Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers,

Inmiddels is de prijs van de Huawei Mate 20 tot onder de 500 gezakt. Die 500 euro vormt voor mij de max van mijn budget voor een nieuwe smartphone. Ter achtergrondinfo: ik heb ook overwogen:

- Xiaomi Mi 9 (6gb ram, redelijke goede camera, maar kleinere batterij)
- Honor view 20 (6 gb ram, prima camera, grote batterij, maar als extra feature een tof-sensor die ik niet ga gebruiken, minder veelzijdig cameragebruik)
- Oneplus 6t (6gb/8gb ram, redelijk grote batterij, maar camera presteert iets minder,en prijs is aan de hoge kant

Omdat de prijs van de Huawei Mate 20 nu onder de 500 eu is gezakt, wordt deze voor mij een interessant alternatief. Ik doe relatief lang met een mobiele telefoon (4-5 jaar), en vind het daarom belangrijk dat hij 'future-proof is', zover mogelijk binnen mijn budget. De Mate 20 vind ik van de genoemde toestellen de mooiste, biedt een grote batterij, een goede camera, maar het nadeel lijkt me de 4gb ram. Internationaal zijn er dan weer wél 6gb ram versies beschikbaar (maar daardoor ook meteen fors duurder). Ik zal het toestel voornamelijk gebruiken voor webbrowsing, social media, youtube, series, af en toe een wat zwaardere game. Daarnaast vind het belangrijk dat het toestel mooie foto's/filmpjes schiet. In die zin voldoet de Mate 20 dus prima aan mijn eisen.

Vraag is eigenlijk: zal die 4gb een bottleneck gaan vormen over de jaren heen, denk bijv. aan apps die meer werkgeheugen gaan vragen of toekomstige versies van Android. M.a.w. is 4gb toekomstbestendig genoeg naar jullie idee?

Beste antwoord (via rens-br op 01-04-2019 22:31)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dit is geen aankoopadvies, dus schopje naar AND. Tevens heb ik je titel even gewijzigd.

Om in te gaan op je vraag. 4GB acht ik de komende 5 jaar nog zeker voldoende. Vroeger ging het verhogen van het werkgeheugen in enorme stappen en werken toestellen er ook merkbaar sneller door. De afgelopen 3 jaar zitten de high end toestellen al een tijdje op 3 tot 6GB werkgeheugen, zonder merkbare verschillen.

Ik verwacht dus ook niet dat er de komende tijd enorme stappen gezet gaan worden hierin.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 31-03-2019 22:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dit is geen aankoopadvies, dus schopje naar AND. Tevens heb ik je titel even gewijzigd.

Om in te gaan op je vraag. 4GB acht ik de komende 5 jaar nog zeker voldoende. Vroeger ging het verhogen van het werkgeheugen in enorme stappen en werken toestellen er ook merkbaar sneller door. De afgelopen 3 jaar zitten de high end toestellen al een tijdje op 3 tot 6GB werkgeheugen, zonder merkbare verschillen.

Ik verwacht dus ook niet dat er de komende tijd enorme stappen gezet gaan worden hierin.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 31-03-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helder. Dank voor je antwoord en onderbouwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
Overigens, ik weet niet of je het via een abonnement wil doen, maar bij een aantal resellers is de P30, de nieuwste telefoon van Huawei, met een abbo voor zo'n 513 euro af te rekenen. Misschien een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@FrankoNL Ik lees inderdaad vaker dat mensen via een abonnement toestellen relatief goedkoop op de kop tikken. Bel/internet niet heel veel buiten de deur dus gebruik nu prepaid (en zet internet soms voor een poosje aan). Dus wordt waarschijnlijk een simlockvrij toestel; dan gaat die prijs die jij noemt niet lukken denk ik voor de P30..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hades-2006
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 07:55
we zijn nu 4 jaar verder, mijn Huawei mate 20 werkt nog PERFECT en kan nog steeds alles draaien op 4gb.
Games en moderne veeleissende apps draaien prima.
Batterij gaat nog steeds 48+ uur mee.

Jammer dat Huawei geen volwaardige Android telefoons meer (kan/mag) maken.
Pagina: 1