw%2Felektra-en-kabels%2Fm1374078477-8v-bel-transformator-met-aan-uit-switch.html&psig=AOvVaw2CInzIEWVeygLrnJ65mZRN&ust=1554229422239916
popie schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:19:
[...]

Bedoelde van de deur bel zelf. Maar als het daar niet in staat dan zal het wel lastig worden.
idd. geen boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 13:07
Ik heb ook zon deurbel hangen,
alleen de laatste 2 weken alleen maar problemen.
moet de bel steeds weer connecten en als dit gebeurd doet hij het weer heel ff en dan weer zelfde verhaal.
Ook via de app vaak opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 23:33
popie schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:13:
Welke bel is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Dit kan prima via een PM, hoef je geen oud topic voor te kicken.

Gooi dit topci diht, als de TS 'm weer open wil hebben kan dat via een PM :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.