Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe snelkoppelingen maken naar specifieke accounts?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vegboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 12:20
Ik gebruik een dedicated server (voor remote desktop) en heb daar verschillende user accounts. Nu wil ik snelkoppelingen gebruiken die direct naar het juiste user account gaan. Maar ik krijg dit niet voor elkaar - de koppelingen die ik maak gaan telkens naar het laatst gebruikte user account.

Server: Windows Server 2016 Standard
Desktop: Windows 10 Home

Via Google kwam ik niet verder. Ik heb geprobeerd de koppelingen op te slaan direct nadat ik de credentials had ingevoerd. Ook dan kom ik uit bij het laatst gebruikte account.

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:29
Als je het rdp profiel invult met de credentias die je wilt gebruiken en deze dan opslaat dan gebruikt hij toch gewoon deze Credentials? Zo heb ik het op mijn werk i.i.g ingericht op een surface tab voor onze facilitaire dienst.

Cloud ☁️

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Wellicht via verschillende batch scripts (command line) waar je de credentials in meestuurt?

Try SCE to Aux

• vegboy
HKLM_ schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:36:
Als je het rdp profiel invult met de credentias die je wilt gebruiken en deze dan opslaat dan gebruikt hij toch gewoon deze Credentials? Zo heb ik het op mijn werk i.i.g ingericht op een surface tab voor onze facilitaire dienst.
Dat doet hij - tot ik een andere account gebruik.

Stel ik maar twee snelkoppelingen voor twee user accounts. A en B. Als ik dan eerst A gebruik en daarna B, dan brengt B me niet naar B (maar naar A).

• HKLM_
Heb je de credentials in het snelkoppeling profile gecheckt? Lijkt er op dat zowel A als B dezelfde credentials hebben i.p.v twee verschillende.

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 31-03-2019 09:40 ]

Cloud ☁️

• vegboy
HKLM_ schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:39:
Heb je de credentials in het snelkoppeling profile gecheckt? Lijkt er op dat zowel A als B dezelfde credentials hebben i.p.v twee verschillende.
Als ik de snelkoppelingen open zie ik dat de credentials inderdaad niet opgeslagen zijn (in de koppelingen). Terwijl ik de koppelingen maak met ingevulde credentials.

• HKLM_
vegboy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Als ik de snelkoppelingen open zie ik dat de credentials inderdaad niet opgeslagen zijn (in de koppelingen). Terwijl ik de koppelingen maak met ingevulde credentials.
Invullen in de snelkoppeling en opnieuw opslaan dan :)

Cloud ☁️

• vegboy
HKLM_ schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Invullen in de snelkoppeling en opnieuw opslaan dan :)
Hoe doe ik dat? Ik zie daar geen mogelijkheid voor.

• HKLM_
vegboy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:54:
[...]

Zal straks op mijn desktop eens kijken voor je. Op de iphone lukt dat niet :+

Cloud ☁️

• vegboy
Heel apart.

Als ik bij snelkoppeling B op mijn bureaublad bewerk, veranderen ook de gegevens van snelkoppeling A.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:17
Je moet ook geen snelkoppeling maken. Je moet de opties openen van MSTSC, alles instellen en dan bij verbindingsinstellingen kiezen voor opslaan als A en dan dat herhalen voor B. Dat opgeslagen bestand gebruik je dan om te verbinden.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 16:38
.Maarten schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:49:
Je moet ook geen snelkoppeling maken. Je moet de opties openen van MSTSC, alles instellen en dan bij verbindingsinstellingen kiezen voor opslaan als A en dan dat herhalen voor B. Dat opgeslagen bestand gebruik je dan om te verbinden.
Dit klopt.
En als je niet wil dat mensen het profiel overschrijven, dan moet je de .rdp even markeren als Alleen Lezen :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

vegboy schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:54:
[...]

Met runas? https://www.windows-comma...ows-runas-command-prompt/
Is het proberen waard.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Download gewoon Remote Desktop Connection Manager (RDCMan) bij Microsoft. Daar kun je ook gewoon de sessies in aanmaken en elke sessie andere credentials meegeven. En er zijn legio vergelijkbare tools maar RDCMan is gratis en relatief simpel.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Download Devolution's Remote Desktop Manager Free, kun je o.a. (net als met RDCMan) RDP sessies in aanmaken met verschillende credentials.
Ik zelf gebruik de Enterprise versie en ben er super blij mee !

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Pagina: 1