Applet starten werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10 17:16
Mijn vraag
Voor school moeten we applets kunnen maken a.d.h.v. Java-Editor. Als ik eenmaal zo'n applet heb gemaakt en ik hem probeer te starten. Krijg ik de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/8wkx6s.jpg

Nou kan ik uit die hele bestandsnaam niet opmaken welk bestand ontbreekt en hoe ik dit probleem oplos. Graag zou ik hier hulp bij willen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 x64
Java-Editor 64-bit 16.22 van 19/03/2019
Java Development Kit 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerder had ik problemen met de interpreter en de compiler. Nou heb ik dit goed kunnen krijgen, althans, ik krijg geen pop-ups meer dat ze niet kloppen bij het opstarten van Java-Editor. Maarja, toen ik een applet wou starten, kwam bovenstaande error om de hoek kijken.

Ik heb gekeken of er uberhaupt een appletviewer.exe aanwezig was in de bin-folder. Maar deze is er niet. Op internet kon ik niks vinden omtrent het apart downloaden van deze programma en kreeg ik heel wat guides waarbij ik de command-prompt moest gebruiken. Deze had ik echter op school niet nodig en startte de applet-viewer vanzelf. Daarnaast lukte het openen van de applets wel bij een aantal vrienden nadat ze dezelfde interpreter en compiler settings hadden zoals ik ze heb, maar bij een aantal ook niet.

Melding in Java-Editor zelf:
Compileer E:\Marwan\Java\EersteApplet\nawApplet.java met Java-Compiler
nawApplet.java:13:32: warning: [deprecation] Applet in java.applet has been deprecated
public class nawApplet extends Applet {
^
1 warning

[ Voor 17% gewijzigd door RazorMaron op 31-03-2019 15:50 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Beste antwoord (via RazorMaron op 01-04-2019 00:15)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
appletviewer.exe ga je niet opstarten met een JDK boven versie 9. Zeer waarschijnlijk dat ze op school dus nog een legacy versie geïnstalleerd hebben (of gewoon nooit oude versies verwijderen).
Ken verder deze Java editor niet dus geen idee waarom ze zoiets achterhaald nog willen opstarten, hoewel de warning eigenlijk al genoeg zegt.

Oplossing: installeer JDK 9, of vraag op school of je wellicht recente en actuele les kunt krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
appletviewer.exe ga je niet opstarten met een JDK boven versie 9. Zeer waarschijnlijk dat ze op school dus nog een legacy versie geïnstalleerd hebben (of gewoon nooit oude versies verwijderen).
Ken verder deze Java editor niet dus geen idee waarom ze zoiets achterhaald nog willen opstarten, hoewel de warning eigenlijk al genoeg zegt.

Oplossing: installeer JDK 9, of vraag op school of je wellicht recente en actuele les kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10 17:16
Bedankt, je hebt inderdaad een oudere jdk nodig. Ik heb jdk 8 geïnstalleerd en dit werkt prima.

Slotje graag!

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45
Zoals Postman al aangeeft, hoewel je er geen keuze in hebt: applets zijn dood en begraven. Browser ondersteuning is jaren geleden al gestopt en Oracle heeft niet lang daarna ook aangegeven dat applets deprecated zijn, waarbij ondersteuning in Java 8 tot omstreeks nu op de roadmap stond. In Java 11 is applet ondersteuning sowieso uit de JDK verwijderd. Ik vind het nogal teleurstellend dat een onderwijsinstelling hier in blijft hangen. Reguliere applicaties zijn echt niet veel complexer.