Switchen tussen dedicated GPU en geintegreerde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 13:02
Hi tweakers.

Graag wat advies over eventuele mogelijkheden

Betreft een Ryzen 2400g (RX Vega 11)
en een dedicated AMD GPU.

Nou ben ik aan het minen met de dedicated GPU. (Het hoe en waarom is nu offtopic)

Ik speel graag af en toe wat oudere games als C&C generals.

Is het mogelijk te minen op de dedicated GPU (niet aan een monitor aangesloten)
En de Vega 11 te gebruiken voor wat casual gamen?

Maw, hoe stel ik in dat gamen via de Vega 11 moet gaan?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Zelf al geprobeerd de Vega11 als primaire GPU in te stellen in de bios en de monitor daarop aan te sluiten.
Helaas werkt gamen dan helemaal niet meer want zodra ik iets opstart blijft de game hangen.

Maar nu is youtube wel vloeiend wanneer ik aan het minen ben. Dus het lijkt erop dat dit decoden door de Vega11 gedaan wordt.

In windows 10 kan je ook aangeven wat de primaire en secondaird videokaart is, hier staat echter twee keer de externe GPU dus de Vega 11 is hier niet selecteerbaar.

Ik ben een beetje door de opties heen, hoop dat iemand hier een tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:26
Specs van het geheugen?
Welke dgpu?
Welke games?
Software voor Vega 11 geΓ―nstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeston
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 18:32
Als je je monitoren niet gekoppeld hebt aan je dedicated gpu, maar aan je moederbord uitgangen, dan wordt je igpu gebruikt voor YouTube, gamen, etc.

Je dedicated gpu kan onmogelijk iets doen voor gamen of YouTube kijken, als hij niet is aangesloten aan een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Phaeston schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:00:
Als je je monitoren niet gekoppeld hebt aan je dedicated gpu, maar aan je moederbord uitgangen, dan wordt je igpu gebruikt voor YouTube, gamen, etc.

Je dedicated gpu kan onmogelijk iets doen voor gamen of YouTube kijken, als hij niet is aangesloten aan een monitor.
Dat werkt toch anders? Volgensmij wordt je iGPU altijd gebruikt als framebuffer als je de dedicated GPU gebruikt?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14
d22wth schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:12:
[...]

Dat werkt toch anders? Volgensmij wordt je iGPU altijd gebruikt als framebuffer als je de dedicated GPU gebruikt?
Nee hoor, met een losse gpu met eigen aansluitingen gaat alles gewoon op de externe kaart.

Bij een laptop wordt bijna altijd gebruikt gemaakt van Optimus van Nvidia of (de AMD- variant daarvan) en dan wordt de frame buffer van de igpu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

White Feather schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:56:
[...]

Nee hoor, met een losse gpu met eigen aansluitingen gaat alles gewoon op de externe kaart.

Bij een laptop wordt bijna altijd gebruikt gemaakt van Optimus van Nvidia of (de AMD- variant daarvan) en dan wordt de frame buffer van de igpu gebruikt.
Excuus, dacht dat het om een laptop ging... Dom...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Phaeston schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:00:

Dit is toch een beetje te kort door de bocht. Je kan in software instellen welke apps welke GPU gebruiken. Het maakt dan niet uit op welke GPU je monitor is aangesloten.

Enige voorbeeld dat ik kan noemen hier is hoe ze freesync op NVIDIA hardware (in de tijd dat dit nog niet kon)
https://www.pcper.com/rev...PUs-Some-Strings-Attached
Uszka schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:58:
Specs van het geheugen?
Welke dgpu?
Welke games?
Software voor Vega 11 geΓ―nstalleerd?
Het gaat om 16GB geheugen, Radeon7, Ryzen 2400g (met Vega). Alles software is geinstalleerd. Game is bijvoorbeeld C&C generals.
Pagina: 1