Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 12:41
Ik ga binnenkort mijn PC upgraden en daarbij mijn moederbord CPU en RAM verwisselen. Ik vraag mij hoe Windows daar mee omgaat? Is er een kans sta het deactiveert? En hoe moet ik dan verdergaan?

Alvast bedankt, Teun

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

Beste antwoord (via BeunPC op 01-04-2019 11:48)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Een Windows 10 activatie kan je koppelen aan je Microsoft account. Doe dit voordat je een hardware wijziging doorvoert.

Mocht na de wijziging Windows gaan klagen over de activatie dan kan je de activatie troubleshoot gebruiken om de activatie opnieuw uit te voeren. Bellen is niet noodzakelijk.

Zie bijvoorbeeld https://www.windowscentra...-10-after-hardware-change

[ Voor 19% gewijzigd door EnigmaNL op 01-04-2019 11:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon weer activeren. Waarschijnlijk geen probleem.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeunPC
En hoe doe ik dat? Heb nog nooit met Windows gewerkt :P

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
op 'activeren' klikken als windows begint te miepen dat je moet activeren?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeunPC
Verder niks qua account koppelen ofzo? Ik weet niet zeker of ik de key nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

google even windows key achterhalen is een manier voor dan heb je je key weer kan je hem ff opschrijven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeunPC
Is ProduKey betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:26

hellknight

Medieval Nerd

Als je enkel CPU en RAM vervangt is kans groot dat windows niet opnieuw geactiveerd hoeft te worden, pas als je je moederbord vervangt gaat dat meestal spelen

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:08
Je windows is een oem versie.
Is gelinkt aan je moederbord.
Kan je niet overzetten.
Als je een ander moederbord neemt.
Als je een retail versie hebt kan het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door binbero op 01-04-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

TTLCrazy

Listen to Frankie

Windows gaat waarschijnlijk miepen als je een nieuw moederbord plaatst. Meestal is dat op te lossen door ze te bellen via het nummer wat je via windows te zien krijgt. je krijgt dan een geautomatiseerd systeem waar je een heleboel codes moet intikken en terug krijgt. Werkt dat ook niet dan zul je toch een nieuwe licentie moeten aanschaffen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeunPC
TTLCrazy schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:35:
Windows gaat waarschijnlijk miepen als je een nieuw moederbord plaatst. Meestal is dat op te lossen door ze te bellen via het nummer wat je via windows te zien krijgt. je krijgt dan een geautomatiseerd systeem waar je een heleboel codes moet intikken en terug krijgt. Werkt dat ook niet dan zul je toch een nieuwe licentie moeten aanschaffen.
Nja zal ik dat maar proberen. Dankjewel allemaal _/-\o_

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Een Windows 10 activatie kan je koppelen aan je Microsoft account. Doe dit voordat je een hardware wijziging doorvoert.

Mocht na de wijziging Windows gaan klagen over de activatie dan kan je de activatie troubleshoot gebruiken om de activatie opnieuw uit te voeren. Bellen is niet noodzakelijk.

Zie bijvoorbeeld https://www.windowscentra...-10-after-hardware-change

[ Voor 19% gewijzigd door EnigmaNL op 01-04-2019 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

TeunPC schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:39:
[...]

Nja zal ik dat maar proberen. Dankjewel allemaal _/-\o_
Mooi dat je nu een antwoord hebt, maar let even op een stukje eigen inzet wat lijkt te ontbreken. :)

Als gezocht wordt op "windows 10 hardware vervangen" in google, dan is de eerste hit het volgende artikel:

Windows 10 opnieuw activeren na een hardwarewijziging

Daar staan de opties eigenlijk wel in vermeld.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1