Goedemorgen allen,
Ik heb gisteren de belastingaangifte gedaan, alleen twijfelde ik bij een vraag.
Situatie:
Mijn garage staan in dezelfde straat, alleen staat hier ander huis tussen.
Dus deze heeft een eigen kadastraal nummer. De waarde van deze garage is ca. 20K (7mtr*7mtr)
De garage in geen onderdeel van het huis, ik zou deze ook losstaand van het huis kunnen verkopen.
Ik heb de garage wel samen met het huis gekocht (vorig jaar)en er loopt 1 hypotheek op het geheel.
In de belastingaangifte is deze dan ook los opgevoerd en heb ik deze garage het label "Overig/bedrijfspand" gegeven. Allemaal duidelijk Alleen komt dan verderop de vraag:
Hoorde deze onroerende zaak bij het hoofdverblijf van u?
Als ik hier Ja invul, heb ik minder teruggave. Vul ik Nee in, dan dus meer.
Hoort deze nu bij het huis of niet? Ik denk zelf Nee, want deze staat los van het huis.
Ik hoor graag van jullie,
Groeten,
Maurice
Ik heb gisteren de belastingaangifte gedaan, alleen twijfelde ik bij een vraag.
Situatie:
Mijn garage staan in dezelfde straat, alleen staat hier ander huis tussen.
Dus deze heeft een eigen kadastraal nummer. De waarde van deze garage is ca. 20K (7mtr*7mtr)
De garage in geen onderdeel van het huis, ik zou deze ook losstaand van het huis kunnen verkopen.
Ik heb de garage wel samen met het huis gekocht (vorig jaar)en er loopt 1 hypotheek op het geheel.
In de belastingaangifte is deze dan ook los opgevoerd en heb ik deze garage het label "Overig/bedrijfspand" gegeven. Allemaal duidelijk Alleen komt dan verderop de vraag:
Hoorde deze onroerende zaak bij het hoofdverblijf van u?
Als ik hier Ja invul, heb ik minder teruggave. Vul ik Nee in, dan dus meer.
Hoort deze nu bij het huis of niet? Ik denk zelf Nee, want deze staat los van het huis.
Ik hoor graag van jullie,
Groeten,
Maurice