Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Hoi! Mijn vader is nu een bezitter van een iPhone 6 voor al bijna 4 jaar, en hij merkt toch dat hij echt zijn kuren begint te vertonen. Hij is heel erg langzaam in van alles, en dan met name dingen opstarten, als de camera en apps. Ook gaat de batterij heel snel leeg.

Hij heeft altijd alles van Apple gehad, en nu nog steeds. Hij heeft onder andere een MacBook (en hij blijft bij MacOS vanwege zijn werk), maar hij wilt nu graag overstappen naar Android, omdat hij vindt dat Apple te veel geld vraagt en mijn zus en ik hebben recentelijk een Android telefoon aangeschaft die rond het budget van hem liggen (OnePlus 6T en Xiaomi Mi Mix 3) en hij is toch wel een beetje jaloers ;)

Ik zoek een?
Een nieuwe mobiel.

Wat is je budget?
Nieuwprijs van ongeveer 500 euro, maar hji bestelt hem met een abonnement.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De belangrijkste drie punten zijn dat de batterij met gemak een dag mee kan, 128GB opslag en dat het toestel mooie foto's EN video's maakt (dus OIS zou erg fijn zijn). Voor de rest maakt de snelheid natuurlijk uit, en goed-klinkende speakers/microfoon zou ook mooi zijn. Het liefst is het een zwarte/grijze telefoon, in ieder geval geen hele opvallende kleur.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk zelf dat de pricewatch: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart het beste zou zijn, maar andere opties zijn:
pricewatch: Apple iPhone 8 64GB Zwart
pricewatch: Huawei P20 Pro (dual sim) Zwart
pricewatch: OnePlus 6 (128GB opslag) Zwart of pricewatch: OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Is de Xiaomi Mi 9 inderdaad de beste keuze, of zijn de andere toestellen beter?

Bedankt!

:)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb voor mijn moeder een pocophone gehaald. Misschien zou je daar ook nog naar kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Als je Pappa IPhones te duur vindt,
Dan zou mijn advies zijn om niet alleen de kale aanschafprijs te vergelijken met Android telefoons.

Maar eens te kijken naar de afschrijving.

Een iPhone houdt zijn waarde langer. Waardoor hij soms een stuk minder kost 'per jaar' dan android vlaggenschepen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

3x3 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:31:
Als je Pappa IPhones te duur vindt,
Dan zou mijn advies zijn om niet alleen de kale aanschafprijs te vergelijken met Android telefoons.

Maar eens te kijken naar de afschrijving.

Een iPhone houdt zijn waarde langer. Waardoor hij soms een stuk minder kost 'per jaar' dan android vlaggenschepen.
Grappig.

Een OnePlus One kostte in 2014 300 euro.
Vandaag de dag 100 euro.
Dat is 50 euro afschrijving per jaar oftewel 17% per jaar.

Een iPhone 6 (zelfde jaar) kostte in 2014 699 euro (goedkoopste model).
Vandaag de dag 150 euro.
Dat is 137,50 afschrijving per jaar oftewel 20% per jaar.

Moet ik doorgaan voor de andere modellen?
Je theorie gaat alleen op als je je telefoon maar voor 1 jaar gebruikt en dan verkoopt...wat je standaard doet met een iPhone want dat is het moment qwaarop de iPhone kuren gaat tonen ;) ;)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:08
De xiaomi mi 9 is zeker een goede keus. Het is alleen de vraag of je vader wennen kan aan android en vooral miui wat draait op de mi 9. Ik moet zeggen dat honor ook mooie toestellen heeft op het moment. Zou je ook eens kunnen bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
ComputerHoed schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:43:
[...]

Grappig.

Vandaag de dag 100 euro.
Dat is 50 euro afschrijving per jaar oftewel 17% per jaar.

Een iPhone 6 (zelfde jaar) kostte in 2014 699 euro (goedkoopste model).
Vandaag de dag 150 euro.
Dat is 137,50 afschrijving per jaar oftewel 20% per jaar.

Moet ik doorgaan voor de andere modellen?
Je theorie gaat alleen op als je je telefoon maar voor 1 jaar gebruikt en dan verkoopt...wat je standaard doet met een iPhone want dat is het moment qwaarop de iPhone kuren gaat tonen ;) ;)
Je berekening zal vast kloppen, maar de grap is dat een iPhone 6 uit 2014 nog prima te gebruiken is, zolang je accu goed is en je niet te hoge eisen stelt aan apps. Ik ken verschillende mensen in mijn omgeving die nog steeds een iPhone 6 gebruiken en daar tevreden over zijn. Deze hebben wel bijna allemaal de accu vervangen.

Daarentegen ken ik niemand die vandaag de dag nog een Oneplus One gebruikt. Soewieso zijn de meeste goedkope Android toestellen vanaf dag 1 al sluggish. Bij Apple weet je zeker dat je toestel 5 jaar ondersteund gaat worden. Gecombineerd met het feit dat je pa nu ook al een iPhone gebruikt, zou ik hem nooit laten overschakelen op Android, dan weet je zeker dat je binnen 1 of 2 jaar weer een toestel kunt uitzoeken. Koop een iPhone 7 of 8, desnoods tweedehands, en je pa kan weer jaren vooruit! En je hebt geen werk om z'n spullen over te zetten, dat gaat bij Apple automatisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Grijs schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:33:
.....
De belangrijkste drie punten zijn dat de batterij met gemak een dag mee kan, 128GB opslag en dat het toestel mooie foto's EN video's maakt (dus OIS zou erg fijn zijn). Voor de rest maakt de snelheid natuurlijk uit, en goed-klinkende speakers/microfoon zou ook mooi zijn. Het liefst is het een zwarte/grijze telefoon, in ieder geval geen hele opvallende kleur.
Afhankelijk voor welke versie je kiest is de Samsung Galaxy S9(plus) een fijne telefoon en die zit rond je budget.
Over de snelheid heb ik niets te mekkeren en foto en video zijn prima.

Veel goedkoper dan de S10's op dit moment en de meerwaarde boven de S9(plus) zou voor mij niet interessant genoeg zijn.

Het is een beetje jammer dat je bij de S9 enkel tussen een 64GB en een 256Gb kunt kiezen, want een 128GB toestel is er zo te zien niet.
Hoe hard is die eis eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

ComputerHoed schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:43:
[...]

Grappig.

Vandaag de dag 100 euro.
Je kan wel het goedkoopste vlaggenschip van 2014 noemen dat goedkoper is dan een iPhone over 5 jaar, en waarschijnlijk ook nog wel 100 andere budget toestellen.

Maar als je gaat kijken naar Android telefoons met vergelijkbare aanschafprijs als een iPhone (zoals TS nu doet) dan zie je zeker in de eerste 1,2,3 jaar dat android telefoontjes procentueel veel lagere restwaarden hebben, dus meer afschrijven met gelijkbare aanschafprijs.

Het verschil wordt kleiner over 4 of 5 jaar, maar zelfs na zo'n lange periode zie je dat IPhones relatief bruikbaar zijn en vaak nog een dubbele of driedubbele restwaarde hebben in vergelijking met Android gebakjes met dezelfde leeftijd.

De iPhone8 lijkt mij daarom omdat de vader van @Grijs
  • Er gewend aan is
  • Een goede camera wil
  • Verder ook veel andere Apple apparaten en diensten heeft
Al heb ik zelf nooit een iPhone gehad, een IPhone 8 lijkt mij de beste keuze in de omstandigheden van de vader van de TS.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:34

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

xiaomi mi9 nice... software interface lijkt veel op apple dus daar kan hij aan wennen. hetzelfde met emui(van huawei) eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijs
Bedankt voor de reacties iedereen!
Laat ik beginnen met dat hij het wennen aan een Android-toestel niet zo'n probleem vind. Wij gaan er nog even goed over nadenken, want wat er hier over de iPhones is gezegd had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Hier wat leesvoer, mijn schoonbroer had ook last van trage / niet goed reagerende iPhone. Na batterij vervangen waren deze problemen weg.

Kosten waren in 2018 maar 30 euro, in 2019 zit dit op 50 euro. Dat is toch nog wel te doen.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijs
Nila schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:16:
Hier wat leesvoer, mijn schoonbroer had ook last van trage / niet goed reagerende iPhone. Na batterij vervangen waren deze problemen weg.

Kosten waren in 2018 maar 30 euro, in 2019 zit dit op 50 euro. Dat is toch nog wel te doen.
Hij heeft inderdaad nog de originele accu er in zitten, misschien dat de vervanging van de batterij wel gaat helpen. Maar: De camera van de iPhone 6 maakt natuurlijk geen bijzondere foto's, en helpt een nieuwe batterij ook met het grootste probleem, namelijk dat apps en de camera eindeloos over doen om op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Grijs schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:24:
[...]

Hij heeft inderdaad nog de originele accu er in zitten, misschien dat de vervanging van de batterij wel gaat helpen. Maar: De camera van de iPhone 6 maakt natuurlijk geen bijzondere foto's, en helpt een nieuwe batterij ook met het grootste probleem, namelijk dat apps en de camera eindeloos over doen om op te starten?
De ervaring van hem was dat de telefoon weer reageerde zoals je verwacht. Geeft natuurlijk geen garantie voor andere telefoons.

Hij heeft het voor 30 euro laten vervangen met de gedachten mocht het niet werken gaat de telefoon op marktplaats met het gebrek.

De telefoon is nog steeds ingebruik, dus ik ga er van uit dat. hij tevreden is.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wel even opletten met backups van de telefoon, je moet daar voor Android vaak wel iets meer voor doen (verschilt per model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een optie zou ook kunnen zijn om de accu van die iPhone 6 te vervangen? Als de accu slecht is, gaat een iPhone namelijk in een soort besparingsmodus en dan wordt hij inderdaad veel trager. Een nieuwe accu zou 'm weer als nieuw kunnen maken, en dan kan hij weer een jaar of twee mee - tel uit je winst.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grijs
Mx. Alba schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:06:
Een optie zou ook kunnen zijn om de accu van die iPhone 6 te vervangen? Als de accu slecht is, gaat een iPhone namelijk in een soort besparingsmodus en dan wordt hij inderdaad veel trager. Een nieuwe accu zou 'm weer als nieuw kunnen maken, en dan kan hij weer een jaar of twee mee - tel uit je winst.
Ik geloof zeker dat zijn iPhone weer wat extra leven zou kunnen krijgen met een nieuwe batterij, en de verkoopprijs ook hoger komt te liggen. Het probleem is dat hij volgens mij ook om andere redenen een nieuwe telefoon wilt, neem bijv. de camera of het scherm, die zijn gewoon echt minder goed dan op een telefoon van de huidige generatie.

Overigens vroeg iemand anders nog over of 128GB een harde eis is, als het toestel 64GB is is dit opzich ook oké, maar het liefst gewoon 128GB. Of het moet uitbreidbaar zijn met een microSD kaartje.

Pagina: 1