Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijstakens
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:00
Ik heb een Apple iMac 21.5" (mid 2010) zonder harde schijf over kunnen nemen. Daarop wil ik graag High Sierra installeren, maar ik heb dus geen harde schijf waar ik een restore van kan doen.

Ik heb wel een nieuwe SSD gekocht van 250GB. Nou vroeg ik me af of ik die SSD aan kan sluiten op mijn Windows-laptop om er via die weg MacOS op te zetten.

Het lukt me wel om de installatiebestanden erop te zetten, maar de partitie in Disk Utility is slechts 8 GB. Dat is te weinig voor de installatie.
Het vergroten van de partitie lukt me ook niet omdat ik steeds onduidelijke foutmeldingen krijg.

Is er een betere manier om dit te doen of doe ik iets fout?
Ik lees overal over het clonen van een bestaande installatie, maar ik ken niemand die een installatie heeft.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Je moet een USB-installer van macOS High Sierra maken en dit gebruiken om High Sierra op de iMac te installeren. Dit kan niet op een Windows-machine, aangezien je de macOS High Sierra installer alleen op een Mac kan downloaden. Instructies vind je hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT201372

De iMac heeft mogelijk ook Internet Recovery. Probeer daarvoor de Mac op te starten met option⌥ + command⌘ + R. Uiteraard wel met de SSD geïnstalleerd in de iMac.

[ Voor 22% gewijzigd door MelvinW op 31-03-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Zoals hierboven gezegd wordt is je beste optie een USB installer maken. Echter kan dit wel via Windows, met een omweg. Installeer eerst OS X (Sierra bijvoorbeeld) in een virtual machine op je Windows PC, vanuit daar kan je een USB installer maken. VirtualBox is een gratis virtual machine sotfware, zijn genoeg tutorials te vinden hoe je OS X daarop installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
Ik zou die Internet Recovery eerst proberen, veel makkelijker en die SSD moet je toch een keer in de iMac stoppen.
Het werkte ook goed de laatste keer op m’n 2010 MacBook Pro en als die iMac een bijgewerkte EFI heeft, moet Internet Recovery geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Woon je in de buurt van Leeuwarden? 😜

[ Voor 91% gewijzigd door fabianspoelman op 04-04-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
fabianspoelman schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:32:
[...]
Woon je in de buurt van Leeuwarden? 😜
Nee, ik geloof niet dat Eindhoven in de buurt van Leeuwarden is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49
Ik kan wel een usb-stick voor je gereedmaken en die opsturen?

(ik woon in Tilburg, maar dat maakt voor de post niet uit...)
Pagina: 1