Kef IQ3 in home cinema set als front speakers?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karinnl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-09 08:44
Ik heb een Keft IQ3 set speakers aangesloten op een stereo-versterker van Denon. Voor het tv-kijken een Sony BDV-E780W 5.1 home cinema set met 5 speakers.
Nu vraag ik me of ik de Kef speakers ook kan gebruiken in plaats van de front-speakers van Sony om zo bij het tv-kijken een beter geluid te verkrijgen?
Zo ja, moet ik dan de Denon versterker ontkoppelen of kan ik beide op de speakers aansluiten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:43
Wat voor apparaten heb je op je Denon aangesloten? Zo te zien heeft je Pricewatch: Sony alleen digitale ingangen. Je kunt beter geen twee versterkers op een paar speakers aansluiten, je kan het beste je apparaten ook op de Sony aansluiten en de Denon niet meer gebruiken, al heeft die waarschijnlijk beter geluid bij muziek afspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 31-03-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Het kan op beide versterkers aangesloten, echter mogen ze niet tegelijk aanstaan.

Ik zou het idd op 1 versterker aansluiten. Je fronts kan je dan als large instellen. Als je verder geen EQ aan hebt staan (op je front speakers) danwel in pure direct luistert, zou het hetzelfde moeten klinken als je Denon stereo versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25

FeaR

In GoT we trust

De KEF op de Sony BDV-E780W aansluiten lijkt het beste van twee werelden: de 5.1 surround houden en ook de 2.0 stereo. Echter zie ik in de handleiding van de Sony zo geen opties om bijvoorbeeld de crossover in te stellen. Oftewel de KEF worden vroeg afgekapt waar de subwoofer het overneemt. Je zal dus niet de volledige potentie van de KEF benutten op die manier.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karinnl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-09 08:44
Op de Denon gebruik ik de tuner die in de versterker zit om naar de radio te luisteren en er is een DNP-730AE audio-streamer op aangesloten.
Radio en Spotify zou ik ook via de TV kunnen laten lopen en dan de Denon versterker helemaal eruit laten. Ik ga het uitproberen, maar dan moet ik nog wel even uitzoeken hoe ik de Kefs aansluit op de Sony.
Voor nu hartelijk dank voor de reacties en tips!