Wie heeft er ervaring met AEG omvormer zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cascul
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-07-2019
Wie heeft er ervaring met een AEG omvormer en de WIFI200 stick die bij het apparaat wordt geleverd? Na het opstarten van de omvormer zegt de app dat het apparaat offline is. Er wordt wel gewoon stroom geleverd door de omvormer. Ook kan ik de omvormer benaderen via IP-adres en Ping..

[ Voor 198% gewijzigd door teacher op 03-09-2019 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-05 11:57
Is dat niet de verbinding naar bijvoorbeeld portal? Zoals omnik portal?
Als je hem in je netwerk kan pingen is hij in die zin online. Maar is de logging naar buiten toe dat niet omdat dat nog ingesteld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 17:01
Hier exact hetzelfde probleem, ik kan hem enkel benaderen via local monitoring. Ik krijg remote monitoring niet aan de praat. Op het moment dat ik Net Mode: WIFI-STA selecteer, krijg ik een pop-up/lijstje zonder opties te zien. Volgens mij hoort hier mijn WIFI netwerk zichtbaar te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cascul
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-07-2019
Geachte klant van Bongo Solar B.V.
Datum 2019/03/26
Ter inleiding, mijn naam is Stuart Brannigan, ik ben de Managing Director van AEG Solar Solutions en ik ben verantwoordelijk voor het hele scala van producten van AEG fotovoltaïsche producten. Ik wil beginnen om u hierbij mijn excuses aan te bieden voor de huidige problemen die u ondervindt met de wifi-connectiviteit van uw AEG-omvormer. Dit connectiviteitsprobleem betekent dat ons product niet voldoet aan de hoge kwaliteitsstandaard die men normaal van AEG-producten zou verwachten en ik wil u hierbij verzekeren dat we extreem hard werken om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen.
Bongo Solar is een van onze meest vertrouwde en gerespecteerde partners in de Nederlandse markt en zij zijn een zeer professioneel en technisch uitstekend bedrijf. Het technische probleem met betrekking tot de connectiviteit van de omvormer valt volledig buiten de verantwoordelijkheid van Bongo en ze kunnen op geen enkele manier de schuld krijgen van deze situatie. Bongo werkt onvermoeibaar voor hun klanten om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Ik wil graag de tijd nemen om de situatie te verklaren rond de communicatie- en verbindingsproblemen die sommige van onze eindklanten ondervinden bij het gebruik van de AEG-omvormer-serie en de bijbehorende app en om onze acties te bevestigen om de situatie te verhelpen.
Het is heel belangrijk om te begrijpen dat de functie van de omvormer is om de gelijkstroom (DC) van elektriciteit die door de zonnepanelen wordt geleverd om te zetten in wisselstroom (zodat de klant de elektriciteit thuis kan gebruiken). Ik zou heel duidelijk willen stellen dat het communicatieprobleem op GEEN ENKELE MANIER de prestaties van de omvormer beïnvloedt.

We hebben uitgebreide tests uitgevoerd en kunnen u verzekeren dat AEG-omvormers precies werken zoals aangegeven.
Tijdens de introductie van AEG-omvormers in Nederland hebben we meer dan 1.500 eenheden verkocht en tot nu toe hebben we ongeveer 120 klachten ontvangen over problemen bij het aansluiten van de omvormer op het lokale wi-fi-signaal. We hebben ook erkend dat de app van de AEG-omvormer een aantal bugs bevat die het gebruik moeilijk maken. In onze poging om de problemen op te lossen hebben we uitgebreid onderzoek gedaan en testen uitgevoerd. We hebben vastgesteld dat de bestaande software communicatieproblemen veroorzaakt die leiden tot onderbroken monitoring. De functionaliteit van de antenne is geen probleem. Terwijl we dit probleem oplossen, nemen we de kans om te voldoen aan de recentelijk gewijzigde Europese wet op AVG. We brengen wijzigingen aan in de locatie van onze dataservers om absoluut te garanderen dat we alle privégegevens van onze klanten beheren op de veiligste manier mogelijk.
Om dit te beheren, hebben we een Duits softwarebedrijf gecontracteerd om een nieuw monitoringportaal te maken met een overeenkomstig verbeterde mobiele app en om een volledig 100% veilige server te bieden. We vragen om uw geduld en begrip tijdens deze periode.
2
We verwachten dat dit werk tussen 6 en 10 weken zal duren. We verwachten volledig dat tegen de tijd dat dit werk is voltooid, de klantervaring aanzienlijk zal worden verbeterd en we kunnen terugkeren naar de merkprestaties die klanten van AEG verwachten. Wanneer we de nieuwe app en de nieuwe monitoringportal introduceren, komen we weer in contact met al onze omvormerklanten met volledige instructies over het beheer van de omschakeling. We zullen ook een telefonische hotline service bieden om iedereen het volste vertrouwen te geven dat ze gemakkelijk kunnen migreren naar de nieuwe service. Als deze maatregelen niet voldoende zijn, zullen we een huisbezoek regelen door een volledig gekwalificeerde AEG-omvormertechnicus om de omschakeling te voltooien.
Nogmaals van het managementteam van AEG stellen we uw geduld en begrip op prijs en hopen dat u kunt waarderen dat we bijzonder hard werken om dit probleem zo snel mogelijk tot ieders tevredenheid op te lossen.
Hoogachtend, Stuart Brannigan Directeur
Solar Solutions GmbH.

[ Voor 201% gewijzigd door teacher op 03-09-2019 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansploeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09-2019
ik heb een AEG omvormer maar ben er totaal niet blij mee.
we hebben sinds februari de installatie en nu werkt hij voor de 2e keer in 7 maanden niet meer.
de 1e keer is hij vervangen maar bij de 2e komt hij weer met een foutmelding die de fabriek in Duitsland ook niet kent.
Hoezo vreemd.

dus voor mij geen AEG meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@hansploeg
En nu?
Een SMA ophangen?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

alleen een topic report graag... :)

[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 03-09-2019 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadela 70.3
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-06-2024
Ook bij mij dezelfde vervelende ervaring. Sinds april 2019 de AEG Omvormer met AEG panelen. Inderdaad storingen in de monitoringstool. Soms dagen dat hij prima data doorgaf en soms helemaal niks. Inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik een nieuwe wifi-stick gekregen. Kreeg ik per dag een mail met de opbrengst.....

Nu zouden de data zichtbaar moeten zijn in een nieuw portal/website, maar daar verschijnen de data nog niet. Goed dat dhr Brannigan als verantwoordelijke persoonlijk reageerde medio 2019, maar de urgentie die hij lijkt uit te stralen heeft nog geen effect gehad. Laat hij die monteur maar langssturen om de AEG inverter te laten vervangen. Ik heb ook al bijna 8 jaar een Omnik op een andere groep panelen en die geeft al jaren probleemloos de data door, via app en via web. Met ook veel betere visualisering. Lijkt wel of AEG 10 jaar achterloopt in plaats van te hebben geinnoveerd en geleerd van concurrenten. Laat ze die dan op zijn minst kopieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 21:36
AEG koopt dus chinese rommel in, plakt er een sticker op en schuift ze door. Zodra er problemen komen gaat men kijken wat er eigenlijk verkocht is.

Een mooi merk met in het verleden goede producten is verworden tot een goedkope dozenschuiver. Jammer.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffino
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Doe even je huiswerk, dan had je kunnen lezen dat AEG Industrial Solar een opgekochte merknaam is, die niets meer met de oude AEG te maken heeft. Behalve de naam suggestie. Het is inderdaad Chinees spul, maar niks mis mee: de hardware is wel prima. Als ze goed zijn aangesloten, prima!

Wij hebben ook AEG Solar panelen, en een AS-IR01 inverter. Via Bongo. Erg tevreden over Bongo, beetje jammer dat zij ook een beetje de pineut zijn van alle door AEG Solar gemaakte problemen.

De installateur van AEG Solar zelf heeft mij van alles verweten dat de WifiStick niet werkt (ik had mijn Wifi te dicht gezet, te goed beveiligd). Helaas, dat was aanvankelijk ook zo, maar toen ik de boel wagenwijd open zette kreeg hij het nog niet aan de praat en kreeg ik nog steeds het verwijt dat ik ergens toch nog iets dicht had staan.... Beetje jammer, meneer, nee. |:(

Ik heb daarna ooit een kort onderzoekje gedaan, en kwam er achter dat de Wifi200 stick wel degelijk op het lokale net via Wifi kon worden aangesloten, maar er fouten zaten in de software die onder andere hoofdletter problemen kende in wachtwoorden en SSID, en als ik me wel herinner was er iets met het omdraaien van wachtwoord en de SSID, maar ik weet het niet meer precies. Te lang geleden en ook niet meer heel relevant voor mij (ik gebruik dat niet, hij werkt bij ons als lokale monitor, dus niet op de Wifi) ;-)

Zonder enige communicatie kregen we de WifiNG ofwel de Wifi300.2 stick opgestuurd. Nooit iets mee gedaan, omdat deze geen lokale monitoring meer mogelijk lijkt te maken. En alleen maar remote, via een portal dat in China staat. Daar had ik niet zo een behoefte aan.

De app geeft me redelijk inzicht in de opbrengst, maar natuurlijk de bekende problemen (die je ook op andere sites kunt lezen):
- grafiekjes kloppen niet
- na maandovergang oude statistieken kwijt van vorige maand
- geen inzicht in het moment (details van de dag)
- regelmatig uitvallen van de Wifi-toegang (en de dag er op is ie er meestal wel weer)
- zeer slechte documentatie (wat betekenen die knoppen in het bedieningspaneel? Wat doen ze precies?)
- etc
Op dit moment, 5 januari 2021, heb ik sinds het nieuwe jaar geen enkel signaal meer van het ding, dus zo maar eens een reset uitvoeren in de hoop dat dat helpt. Ik hoop dat het niet ligt aan een botte software switch. Vertrouw dit zooitje voor geen meter.

Gelukkig, er IS een oplossing: YouLess. Die heb ik er tussen gehangen om de boel te monitoren, en dat werkt tenminste. SUPER. Ook de ondersteuning vanuit YouLess is echt een verademing! _/-\o_

Vragen? Contacteer me gerust via de prive-tamtam.
Pagina: 1