Hoe internet achter in mijn tuin te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Hallo

Tot voor kort de volgende, perfect werkende, opstelling

Experiabox 10, 2 KPN wifi versterkers (1 in schuur, 1 achter in tuin) beiden aangesloten via een Devolo Powerline adapter. Werkte echt perfect.

Echter, ik ben overgestapt van 1-fase naar 3-fase stroom. En nu zit de powerline-adaptor in zowel schuur als achter in tuin op een andere groep dan de powerline bij mijn computer.
gevolg, een constant uitvallend/verbindend netwerk in schuur, achter in tuin. Dit komt dus doordat ze op verschillende fafses zijn aangesloten.

In mijn schuur is het basisnetwerk al te zwak om daar de versterker draadloos op aan te sluiten, laat staan achter in de tuin.

Buiten het heraansluiten van de spanning van mijn tuin/schuur op de zelfde fase als bij mijn computer, zijn er andere mogelijkheden? Ik zou mogelijk met een UTP kabel in mijn schuur kunnen komen, maar liever niet.

edit ; ik heb ook nog op mijn slaapkamer een versterker staan (ook KPN) Kan ik de versterker in de schuur bedraad aansluiten op een andere versterker? Ik zou dan de versterker achter in de tuin draadloos willen laten verbinden met die in de schuur. En dan alle powerline adapeters er tussen uit.

p.s. Alle versterkers staan als AP ingesteld.

edit 2 ; dedicated topic gevonden, gooi de vraag daar wel in.

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 31-03-2019 18:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:29
easy way out is een extra stopcontact laten plaatsen in je meterkast op dezelfde fase als je tuinhuis

wil je het echt goed zal je aan de slag moeten met een utp kabel .. das het enige wat echt goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:54
Er zijn fasekoppelingen voor homeplugs om dit op te lossen mocht een directe kabel niet, of lastig, mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 22:32
welke afstand moet je overbruggen? Je kan kijken naar een straalzender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:54

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Koop een Tenda (wisp) router en stel deze in als versterker. Werkt hier al jaren feilloos. Ook handig als je eens achter een betaalde verbinding zit en je maar 1 apparaat aan mag sluiten:

https://www.aliexpress.co...cb21b&transAbTest=ae803_3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke Devolo's exact? Met of zonder MIMO?

En hoe zit het met randaarde? Is de schuur geaard via zelfde aardepunt in meterkast als het huis, of is er een aparte aardepen geslagen?

Als de boel wel via aarde gekoppeld is maar de huidige Devolo's zijn low-end gevallen zonder MIMO (en dus gebruik van randaarde) zou je kunnen vervangen met MIMO-varianten en zo alsnog op huidige situatie kunnen communiceren. Geen optie bij aparte aardepinnen of helemaal geen randaarde natuurlijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dion_b schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:36:
Welke Devolo's exact? Met of zonder MIMO?

En hoe zit het met randaarde? Is de schuur geaard via zelfde aardepunt in meterkast als het huis, of is er een aparte aardepen geslagen?

Als de boel wel via aarde gekoppeld is maar de huidige Devolo's zijn low-end gevallen zonder MIMO (en dus gebruik van randaarde) zou je kunnen vervangen met MIMO-varianten en zo alsnog op huidige situatie kunnen communiceren. Geen optie bij aparte aardepinnen of helemaal geen randaarde natuurlijk.
Devolo 500, al aardig oud dus. 1 huis, 1 aarde. Thnx. Dit dus of fasedingus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kabel trekken, dan werkt het voor altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:22
Neem ac wifi. Werkt hier perfect in de tuin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maartend schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:50:
[...]

Devolo 500, al aardig oud dus. 1 huis, 1 aarde. Thnx. Dit dus of fasedingus
"500Mbps" = HomePlugAV 1.1 en SISO.

Je kunt dus zeker proberen met een AV 2.0 MIMO set ("1200Mbps" of hoger), goede kans dat dat wel verbinding maakt met vergelijkbare of iets betere performance dan voorheen.
TweakerVincent schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:58:
Neem ac wifi. Werkt hier perfect in de tuin
Door openlucht: uiteraard. Probleem is de muren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dion_b schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:08:
[...]

Je kunt dus zeker proberen met een AV 2.0 MIMO set ("1200Mbps" of hoger), goede kans dat dat wel verbinding maakt met vergelijkbare of iets betere performance dan voorheen.

[...]

Door openlucht: uiteraard. Probleem is de muren.
Dat en mijn tripple HR++ glas en idd een muur of 4 die er tussen staan.

Ennuh, thnx

Ennuh ; dit dus? V&A aangeboden: Devolo 1200 Triple Set

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 31-03-2019 22:29 ]

Pagina: 1