Toon posts:

surfen tijdens branden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een plextor 10x brander in mijn systeem (Duron 800, 521 MB, 40 Gb 7200RPM HD). Als ik een cd-tje brand vreet het resources, ik kan nauweljks normaal surfen. Het ergste is het (logischerwijze) wanneer ik mp3's vanaf HD naar audio CD brandt met Nero, maar ook on the fly CD-copies of data CD's vanaf HD branden maken verder werken met internet of Word bijna onmogelikj (schokkende muis etc etc)
HD is primary Master, Kenwood 72x op2nd master, plextor 2nd slave, overla DMA aangevinkt. Is dit normaal of moet een beter resultaat mogelijk zijn? Overigens geen problemen met de resultaten van het branden

Verwijderd

Heb je de plextor al als master uitgeprobeerd??
Dat wil soms ook nog wel eens helpen....

Verwijderd

Topicstarter
wel eens gedaan, leverde nauwelijks verbetering op maar zorgde wel voor dat die 72x speler ook minder ging presteren (trouwens toch een brak ding als je t mij vraagt, zeker als er CD-r's gelezen moeten worden)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

hmmm heb zelf een 8 speed scsi plextor met een duron 600, en een ide schijf

en ik merk niet eens dat ik aan het branden ben, kan gewoon alles zonder vertraging doen

zo af en toe is het zo erg dat ik opeens mijn cdr laatje open zie gaan : ow ja kwas aan het branden *D

misschien een grote of juist kleinere buffer instellen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 20:00
je hebt dus IDE, ik dacht dat het alleen maar met SCSI kon...

zeroxcool.net - curity.eu

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik heb is ergens gelezen dat een plextor in vergelijking met andere merken best veel system resources slikt.

Ik ben bang dat je hier weinig aan kan doen

McFraGG de gekste !!

• heuveltje
  • Laatst online: 10:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

< nieuwschierige mode >
dat wat alleen met scsi kon ?
</ nieuwschierige mode >

verder heb je ook al eens geprobeerd, om dma af te zetten ?
en heb je de nieuwste via drivers geinstalleerd ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• satcp
  • Niet online
Een Plextor 10x bestaat niet maar ik vermoed dat je de 12x of 16x bedoelt.

Anyway, er is een onofficiële DMA mode op de Plextor IDE drives. Je kan deze enablen door aan de achterzijde van de drive een jumper te plaatsen op de 2 ongedocumenteerde pinnetjes die het verste naar de linkerkant staan (je kan niet missen). Waarom deze mode niet standaard aanstaat is me niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat er in bepaalde omstandigheden problemen kunnen onstaan met enkele chipsets...

Verwijderd

Topicstarter
laatste via is geïnstalleer, zal vanavond eens testen zonder DMA en in "secret mode"
Maar ik begrijp dat eea dus met het genoemde systeem wel voor verbetering vatbaar is?

Verwijderd

ik heb de plextor 1210 op een celly@950, en ik merk niet eens dat ik brand...(ik heb wel die jumper er op, maar voor dat ik dat deed ging het ook prima)

kijk ook ff of je de nieuwste firmware hebt...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Op woensdag 25 juli 2001 15:29 schreef heuveltje het volgende:
< nieuwschierige mode >
dat wat alleen met scsi kon ?
</ nieuwschierige mode >
SCSI heeft z'n eigen controller, zodra ie de opdracht binnen heeft gekregen van de processor regelt de controller verder alles zonder tussenkomst van de processor (bij IDE regelt de processor de IDE controller)
Dus bij SCSI hou je meer rekenkracht over voor de processor.

Ik heb mijn plextor ook op SCSI, brand altijd van een UW-SCSI schijf en ik kan hier zelfs DVD's rippen en branden tegelijkertijd.

Niet?
[Specs]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Idd je dma mode is aanzetten .. ook voor je KENWOOD!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 25 juli 2001 16:15 schreef SiGNe het volgende:

SCSI heeft z'n eigen controller, zodra ie de opdracht binnen heeft gekregen van de processor regelt de controller verder alles zonder tussenkomst van de processor (bij IDE regelt de processor de IDE controller)
Dus bij SCSI hou je meer rekenkracht over voor de processor.
Dat was vroeger wel waar maar bij de huidige UDMA harddisks en CD-spelers, in combinatie met DMA op je CD-RW drive, maakt het helemaal niet meer zoveel uit. Ik merk in ieder geval niets van een vertraagd systeem als ik op 8 speed brandt (CPU = P3-500) en met een beetje goede CPU-UsageMonitor (niet SysteemMonitor van Win98/ME) blijkt het % CPU zeer laag te zijn ( =< 6% tijdens branden). Daar kan SCSI niet veel meer vanaf halen, dacht ik zo...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Brandsnelheid verlagen :?

They made me do it.

Verwijderd

Hmm, ik heb hetzelfde probleem anders.
DMA aan voor mijn Lite-on brander en mijn Aopen 52x. Lite-on = master.

En steeds krijg ik, wanneer ik maar iets teveel open of explore blauwe schermen. Ben blij dat ik tenminste wel burnproof heb.

Zou het anders aan Nero kunnen liggen?
BTW, ik heb mijn Duron stabiel op 1000 MHZ, en 384 MB ram.

Iemand anders nog wat ideeen??

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 11:44
Update de bios eens van je plextor branden gaat heel erg makelijk !

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 11:07

MnM

zet je lezer op primairy slave en je brander op secondairy master, dan je dma aan voor beide aparaten, incl je HD.

That sould do

Verwijderd

was hierover gister ook al niet een topic van actief???

search ff, misschien dat je het vind

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
met Burnproof(of een ander soort) kan je perfect alles gewoon doen tijdens het branden, als jij veel brand per dag en toch verder wilt met je normale zaken, dan zal ik toch 240piek uit trekken voor een Lite-on met burnproof..misschien is dit wel jou oplossing als het je echt zo stoort..

Verwijderd

Topicstarter
en de oplossing was:
Cdrom en cdr- verwijderen, opnieuw erin prikken, en nu draait t lekker. vreemd maar waar.
Draaide championsmanager met tig subleagues etc actief en tegelijkertijd cd's branden, allemaal vanaf dezelfde HD. en af en toe opschrikken omdat het laatje open gaat....

overigens heeft die plextor ook burnproof, maar die duron geeft t al op bij 850 MHz :')
nou zijn mn potloodstreepjjes niet erg netjes, misschien zelfs wel wat uitgeschoten, zou dat t zijn?
en die kenwood.... beh, rotding om CDr's te lezen, maar wel lekker snel en stil met originele CD's

dank U allen
Pagina: 1