Gaming monitor max 150 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamer12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-02-2020
Ik zoek een?
Monitor

Wat is je budget?
150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
het scherm moet 1ms response time hebben 75hz en minimaal 23 inch en freesync 1

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
met een ryzen 5 1400 en een saphire nitro+ rx 570 4gb

Dit lijstje heb ik even gemaakt met monitoren
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer KG241 Zwart€ 119,-€ 119,-
1Acer KG241Q Zwart€ 119,-€ 119,-
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 119,-€ 119,-
1AOC G2590VXQ Zwart€ 129,-€ 129,-
1LG 24MK400H-B Zwart€ 89,90€ 89,90
1Philips 273V5LHAB Zwart€ 147,83€ 147,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 723,73

Beste antwoord (via streamer12 op 01-04-2019 15:30)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:55
Wanneer je idd niet alleen maar shooters speelt dan zou ik toch es kijken naar een VA scherm. Kleuren zijn echt veel mooier en voor bv subnautica is dat fijn. Wat betreft de reactietijden..tsja.. Mijn dochter en zoon (die veul sneller zijn als ikke) spelen allebei fortnite en overwatch op een VA paneel en doen dat allebei aardig op niveau. Ik hoor ze nooit klagen over problemen met de reactiesnelheid van het scherm. Daarnaast gebruiken ze het ook nog om vanaf een afstandje tv/Netflix enz. te kijken waarvoor dus die betere kijkhoeken, kleuren en contrast fijn zijn.
M'n oudste zoon (i7 3770 + GTX 970. Qua prestaties enigzins vergelijkbaar met jouw setup) heeft ook weer eenzelfde scherm en speelt meer games als de witcher ed. Dan is een VA paneel al helemaal mooier.

Ze spelen alledrie op een categorie: Monitoren

Die van 159 is in hoogte verstelbaar de ander niet..

Voor z'n geld een erg fijn allround scherm. Helaas geen freesync. Maar zoals ik al aangaf ik hoor ze nooit klagen over de daaraan gerelateerde problemen. Als GPU hebben ze een gtx 970, 960 en een 1050.

Mocht je toch liever TN met freesync hebben dan zou ik gaan voor 1 van deze 2 : categorie: Monitoren

Ook hier is weer de duurste in hoogte verstelbaar.
Weer liyama..ik weet het.. Gewoon fijne schermpies voor hun geld.

[ Voor 14% gewijzigd door Baloes op 01-04-2019 11:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-07 10:06
Wat is nu je vraag dan?
Je hebt namelijk zelf al de pricewatch ontdekt. Kun je ook toelichten waarom je deze monitoren gekozen hebt in je overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamer12
@NLMaca ik heb eigenlijk van alles boven de 23 inch tot 27 inch in mijn lijstje gedaan.
Alleen er is een monitor van 90 euro van 23.8 inch en de AOC monitor is 24 inch en is 120 euro wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
@streamer12 Je wil een reactietijd van 1ms. Je speelt bepaalde shooters? Want dan kom je al gauw uit bij monitoren met een TN paneel. Welke games ben je vooral van plan te gaan spelen? Wanneer je geen shooters speelt zou ik zeker ook eens kijken naar een meer allround monitor met een VA paneel. Vaak een mooier beeld (kleuren en contrast) en betere kijkhoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Baloes op 01-04-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamer12
@Baloes ik speel vooral Fortnite en Overwatch en soms Subnautica

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Wanneer je idd niet alleen maar shooters speelt dan zou ik toch es kijken naar een VA scherm. Kleuren zijn echt veel mooier en voor bv subnautica is dat fijn. Wat betreft de reactietijden..tsja.. Mijn dochter en zoon (die veul sneller zijn als ikke) spelen allebei fortnite en overwatch op een VA paneel en doen dat allebei aardig op niveau. Ik hoor ze nooit klagen over problemen met de reactiesnelheid van het scherm. Daarnaast gebruiken ze het ook nog om vanaf een afstandje tv/Netflix enz. te kijken waarvoor dus die betere kijkhoeken, kleuren en contrast fijn zijn.
M'n oudste zoon (i7 3770 + GTX 970. Qua prestaties enigzins vergelijkbaar met jouw setup) heeft ook weer eenzelfde scherm en speelt meer games als de witcher ed. Dan is een VA paneel al helemaal mooier.

Ze spelen alledrie op een categorie: Monitoren

Die van 159 is in hoogte verstelbaar de ander niet..

Voor z'n geld een erg fijn allround scherm. Helaas geen freesync. Maar zoals ik al aangaf ik hoor ze nooit klagen over de daaraan gerelateerde problemen. Als GPU hebben ze een gtx 970, 960 en een 1050.

Mocht je toch liever TN met freesync hebben dan zou ik gaan voor 1 van deze 2 : categorie: Monitoren

Ook hier is weer de duurste in hoogte verstelbaar.
Weer liyama..ik weet het.. Gewoon fijne schermpies voor hun geld.

[ Voor 14% gewijzigd door Baloes op 01-04-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamer12
@Baloes die van 139 is geen 75 Hz en die van 159 is toch iets te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Je bedoelt het VA scherm?

Staat niet in de kenmerken idd maar gelukkig wel op de productsite van liyama : https://iiyama.com/nl_nl/products/prolite-x2483hsu-b3/

was ik ook al tegenaan gelopen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Baloes op 01-04-2019 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Staar jezelf niet blind op 1ms response time. Behalve als je in de top 0.1% van beste gamers zit merk je dit niet, en zelfs dan is het twijfelachtig.

Ik heb jarenlang semi-competitief CS 1.6, Source en CS:GO gespeeld op een 3ms scherm en ben laatst overgestapt op een 5ms scherm en merk geen verschil met de schermen van vrienden die op 1ms draaien. Deze waardes zijn voor een groot deel marketing praatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamer12
@Baloes @Ubahnub dan lijkt deze me goed hij heeft freesync 1 en is 75 Hz IPS
pricewatch: LG 24MP59G-P Zwart

[ Voor 41% gewijzigd door streamer12 op 01-04-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Ah die monitor.. Die heb ik bij een vriend van me mogen testen omdat ie er wat issues mee had en dacht dat het aan de vdieokaart lag. Hij gaf in vlakken van bepaalde kleuren (lichtblauw/oranje) wat pixelachtig beeld. Viel niet altijd op maar wel degelijk te goed waar te nemen. Dit verschijnsel wordt in verschillende customer reviews en fora ook gemeld.

Verder een fikse ips glow. Iets wat inherent is aan ips monitoren (ik heb zelf een wat duurdere ips monitor en daar zie ik het op een donkere/zwarte achtergronf ook nog steeds wanneer ik bij weinig licht werk/speel.
Alleen was het bij dit exemplaar wel erg stevig aanwezig. Ook verschillende ervaringen van motion blur. Zeker in snellere games.

We hebben um maar terug gestuurd en een VA paneel aangeschaft. Een goed ips paneel daar moet je toch ff iets meer voor uittrekken denk ik.

Kan natuurlijk een gevalletje pech geweest zijn maar zoals ik al aangaf heeft het lezen van fora en reviews ons iig doen besluiten hem terug te sturen.

Ervaringen met een monitor zijn echter wel altijd subjectief, wat mij stoort hoeft voor jou geen probleem te zijn natuurlijk :)

Je kunt een monitor als ie echt tegenvalt ook weer terugsturen binnen bepaaldde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamer12
@Baloes ik lees over deze goede reviews
pricewatch: AOC 24V2Q Zwart
En hij heeft bijna geen randen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Lijkt idd beter te zijn dan de LG. Kwestie van uitproberen zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamer12
@Baloes dan bedankt voor de hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Baloes schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:47:
Je bedoelt het VA scherm?

Staat niet in de kenmerken idd maar gelukkig wel op de productsite van liyama : https://iiyama.com/nl_nl/products/prolite-x2483hsu-b3/

was ik ook al tegenaan gelopen :)
Verbeter dan de specs even in de pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:43:
[...]

Verbeter dan de specs even in de pricewatch.
Je hep helemaal gelijk.
Doe ik ff :)

-Edit-

En done. Was ff vergeten dat het zo makkelijk was. Thnx!

[ Voor 14% gewijzigd door Baloes op 01-04-2019 15:56 ]

Pagina: 1