Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver_2005
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-06 22:46
Hoi! Ik ga binnenkort een (soort) nieuwe pc bouwen en mijn vraag is als ik mijn ssd waar windows op staat in een nieuwe pc doet met nieuwe ram moederbord processor voeding (geen videokaart upgrade) Kan windows 10 dan normaal opstarten of kan iemand me software aanbevelen die er voor zorgen dat ik niks kwijtraak met het overzetten

Ik blijf gewoon windows 10 gebruiken

Met vriendelijke groet
Daan Busman (Silver_2005)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 17:44
Silver_2005 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:13:
Hoi! Ik ga binnenkort een (soort) nieuwe pc bouwen en mijn vraag is als ik mijn ssd waar windows op staat in een nieuwe pc doet met nieuwe ram moederbord processor voeding (geen videokaart upgrade) Kan windows 10 dan normaal opstarten of kan iemand me software aanbevelen die er voor zorgen dat ik niks kwijtraak met het overzetten

Met vriendelijke groet
Je kunt over het algemeen zonder problemen je SSD in je nieuwe computer zetten. Windows zal automatisch de nieuwe drivers downloaden. Je moet daarna natuurlijk wel zelf de rest van de drivers updaten (en de oude verwijderen).

Maar, de vraag is, wil je dat wel? Ik zou zeggen, begin gewoon helemaal vanaf 0. Schone installatie, nieuwe set drivers. Stel je data veilig en ga ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver_2005
Goedendag, Dutchy007

Zijn er ook tutorials op
youtube hoe je dat doet?

Even zeker weten dat dat met gemak kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Zorg dat je een backup hebt van alles wat belangrijk is (data, fotos, documenten etc).
Dit is sowieso een aanrader.

Download de media Creation tool van de MSFT website.
En zet de W10 installatie op een USB (wijst zich vanzelf)

Stop de oude SSD in je nieuwe PC.
Boot van je gemaakte USB stick.

En installeer W10 op de SSD. (voor de zekerheid even de oude partitie weggooien, kan gewoon tijdens het installatie proces en in de GUI).

Zit je alleen nog met activatie.
Heb je een retail W10 mag je die gewoon meenemen naar een nieuwe PC

Heb je OEM versie, mag je dit officieel niet.
Je licentie is gekoppeld aan je hardware. En nu ga je die te veel wijzigen. Waardoor de kans bestaat dat W10 niet automatisch activeert.
Meestal is dit prima op te lossen doe even met MSFT te bellen. En dan krijg je Windows weer geactiveerd.

(officieel mag dit niet. Maar meetal doet MSFT niet zo moeilijk en krijg je gewoon een nieuwe activati)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver_2005
Hoe kan je zien of je een OEM versie heb of een retail?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09
CMD prompt openen en slmgr /dlv typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:37

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Silver_2005 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:13:

Met vriendelijke groet
eerst data veiligstellen
voelt je pc supertraag aan col met rotzooi? doe een schone installatie met media creation tool kies dezelfde editie heb je geen gezeik met product key
geen rotzooi? kloon met een programma als minitool partiton wizard naar de ssd aangesloten via een usb ---> sata kabel
brengt 0 gezeik mee en is het makkelijkst maar maak altijd backups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar het ik een niet geactiveerde Windows 7 retail kunnen upgraden naar windows 10.
Mocht de activering niet lukken is dat misschien een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Wat ik mis is ene beetje meer informatie van je huidige PC systeem en de eventuele nieuwe ?

heb je een 2de hardeschijf er in zitten (bijvoorbeeld een 1TB Western Digital ofzo) ?
Zo ja, welke schijf letter heeft deze (meestal D en/of E)

Als je dit hebt, zet je al je data daarover (via total commander, kan je makkelijk alles kopieren) maar met knippen en plakken lukt dat ook aardig.

Vervolgens zou ik een nieuwe installatie doen op de SSD en voor de zekerheid zeg ik het maar, zet je ACHI mode aan op je nieuwe moederbord :)

Daarna kun je alles weer installeren :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Pagina: 1