Autosleutel kwijt/gestolen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik mis mn autosleutel aan mn sleutelbos.

Het is een ijzerensleutel dat in een kastje zit (met knoppen). Het kastje zelf start je auto mee, soort nepsleutel die je erinsteekt. Ijzeren sleutel kan je deur mee openen.

Nu kan ik me niet voorstellen dat die sleutel zomaar afbreekt.

Wat is het beste nu te doen? Ik heb tweede sleutel, maar indien iemand de sleutel gestolen mocht hebben?

Is er een manier de sleutel/auto te blokkeren?
...

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:07

iichel

Gazoooo

Auto binnen zetten/achter slot en grendel en morgen even de merkdealer bellen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je echt denkt dat iemand verkeerde ideeën heeft dan zou ik een wielklem of stuurslot kopen. En dan rustig bedenken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Dat kastje met knopjes is een transponder of keyfob. Als je alleen de deuren open kan maken dan zou ik mij niet direct te druk om maken: de auto kunnen ze open maken en eventueel wegslepen. Maar dat valt wel op.

Je zou eventueel de cilinders van je auto kunnen vervangen.

Kan het niet zijn dat de sleutel uit de transponder is gevallen? Welk merk auto heb je(saab?)?

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 31-03-2019 18:39 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
Over welke auto gaat het? Je bent dus geen losse sleutel nodig om de auto te starten? (keyless systeem)

Je kunt de accu eruit halen en even een dikke zekering onder de motorkap eruit halen. Dan kan een dief hem niet zomaar meenemen.

Keyless sleutels uitprogrammeren kan bij de dealer. Dan blokkeer je de sleutel zodat de auto niet meer start met de verloren "sleutel". Je kunt dan ook de losse cilinders laten vervangen maar dat lijkt mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
ik heb sleutel en de keyfob niet meer...

Wel een tweede sleutel thuis maar dan is enige oplossing ergens anders parkeren, ver weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Oeps.. Als je de auto niet veilig kan wegzetten, dan zou ik de accupolen lostrekken.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LucyLG schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:42:
ik heb sleutel en de keyfob niet meer...

Wel een tweede sleutel thuis maar dan is enige oplossing ergens anders parkeren, ver weg
Ik snap dat je gestresst bent nu, maar met zo een warrig verhaal kan niemand je helpen. Geef eens antwoord op de gestelde vragen. Welk merk/type, keyless-entry ja/nee?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
.Maarten schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:41:
Over welke auto gaat het? Je bent dus geen losse sleutel nodig om de auto te starten? (keyless systeem)

Je kunt de accu eruit halen en even een dikke zekering onder de motorkap eruit halen. Dan kan een dief hem niet zomaar meenemen.

Keyless sleutels uitprogrammeren kan bij de dealer. Dan blokkeer je de sleutel zodat de auto niet meer start met de verloren "sleutel". Je kunt dan ook de losse cilinders laten vervangen maar dat lijkt mij niet nodig.
Moet ik even zoeken waar bij mijn auto deze dikke zekering zit.

Accu kan ook, even kijken ofik die eruit kan halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45
Bel het noodnummer van je autoverzekering. Die zullen toch moeten weten dat je een sleutel kwijt bent, en die kunnen wellicht ook meedenken/adviseren/regelen dat de auto veilig komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
heb accubedrading losgemaakt, dan reageert de auto in ieder geval niet op de knoppen op de sleutel. Voor de gewone vinder/dief wordt het lastig om auto te traceren..wellicht

Accu eruithalen lukt me niet er zit een schroef heel diep en daar heb je zo/n sleutel voor nodig voor moeren. pijpsleutel ofzoiets...

Ga youtube filmje checken voor zekeringen...welke is het meest belangrijk. Motor? relais startmotor? Beiden?

zekeringen

[ Voor 18% gewijzigd door LucyLG op 31-03-2019 19:49 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vertel nou eerst eens welk MERK EN TYPE auto het om gaat. Zonder dat is er niet te troubleshooten. Werd ook pas vijf keer gevraagd ofzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
The Eagle schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:52:
Vertel nou eerst eens welk MERK EN TYPE auto het om gaat. Zonder dat is er niet te troubleshooten. Werd ook pas vijf keer gevraagd ofzo ;)
Volvo c30 summum. Dit is een foto van de handleiding, en geeft aan waar de zekeringen zitten.

Sorry ben een beetje blond. En inderdaad sloeg de stress even toe.

@fsfikke key less entry niet zeker wat je bedoelt, maar er zit een fysieke ijzeren sleutel in de sleutel met de knopjes (de vergrendelingsknoppen). Dus indien accu leeg is kan je nog wel in de auto komen met de ijzeren sleutel.

[ Voor 26% gewijzigd door LucyLG op 31-03-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Heb je je verzekering al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
johnkeates schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:59:
Heb je je verzekering al gebeld?
Ja, die raden aan auto achter slot en grendel te zetten. Dat kan ook maar er is hier geen garage of iemand met een parkeerterrein...

Verzekering gebeld en die kan nu geen monteur sturen of autobedrijf bellen die open is (die had ik wel gevonden maar kon er nu niets mee), volvo service gebeld doet er ook niets mee. Anwb kan wegslepen evt. Maar voor 1 avondje durf ik het wel aan, verzekerd ben ik ondanks dat ik hem niet in garage zet. Moet wel politie bellen ivm diefstal. Verzekering vindt diefstal aannemelijk omdat de sleutel van ijzer is en aan en ring zit en afbreken niet erg voor de hand ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
En dat gaat dus om zo'n sleutel:
Afbeeldingslocatie: https://www.rendcarparts.nl/20.0.0.9/94823/cache/94823_e9aa6901c6df92f7d37b18426d44b54b.png

Beste wat je kunt doen is morgen met de tweede sleutel naar de Volvo dealer te gaan, en de kwijtgeraakte sleutel uit laten schrijven uit de auto.
Voor vannacht accu los lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
GeertH schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:02:
En dat gaat dus om zo'n sleutel:
[Afbeelding]

Beste wat je kunt doen is morgen met de tweede sleutel naar de Volvo dealer te gaan, en de kwijtgeraakte sleutel uit laten schrijven uit de auto.
Voor vannacht accu los lijkt me voldoende.
Ja dat is het soort sleutel. Die breekt toch niet zomaar af van een sleutelbos (zit aan een keyring) en het volvo sleutelhangertje zit er nog wel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

..

[ Voor 99% gewijzigd door Yucon op 31-03-2019 20:18 . Reden: verkeerd begrepen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Maar dan was alleen de kast van de sleutel weg en de reservesleutel voor de deur toch niet(die in de plastic kast zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan je niet een extern stuurslot, en lock op de versnellingspook/handrem ergens regelen?
Zoiets als dit: https://stuurslot24.nl/stuurslot-xlock-tot-39-cm.html of dit: https://stuurslot24.nl/wielklem.html

Dan hoef je niet bang te zijn dat iemand er toch even mee wegrijdt, of dat ding weg sleept.

[ Voor 54% gewijzigd door AW_Bos op 31-03-2019 20:25 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
AW_Bos schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:21:
Kan je niet een extern stuurslot, en lock op de versnellingspook/handrem ergens regelen?
Ja ik heb diverse spoedgarages geprobeerd. Zou Gamma nog kunnen proberen als die open is. Thanks.

Vond die zekering eruit trekken wel een goed idee eigenlijk. Durf het niet goed. In ieder geval is de accu los dus neem aan dat ik geen last heb van stroom/schok. Toch?

Ga straks er toch eentje uithalen. Even kijken welke ik er zelf uit mag trekken zonder de boel te mollen. Verzekering vond het in ieder geval prima als ik zelf aan de slag zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

LucyLG schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:20:
[...]

Maar dan was alleen de kast van de sleutel weg en de reservesleutel voor de deur toch niet(die in de plastic kast zit)?
Ik snapte je verhaal met de sleutelring niet helemaal. Maar bij mij zat het gegroefde metaal losjes in het zwarte sleutelboxje.

edit: oh, je bent het hele ding kwijt begrijp ik nu? Ik dacht dat de stukken bij jou uit elkaar gevallen waren en dat je kwade opzet vermoedde omdat je niet kon geloven dat het vanzelf zou gaan. Dus negeer m'n antwoorden maar.

[ Voor 23% gewijzigd door Yucon op 31-03-2019 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Behalve voorkomen dat je auto weg kan rijden, zou ik nog niet direct zo’n paniek maken. Dadelijk heb je grote kosten gemaakt en kom je je sleutel zomaar ergens tegen.

Niemand gaat je sleutelbos stelen, je sleutel eraf halen en vervolgens je sleutelbos weer terugstoppen. Ga je gangen na. Wanneer heb je je auto voor het laatst gebruikt en waar ben je daarna geweest. Misschien ligt je sleutel nog ergens...

Kijk ook eens op je plaatselijke Facebookpagina. Wij wonen in een landelijke omgeving/dorp en regelmatig staan daar gevonden sleutels, bankpasjes, etc. op. Misschien heeft iemand jouw sleutel gevonden.

Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 13:00
Zekering of relais eruithalen kun je doen (dan zou ik nr.13 pakken)
Maar als ze al de tijd nemen om de accu terug aan te sluiten, kunnen ze ook het relais dat ernaast zit eruit trekken en die op pos.13 stoppen. Maar daar zullen ze de tijd wel niet voor nemen en doorgaan

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

Als de mogelijkheid er is kan je de auto ook nog insluiten zodat hij niet voor noch achteruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Yucon schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:25:
[...]

Ik snapte je verhaal met de sleutelring niet helemaal. Maar bij mij zat het gegroefde metaal losjes in het zwarte sleutelboxje.

edit: oh, je bent het hele ding kwijt begrijp ik nu? Ik dacht dat de stukken bij jou uit elkaar gevallen waren en dat je kwade opzet vermoedde omdat je niet kon geloven dat het vanzelf zou gaan. Dus negeer m'n antwoorden maar.
ja klopt, kijk sleutel zat hieraan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XuqvrWH8m5qZJsQrK0jv9QV6/full.jpg

@wolly_a ja daar heb je gelijk in. Er is alleen helaas iets voorgevallen waardoor ik het waarschijnlijk vind. Lang verhaal en erg persoonlijk. Verzekeringstechnisch heb ik alleen een probleem als ik te lang wacht. Kosten worden gedekt indien er vermoeden is van diefstal. Dank voor je geruststellende woorden!

[ Voor 20% gewijzigd door LucyLG op 31-03-2019 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@LucyLG Oke duidelijk. In dat geval auto tijdelijk onbruikbaar maken en morgen even bellen met de dealer. Die kan vast zonder problemen de ontbrekende sleutel uit het systeem halen en een nieuwe erin programmeren. Dat is vast geen goedkoop grapje. (Edit: Je hebt vast al je autopapieren nodig om dit te doen).

Kan je je auto niet bij een kennis ergens binnen zetten of anders met een buurman fijn klem zetten, zodat ‘ie in ieder geval nergens naartoe kan?

[ Voor 7% gewijzigd door wolly_a op 31-03-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:02

Polycom

Poes van goud

Als je nou een luxe exotische sportwagen had gehad... gewoon beter op je spullen letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Polycom schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:01:
Als je nou een luxe exotische sportwagen had gehad... gewoon beter op je spullen letten ;)
Ja dat doe ik ook want gister had ik hem nog, maar er is vandaag iets gebeurd in mn huis helaas waardoor ik vrees dat dit gebeurd is. Lang en geen leuk verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10

Reptile209

- gers -

Auto opkrikken, bok eronder en een (aangedreven) wiel eraf halen en thuis in de gang zetten? Moet je niet opeens zelf ergens snel heen willen, maar verder vrij effectief. Wel even de politie inlichten dat er een auto zonder wiel langs de weg staat, voordat ze een wielen dief gaan zoeken. :+

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 09:16
xos schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:35:
Als de mogelijkheid er is kan je de auto ook nog insluiten zodat hij niet voor noch achteruit kan.
Die is ook leuk! Hopelijk heb je buren die willen meehelpen. Combineer met accu los, paar zekeringen eruit, banden leeg laten lopen, en knappe dief die hem dan mee krijgt. Dan zijn ze in ieder geval lang bezig, en dat zijn ze liever niet.

Wel veel werk voor je morgenochtend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
benzine auto? kijk of je bougiekabel(s) kunt verwijderen. wel eerst een foto maken hoe ze horen te zitten, anders kom je niet meer weg. rotor uit de verdeler halen kan natuurlijk ook, maar is niet voor iedereen weggelegd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als je vermoedt dat iemand bewust jouw sleutels gejat heeft en erop uit is je wagen te jatten, dan heb je denk ik een groter probleem dan op te lossen is door een accu-kabel los te trekken… een oplossing heb ik zo ook niet paraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45

BCC

ANWB/sleper bellen en laten afslepen naar de dealer.

[ Voor 12% gewijzigd door BCC op 31-03-2019 22:45 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LucyLG schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:35:
Ik mis mn autosleutel aan mn sleutelbos.

Het is een ijzerensleutel dat in een kastje zit (met knoppen). Het kastje zelf start je auto mee, soort nepsleutel die je erinsteekt. Ijzeren sleutel kan je deur mee openen.

Nu kan ik me niet voorstellen dat die sleutel zomaar afbreekt.

Wat is het beste nu te doen? Ik heb tweede sleutel, maar indien iemand de sleutel gestolen mocht hebben?

Is er een manier de sleutel/auto te blokkeren?
...
Je bent dus (gewoon) een sleutel kwijt met "Keyless-Entry / Keyless-Go"? Kijk even in de handleiding van je auto hoe je ALLE overige (reserve) sleutels in éne onbruikbaar kunt maken terwijl de auto gestart is middels die éne sleutel welke je nu nog wel in je bezit hebt!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:13
PetervdM schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:16:
benzine auto? kijk of je bougiekabel(s) kunt verwijderen. wel eerst een foto maken hoe ze horen te zitten, anders kom je niet meer weg. rotor uit de verdeler halen kan natuurlijk ook, maar is niet voor iedereen weggelegd ...
Ik denk niet dat die auto nog een verdeler met rotor heeft.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
wimmel_1 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:49:
[...]

Je bent dus (gewoon) een sleutel kwijt met "Keyless-Entry / Keyless-Go"? Kijk even in de handleiding van je auto hoe je ALLE overige (reserve) sleutels in éne onbruikbaar kunt maken terwijl de auto gestart is middels die éne sleutel welke je nu nog wel in je bezit hebt!!
ja opgezocht. Er staat als 1 van de afstandsbedieningen zoekraakt ik naar de dealer moet om de code te wissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LucyLG schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:12:
[...]

ja opgezocht. Er staat als 1 van de afstandsbedieningen zoekraakt ik naar de dealer moet om de code te wissen...
Hmmm.... Gezien je verdere posts hier in dit topic is dat niet écht een prettige gedachte of directe oplossing voor je. Toevallig geen vrienden/kennissen in de buurt waar je je Volvo vannacht (eventueel binnen) kunt stallen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 23:10
Als je het echt niet vertrouwd rij je naar het politiebureau leg het verhaal uit mag je m'n vast wel een nachtje op de binnenplaats zetten.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 18:51

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Heb ooit het stuurwiel uit een auto gesleuteld ter beveiliging. Werkt prima ;-)

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Brandstofpompzekering doet wonderen die is zeker wel terug te vinden bij de zekeringen onder de motorkap.
Als het puur de afstandsbediening is zonder sleutelbaard kun je ook de CV-zekering(soms met meer elektra) loshalen. Auto krijg je dan zelf nog op slot met de sleutelbaard in het gat in de deur, hierna motorkap los en zekering terugplaatsen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
wimmel_1 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:30:
[...]

Hmmm.... Gezien je verdere posts hier in dit topic is dat niet écht een prettige gedachte of directe oplossing voor je. Toevallig geen vrienden/kennissen in de buurt waar je je Volvo vannacht (eventueel binnen) kunt stallen?
Alle tips hier heb ik wel veel van geleerd. Auto staat er nog steeds en heb gedaan wat ik zelf kan doen. Dus accu en zekeringen. Heel veel dank aan jullie allen voor de tips. Sommigen waren zelfs ook nog grappig ;-)

Het is nou bepaald geen ferrari dus begrijp het ook niet echt. De persoon die zal proberen om de auto mee te nemen heeft in ieder geval een klusje, motorkap openmaken en op zoek naar de oorzaak gaan waarom de auto niet start en dat midden in een drukke woonwijk. Hij zal zn gereedschapskist moeten meebrengen...

Moet wel zeggen hulde aan de verzekering ook, die gaven aan dat er op zondagavond weinig nog te doen valt (buiten wat ik hier allemaal lees) en eigenlijk is het ergste wat er kan gebeuren dat de auto foetsie is. Je moet maar denken dat er ergere dingen zijn. Ja ik ben iets minder gestrest ;-)

Een niet zo professionele dief zou ik niet weten wat hij gaat doen zonder kentekenbewijs eigenlijk. Bovendien hangen er in centra camera's. De auto in Moldavie willen verkopen is voor velen geen standaardwerk vermoed ik ook zo.

De meest gejatte autos zijn geloof ik geen Volvo's, niet echt een expert op dit vlak maar meen me te herinneren dat Golf populair is.

Dank Tweakers!

[ Voor 5% gewijzigd door LucyLG op 01-04-2019 02:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:31
LucyLG schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:22:
[...]

Ja dat doe ik ook want gister had ik hem nog, maar er is vandaag iets gebeurd in mn huis helaas waardoor ik vrees dat dit gebeurd is. Lang en geen leuk verhaal.
Klinkt niet erg fijn allemaal, als eerste sterkte. Vergeet in de chaos ook niet om huissleutels te veranderen en andere dingen. Houd ook eventuele vreemde post in de gaten (ID fraude).

Probeer na te gaan waar ze echt naar op zoek waren. Autosleutels meenemen kan een dekmantel zijn om het werkelijke doel zoveel mogelijk te verbergen.

Anderzijds kan het prima zijn dat ze maar wat meepakten bij gebrek aan beter. Maar ik twijfel, dan hebben ze de moeite genomen om een sleutelbos te 'ontmantelen'. Ik had dan meteen de bos meegenomen waardoor de eigenaar nog aan zichzelf zou kunnen twijfelen dat de bos gewoon kwijt was geraakt.

Anderzijds, wij hebben hier ook inbrekers over de vloer gehad, netto resultaat was niet eens meer de moeite om de verzekering te bellen. Tot op de dag van vandaag weten we nog steeds niet wat die gasten bezield heeft. Erg naar, maar life must continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
De dealer kan vast wel de sloten vervangen/de ontvanger opnieuw programmeren... het wordt wel een dure grap: mijn schoonvader is enkele jaren terug de sleutels van zijn MB E-serie kwijtgeraakt, en het kostte hem alles bij elkaar zo'n 500 euro om die te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
FlowSnake schreef op maandag 1 april 2019 @ 06:37:
[...]

Klinkt niet erg fijn allemaal, als eerste sterkte. Vergeet in de chaos ook niet om huissleutels te veranderen en andere dingen. Houd ook eventuele vreemde post in de gaten (ID fraude).

Probeer na te gaan waar ze echt naar op zoek waren. Autosleutels meenemen kan een dekmantel zijn om het werkelijke doel zoveel mogelijk te verbergen.

Anderzijds kan het prima zijn dat ze maar wat meepakten bij gebrek aan beter. Maar ik twijfel, dan hebben ze de moeite genomen om een sleutelbos te 'ontmantelen'. Ik had dan meteen de bos meegenomen waardoor de eigenaar nog aan zichzelf zou kunnen twijfelen dat de bos gewoon kwijt was geraakt.

Anderzijds, wij hebben hier ook inbrekers over de vloer gehad, netto resultaat was niet eens meer de moeite om de verzekering te bellen. Tot op de dag van vandaag weten we nog steeds niet wat die gasten bezield heeft. Erg naar, maar life must continue.
Ja daar heb je een punt. De cilinder van de voordeur is al vervangen.

@Micio Nero ik denk inderdaad ook dat 500 een realistisch bedrag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:35

jgj82

Ja, maar = nee

PetervdM schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:16:
Een c30 heeft geen rotor, en waarschijnlijk ook geen Bougiekabels. Moderne motoren hebben penbobines... 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

True schreef op maandag 1 april 2019 @ 01:37:
Brandstofpompzekering doet wonderen die is zeker wel terug te vinden bij de zekeringen onder de motorkap.
Als het puur de afstandsbediening is zonder sleutelbaard kun je ook de CV-zekering(soms met meer elektra) loshalen. Auto krijg je dan zelf nog op slot met de sleutelbaard in het gat in de deur, hierna motorkap los en zekering terugplaatsen.
Exact! Zekering brandstofpomp verwijderen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 16:19
Aangezien ik graag de overtreffende trap van out-of-the-box advies geef ;) :

1. Huur de komende tijd een leuke wagen om jezelf lekker te verwennen na dat niet zo leuke voorval. Zet je eigen auto bij familie/werk etc.
2. Ruil een tijdje met iemand (die geen auto heeft) instant-karma komt zo op je pad. (in combinatie met 1)
3. Misschien kan je het via autoschadeverzekering zo spelen dat je de auto bij een schadebedrijf kan stallen en zo redelijk voordelig vervangend vervoer krijgt.
4. Ga lekker op vakantie (met of zonder auto, in dat laatste geval wel de auto ergens anders parkeren)
5. Ga een tijdje ergens anders wonen, leuk vakantiehuisje of bij een oma die wat eenzaam is.

Directe tip: laat bij een autoinbouwer een simpel alarmpje of verborgen schakelaartje inbouwen, er zijn vast heel voordelige mogelijkheden die lijken op een stoelverwarming voor de achterbank maar na 2 seconden vasthouden je brandstofpomp aanzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
Beste allen,

De sleutel is teruggeven door iemand. Een hoop tijd en gedoe was het. Nu de auto weer terug in elkaar schroeven...

[ Voor 26% gewijzigd door LucyLG op 04-04-2019 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vanwaar de quotes? ik denk dat als hij de sleutel gejat zou hebben hij hem niet alsnog terug zou geven.
Los van het feit dat als je een sleutel steelt je die niet eerst van een ring af gaat halen.

Mooi dat alles weer terecht is dus ;).

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Boudewijn schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:47:
Vanwaar de quotes? ik denk dat als hij de sleutel gejat zou hebben hij hem niet alsnog terug zou geven.
Los van het feit dat als je een sleutel steelt je die niet eerst van een ring af gaat halen.

Mooi dat alles weer terecht is dus ;).
Eens, aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 16:19
Boudewijn schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:47:
...
Een echt slimme boef doet alles om z'n actie zo min mogelijk te laten opvallen. Dus een sleutel wel van de bos halen en jouw het zo later te laten opmerken dat er iets weg is kan bewust gedaan zijn.

@LucyLG : Gelukkig!
Pagina: 1