Toch lijkt mij de code niet zo heel ingewikkeld. Een paar for-lussen zitten erin voor aan- en uitzetten leds, ik zie een variabele die de display-helderheid enigzins kan bijsturen want dat kan met zo'n max, ook handmatig met een pot, en row en col en dat zijn toch dingen die jij nu al paar keer zelf hebt gedaan. Misschien moet je het eens testen in het echt. Bij mij in simulide zitten geen max, wel een multi- en demultiplexer. Waarom ze de max een multiplexer noemen begrijp ik niet helemaal, lijkt mij meer een demux, maar goed. Anders bestel je één zo'n chip en één matrix , of ledbars of fiets even naar de electronica-winkel.
Wel opletten, de matrixxen heb je in common anode en common kathode.
CK is vereist voor deze max indien ik mij niet vergis. Is wel lastig aansluiten zo'n matrix weet ik nog te herinneren, ik raakte snel de weg kwijt met de juiste pinnen selecteren.
5 euro, scheelt je een berg bedrading en kan je testen wat je wil en na afloop de chip eruit plukken. Zelfs dat hoeft niet eens, je haalt de matrix er vanaf en heb je gelijk mooie pin-aansluitingen voor 64 van jouw leds.
Hier te bestellen.
Heb nog even
de code geverifïeerd maar geeft crash op
#include "LedControl.h"
Dr staat wel een link in dat artikel om dat te downloaden.
Inmiddels ook opgelost.
In Arduino IDE ga naar sketch > Include Library > Manage Libraries
Er verschijnt dan een pop-up scherm.
Rechtsboven naast topic all staat 'filter your search'
Ik heb daar ledco ge-enterd.
Dan krijg je dit
En dan klik je op die Duitser Eberhard, waar nu geen install meer staat omdat ik die al in mijn IDE gevangen heb zitten. De code compileert nu zonder storingen.
.
[
Voor 43% gewijzigd door
kitao op 02-04-2019 19:31
. Reden: *** ]