Vraag

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:32
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone.

Wat is je budget?
200 a 300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Android Auto, internet, foto's (gewoon voor thuis)

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia Scricco? XZ2 compact (maar duur en geen android one)

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
In de Pricewatch hier op Tweakers kun je filteren op het formaat wat je wil.

• Sjabba1979
Klopt, maar niet op Android one helaas.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:36
Ik mis even de info wat jij klein vind. Moet het scherm klein zijn, het toestel of beide?

Daarnaast zou ik van de door jou gevonden toestellen gaan voor de XZ2 compact, toch net wat fijnere foto's uit te halen. Dit lukte mij niet met de Scirocco.
Nu heb ik zelf een XZ3.

En wil je alleen nieuw of ook tweedehands? Anders is een normale Pixel 2 misschien ook nog iets?

• Sjabba1979
Ik heb nu een Samsung galaxy A3 2017.
Ik zou graag de zelfde afmetingen houde, wel een groter scherm het liefst.
Lengte 135,4mm
Breedte 66,2mm
Dikte 7,9mm

De XC2 compact heeft ook veel mij aandacht getrokken, alleen best nog aan de prijs voor een een toestel dat toch wat ouder is en geen Android One.
Tweedehands kan ook.

Verwijderd

Ik zou voor een Nokia gaan dan. Die hebben allemaal Android One.
De Moto One is ook een mogelijkheid, deze is niet heel breed, maar wel 5.9 inch. Deze ligt opzich redelijk fijn in de hand.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Sjabba1979 qua afmetingen kom je niet uit bij Nokia, en wordt het wel moeilijk om iets te vinden wat aan je eisen voldoet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rens-br
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Sjabba1979 je openingspost bevat momenteel wel heel weinig informatie waar we iets mee kunnen. Heb je buiten Android One en 'klein' nog meer eisen? Bijvoorbeeld:
- Opslag
- Werkgeheugen
- Merkvoorkeur
- E.d.

Verder ontbreekt er helaas een Android One filter in de PW en dat is erg jammer. Maar even simpelweg heb je de keus uit de volgende toestellen: Alle Nokia toestellen, Mi A1/A2-serie en de Motorola One. In combinatie met de afmetingen die je noemt wordt dat wel heel erg lastig.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik een Nokia 3.1, prima toestel voor het geld en niet te groot.

En Android One is hetzelfde als Android 8. Sinds kort heb ik Android Pie (9) gekregen van Nokia, werkt ook goed.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-11 11:46
Je koopt tegenwoordig ook een nieuwe 1st gen pixel voor 200 euro. Is misschien ook wel interessant.

• Sjabba1979
rens-br schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:32:
[mbr]@Sjabba1979 je openingspost bevat momenteel wel heel weinig informatie waar we iets mee kunnen. Heb je buiten Android One en 'klein' nog meer eisen? Bijvoorbeeld:
- Opslag
- Werkgeheugen
- Merkvoorkeur
- E.d.[/]

Verder ontbreekt er helaas een Android One filter in de PW en dat is erg jammer. Maar even simpelweg heb je de keus uit de volgende toestellen: Alle Nokia toestellen, Mi A1/A2-serie en de Motorola One. In combinatie met de afmetingen die je noemt wordt dat wel heel erg lastig.
Minimaal 32GB
Minimaal 3GB
Merk maakt niet echt uit als het maar goede kwaliteit is.
5Ghz WiFi
Liefst wel water en stofdicht (geen harde eis)
Liefst Android One (ietjes harder eis)
Mag tweedehands of ouder model.
Wil er zo'n 2 jaar mee gaan doen.

Alle Pixeltoestellen zijn toch ook Android One?

• Sjabba1979
JDV808 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:54:
Je koopt tegenwoordig ook een nieuwe 1st gen pixel voor 200 euro. Is misschien ook wel interessant.
Dat is misschien ook wel wat, waar zie je die voor 200?

Wil je voortaan één post gebruiken om te antwoorden op meerdere mensen? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 01-04-2019 10:58 ]

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
https://www.android.com/one/
Staat daar niets tussen voor je?

• Sjabba1979
Thanks, ga eens kijken.

Wat betreft afmetingen en specificaties voldoet de XZ2 compact als beste. Maar ik vind hem voor zijn leeftijd nog net een kleine 50 a 100 te duur.
Android One lijkt me fijner alhoewel de XZ2c ook voldoende snel zijn zijn vermoed ik.

• rens-br

rens-br

Sjabba1979 schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:46:
Alle Pixeltoestellen zijn toch ook Android One?
Nee, daar draait wel Stock Android op, maar het is geen Android One.
JDV808 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:54:
Hoewel dat prijstechnisch best interessant is, gaan die toestellen wel over ongeveer 6 maanden uit support. Dan zit de 3 jaar support er namelijk op.

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-11 11:46
Meende bij bol.com maar dat de 3 jaar over is hoeft niet perse te zeggen dat er geen update meer kan komen lijkt mij.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
JDV808 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:05:
Meende bij bol.com maar dat de 3 jaar over is hoeft niet perse te zeggen dat er geen update meer kan komen lijkt mij.
Ja dat betekent het wel.
Uit support is klaar met softwareupdates.

• Sjabba1979
In elk geval komen er dan nog wel beveiliging patches toch?
En misschien komen ze daar op terug. Heeft Apple ook niet nog oudere toestellen een software update gegeven? Goed voor de restwaarde en dus een lagere drempel voor aanschaf van een nieuwe?

Kom net dit tegen;

https://support.google.com/pixelphone/answer/4457705?hl=nl

[ Voor 14% gewijzigd door Sjabba1979 op 01-04-2019 17:23 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ChinaGeek schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:10:
Ja dat betekent het wel.
Uit support is klaar met softwareupdates.
Mijn Sony Z5 compact zal inderdaad op Android7 blijven. Tja.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• rens-br

rens-br

JDV808 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:05:
Google kan altijd over zijn hart strijken en langer updates uitbrengen dan beloofd. Maar als je nu al weet dat de ondersteuning beperkt is, lijkt me het zonde om er nu nog geld in te investeren.
Ah kijk eens aan. Google beloofd zelfs maar 2 jaar updates voor de eerste Pixel.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 01-04-2019 23:05 ]

• Sjabba1979
Pfff, denk dat de XZ2 de enige compacte is die overeenkomt met de afmetingen die ik nu heb. Die is wel aardig snel dus hopelijk compenseert dat het missen va Android One/stock.
Pagina: 1