4G / VPN Router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben opzoek naar een 4G router waarbij ik ook de VPN instellingen kan doen.

Momenteel heb ik alleen een VPN router maar ik ga naar de camping en daar wil ik een 4G router gaan gebruiken met unlimitted data sim kaart. Ik kan nl. geen vast aansluiting krijgen.

Ik gebruik de verbinding voornamelijk voor mijn werk (testen websites / apps / streaming diensten).

Graag zou ik wat advies willen wat de beste (en betaalbaarste) optie (router) hiervoor is.

Alvast hartelijk dank,
Sandra

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
Wat voor vpn wil je doen? Moet hij als server dienen of moet je via de 4g vpn kunnen maken naar je werk? en wat had je zelf gevonden in de pw?

[ Voor 39% gewijzigd door HKLM_ op 31-03-2019 20:27 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi HKLM,

Hij moet dienen als server. Ik moet nl. voor het testen soms naar andere landen VPN'en. Gebruik hiervoor NordVPN, dus ik moet dit kunnen regelen op de router.

En ik moet zeggen ik ben niet technisch dus ik denk dat die 4G/VPN router de beste oplossing is met een simkaart. Maar zeker weten doe ik het niet.

Wellicht is een 4g router ook aan m'n huidige router te koppelen. Heb nu een ASUS RT-AC58U router.

dank je wel alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:03
Ik denk dat je met een Miktrotik wAP 4G kit wel een eind kan komen.
https://mikrotik.com/product/wap_4g_kit

Mits je het aandruft met om met RouterOS te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Jeroen ik ga even kijken. En wat de routerOS precies inhoud.
Op m'n huidige router heb ik de VPN instellingen en profielen geupload weet niet of dat hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Ondanks dat je er niet heel veel verstand van hebt is het op Tweakers toch de bedoeling om ook zelf op onderzoek uit te gaan en te komen met een aantal opties. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je dus even kunnen toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:25

lier

MikroTik nerd

Doe je testen met je laptop of ook met andere devices die gaan verbinden met de router? Waarom wil je de router als VPN client laten werken (ook al noem je het server)? Zou je nog iets uitgebreider (functioneel) uit willen leggen wat je wil doen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedemiddag,

Ik gebruik het voor meerdere devices (streaming, telefoon, tablet...). Voor mijn streaming devices gebruik ik voornamelijk de VPN op de router zelf. Op mijn telefoon/tablet/computer heb ik de app gedownload en daarmee kan ik het alleen voor dat device aan/uit zetten.
Tevens moet ik ook charles logs maken en dan zet ik ook altijd m'n hele netwerk om via VPN.
Test bv voor de US en dan moet ik mijn netwerk omzetten naar de US.

Van de telecom provider heb ik ook begrepen dat de software van de router ook nog sms moet kunnen versturen/ontvangen.

Inmiddels zit ik te denken om deze router aan te schaffen:
https://store.gl-inet.com...ter?variant=3077071732763

@rens-br sorry ook mijn eerste keer op tweaker en eerlijk gezegd heb ik niet alle documentatie gelezen. Mijn fout sorry. Zal er in het vervolg rekening mee houden :)
Pagina: 1