Toon posts:

HP NetServer lp1000r USB (Structureel probleem?)

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een HP NetServer lp1000r gekocht. Hierop staat Windows2000Server geinstalleerd, alles draait perfect MAAR zodra er een apparaat op de USB poort aangesloten wordt gebeurt er niets. Blijkbaar krijgt de USB-poort geen stroom. In de device manager zijn de drivers van USB poort goed geinstalleerd en volgens windows werkt dit apparaat goed.

Is er iemand die ervaring heeft met de lp1000r van HP of er op dit moment zelf eentje heeft en ons verder kan helpen met dit probleem.

P.S.: We hebben al contact opgenomen met HP. Er is iemand langs geweest van HP met dezelfde server die tot onze grote verbazing precies het zelfde probleem gaf.

Onze conclusie: Structureel probleem bij de HP lp1000r NetServer.

Heeft iemand zo'n zelfde server waarbij de USB poort wel werkt, zouden wij dit graag willen weten. Tips zijn altijd welkom (te bedenken dat dat ding 10000 gulden kost)
:( :(

Configuratie:
- Dual Intel Pentium III 933Mhz
- 1GB Werkgeheugen
- Raid 1 2x Ultra Wide SCSI3 18,2GB Harddisk
- Ati Rage XL Pro 4MB
>:) >:)

Verwijderd

volgens mij mag je er van hp alleen muis en keyboard aan hangen.....

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 14:36 schreef LinuxAap het volgende:
volgens mij mag je er van hp alleen muis en keyboard aan hangen.....
idd

wat zou je anders aan de USB poort van een Rack server willen hangen :? :? :?

Koop een workstation ofzo.....

Verwijderd

Topicstarter
UHHHH wat zou ik er aan hangen
aangezien er maar 1 seriele port op de server zit en die gebruikt wordt voor de ups communicatie en het een server van maar 5cm hoog is dus maar 1 pci slot heeft, waar de netraid controller inzit en er toch een isdn modem aan moet er een usb to serial kabel gekocht is om dit mogelijk te maken, daarnaast zou usb ook horen te werken op printers dit is niet het geval

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tsja, het hoort natuurlijk gewoon te werken, maar blijkbaar doet het dat dus niet. Misschien bios update? Anders gewoon een PCI kaartje kopen met usb poorten, is niet zoals het hoort (bij lange na niet zelfs....), maar het werkt wel.

Suc6 iig!

Verwijderd

Alleen externe USB modems, scanners en printers worden erop ondersteund, dus geen keyboard of mouse en andere apparaten.
Wat probeer je erop te zetten (merk en type) en welk SP heb je erop zitten?
Anders kan je dit probleem nog een keer bij de HP support neerleggen en vraag je om een antwoord, Ze zijn nooit te lui om te kijken wat ze voor je kunnen doen.
En nee, het is geen structureel probleem bij deze server.
Ook is het zo dat deze server niet bedoeld is voor datgene wat jij wil.
Die server hang je in een rack, en wordt over het algemeen gebruikt als webserver via TCP/IP.
En kijk ook verder dan alleen de USB poort. Heb je externe voeding nodig e.d.?
Vergeet niet, je hebt hier te maken met een server, en geen huis-tuin-en keuken PC :)

Verwijderd

Topicstarter
DUH, tuurlijk is dit geen huis en tuin computer. Ik weet ook heus wel waar ze voor bedoeld zijn, maarrr:
Er zitten twee USB poorten op, ze zouden die er niet op doen als ze niet werkten. Daar komt mijn uileg:
De achterkant van de server heeft 1 seriele port deze wordt gebruikt voor een verbinding naar de UPS (logisch he, gebruikt bijna iedereen hem voor) Nu wil ik dus ook nog een verbindinkie naar internet voor het update van de virusscanner en mail server. Dus isdn modem, hiervoor heb ik een van SITECOM usb > serial convertor kabel gekocht, deze werkt prima op iedere andere computer niet op de server. Nou goed kan he zou je zeggen, misschien is het het merk, dus toen maar meteen goed gedaan aan de hp server een HP DESKJET 950C op de usb gehangen (nou printer he ?? Volgens de documentatie moet dat werken een printer op de usb notebene nogwel een HP) maarrr weer helemaal niks.
De server heeft geen vrij pci slot, hij heeft er maar 1 en daar heb ik een netraid 1m controller inhangen.
Verder zit de nieuwste bios erin, de laatste navigator drivers: M.02.04 de cd. En w2k server met sp2.
RESULTS: HELEMAAL NIKS

Verwijderd

Sommig usb poorten hebben een fysieke zekering .....
Hoeft er niet uit te zien als zo'n standaard glazen dingetje maar worst normaal aangeuid met een "F"

Verwijderd

Topicstarter
De server is onderweg naar HP ze zullen hem onderzoeken en waarschijnlijk gaat er een nieuw system board in >:)
En een zekering?? Dat verklaard het niet denk ik, want de usb controller bevind zich in w2k device manager evenals in linux op irq 60 conclusie dat kan nooit, was hp het ook mee eens nadat ik zei dat het onder linux het zelfde verhaaltje was en hij hoorde volgens hun op 5 en je kan het niet veranderen. DUSSSSSS Hij is onderweg!!! Nu maar afwachten ze krijgen maar 1 week dan moet ik hem terug hebben en installeren voordat de bouwvak om is dus... binnenkort meer.

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 10:28 schreef The_Intersector het volgende:
DUH, tuurlijk is dit geen huis en tuin computer. Ik weet ook heus wel waar ze voor bedoeld zijn, maarrr:
Er zitten twee USB poorten op, ze zouden die er niet op doen als ze niet werkten. Daar komt mijn uileg:
De achterkant van de server heeft 1 seriele port deze wordt gebruikt voor een verbinding naar de UPS (logisch he, gebruikt bijna iedereen hem voor) Nu wil ik dus ook nog een verbindinkie naar internet voor het update van de virusscanner en mail server. Dus isdn modem, hiervoor heb ik een van SITECOM usb > serial convertor kabel gekocht, deze werkt prima op iedere andere computer niet op de server. Nou goed kan he zou je zeggen, misschien is het het merk, dus toen maar meteen goed gedaan aan de hp server een HP DESKJET 950C op de usb gehangen (nou printer he ?? Volgens de documentatie moet dat werken een printer op de usb notebene nogwel een HP) maarrr weer helemaal niks.
De server heeft geen vrij pci slot, hij heeft er maar 1 en daar heb ik een netraid 1m controller inhangen.
Verder zit de nieuwste bios erin, de laatste navigator drivers: M.02.04 de cd. En w2k server met sp2.
RESULTS: HELEMAAL NIKS
Klopt. Kijk eens heel goed in de specificaties over wat er wel en niet ondersteunt wordt. Deze server is specifiek gebouwd om als webserver te dienen. Idd. 1 pci slot dus. Voor je netraid. Nou zit er een heel mooi standaard nicje ingebouwd... 2 zelfs. De meeste webservers hangen via een routertje aan het WWW o.i.d. Die zitten dus allemaal via UTP via de NIC geconnect. ALS je dan toch per se met isdn wilt gaan werken heb je de verkeerde server gekocht voor je doeleinde, je had dan beter een LP2000r kunnen kopen. Als je dan toch per se nog met deze bak het web op wilt en hij dient bij jullie ook als server, dan zou ik hem sowieso niet rechtstreeks aan het web hangen. Ik neem aan dat dit niet de enige machine is die je hebt staan. Je kan dan toch ook de 2e nic gebruiken om het web op te komen via een andere bak?

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 12:53 schreef The_Intersector het volgende:
De server is onderweg naar HP ze zullen hem onderzoeken en waarschijnlijk gaat er een nieuw system board in >:)
En een zekering?? Dat verklaard het niet denk ik, want de usb controller bevind zich in w2k device manager evenals in linux op irq 60 conclusie dat kan nooit, was hp het ook mee eens nadat ik zei dat het onder linux het zelfde verhaaltje was en hij hoorde volgens hun op 5 en je kan het niet veranderen. DUSSSSSS Hij is onderweg!!! Nu maar afwachten ze krijgen maar 1 week dan moet ik hem terug hebben en installeren voordat de bouwvak om is dus... binnenkort meer.
Maar... waarom heb je er een jaar mee gewacht? Ik weet overigens niet hoeveel virtuele irq's w2k heeft, maar die speelt wel behoorlijk met je system resources. Linux zou dit idd niet horen te doen op deze manier.

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier komt ie, ik heb idd nog een andere bak staan, maar het bedrijf waar de server staat wil nog 1 jaar wachten met adsl dus dan maar ISDN, hij is gekocht voor de intentie uiteindelijk zijn eigen pagina te hosten. Verder de andere bak is niet een echte server maar een zelfbouw geval, en ik wil die eigenlijk zo snel mogelijk kwijt uit het rack. Dat ding is mij te oud geworden (brandgevaar). Daarnaast trekt de lp1000r internet sharing er makkelijk bij. Het probleem is exactly the same onder linux hoor. Heb redhat 7.2 erop geknalt en daar krijg ik het rommeltje ook niet onder aan de praat dus ben weer snel naar w2k terug gegaan. Waarschijnlijk zal ik nu een ups aan moeten schaffen met een utp link up. Wat nogal prijzig is voor 1 jaar. En de lp2000r ja had gemoeten maar dit was een aanbieding en ik heb niet de eindbeslissing, en volgens het bedrijf dat hem leverde (de reseller) was dit de perfecte server voor de doeleinde (incl isdn en de mikmak) Nou zit ik dus mooi met brakke troep hier. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ohja waarom een jaar gewacht?? Tja ze hadden geen geld over voor een vervangende server zodat de server het rack uitkon. Eigenlijk zou de reseller ook een vervangende neer moeten zitten als service gewoon. NOU JA dat weet ik voor de volgende keer.
Hij is teruggekomen gister btw. USB poort werkt maarrrrrrrr zodra je er een modem aanhangt bevriest het hele systeem. Ik heb het hele probleem en alle pogingen die ik ondernomen heb op het itrc gezet bij hp. Hopen dat daar iemand me verder kan helpen. Onder de tweakers zitten blijkbaar niet zoveel mensen die met lp1000r's werken. He iig bedankt ;)

Verwijderd

Er zitten twee USB poorten op, ze zouden die er niet op doen als ze niet werkten.
Hoewel ik het op zich eens ben met bovenstaande statement denk ik dat je juist in het geval van vendors als PB, HP, Compaq, Gateway, Siemens, NEC, DELL etc. heel erg op moet passen met het klakkeloos aannemen van dit soort statements...
Pagina: 1