Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-08 23:17
Mijn vraag
Sinds een paar weken heb ik problemen met het verbinden met het wifi netwerk op mijn stage bedrijf. Bij het verbinden geeft ie steeds een authenticatiefout aan, terwijl alle gegevens goed zijn ingevuld. Ook bij de ICT afdeling konden ze niks doen, die zeggen dat het aan mijn toestel ligt.
Ik moet nu dus op 4G waardoor mijn MB's er veel sneller doorheen gaan dan normaal, de meeste andere netwerken die ik gebruik werken wel normaal.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een inmiddels bijna 2,5 jaar oude Sony Xperia X die draait op Android 8.0.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Telefoon meerdere malen opnieuw opgestart > werkt niet
Stamina modus uit (heb ik altijd aan) > werkt niet
Netwerk vergeten en opnieuw inloggen > werkt niet
CA-certificaat op "niet valideren" > werkt niet
Vroeger aanwezig zijn omdat er een limiet zit aan het aantal mensen dat verbonden kan zijn met het netwerk (iets met DHCP?) > werkt niet

Het enige wat nog voor de hand liggend is, is een reset naar fabrieksinstellingen, maar na 2,5 jaar staan er een hoop dingen op m'n telefoon die ik regelmatig nodig heb, dus bij een reset moet ik wel zeker weten dat alles terug te halen is, hier heb ik geen ervaring mee.

Er zijn 2 netwerken beschikbaar;
Een gast-netwerk waar ik alleen een wachtwoord moet invullen (heb het wachtwoord nagevraagd, maar deze werkt niet).
Netwerk voor personeel waar ik identiteit, anonieme identiteit en wachtwoord moet invullen. Deze werkte eerst wel maar na een tijdje niet meer (gegevens zijn niet veranderd).

Zijn er nog andere mogelijkheden die kunnen helpen? Telefoon opsturen voor eventuele reparatie zal lastig gaan, aangezien ik 'm elke dag nodig heb.