Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Waar Windows 10 installeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• esreveR-
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-01-2023
Net een nieuw systeem gebuild met een nieuwe Intel 600p 1TB M.2 SSD erin. Echter heb ik mijn beide schijven van mijn oude desktop meegenomen naar mijn nieuwe en dus ziet het er als volgt uit.

- Intel 600p 1TB M.2 SSD
- Samsung Evo 860 250GB SSD
- WD 1TB HDD

In mijn oud systeem gebruikte ik de SSD voor windows 10 en alle programma's en mijn HDD voor media etc. en zo heb ik het voorlopig ook overgenomen naar mijn nieuwe build en zou de setup graag zou houden.

Maar is het misschien verstandiger om de 600p te gebruiken voor Windows 10? Heb al eens even gekeken op benchmark sites waar staat dat de 600p tot 30% sneller zou zijn als de Evo.

M.a.w. ga ik die zogenaamde 30% increase in snelheid merken moest ik Windows daar op installeren?

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou je Windows lekker op de Samsung zetten. Bestanden die je vaak nodig hebt en bijvoorbeeld je mappen met mail-archieven op de Intel.

Alle data die langere tijd aan de kant gaat staan lekker op de HDD zetten.

Of misschien zelfs een RAID maken van de Intel en WD schijf? Wanneer er 1 defect raakt heb je tenminste nog iets om op terug te vallen. Uiteraard is dit NIET in plaats van een backup.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
sypie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:26:
Ik zou je Windows lekker op de Samsung zetten. Bestanden die je vaak nodig hebt en bijvoorbeeld je mappen met mail-archieven op de Intel.

Alle data die langere tijd aan de kant gaat staan lekker op de HDD zetten.

Of misschien zelfs een RAID maken van de Intel en WD schijf? Wanneer er 1 defect raakt heb je tenminste nog iets om op terug te vallen. Uiteraard is dit NIET in plaats van een backup.
Hdd mixen met SSD in raid? Je raid wordt net zo snel als de langzaamste drive. Dus absoluut niet aan te raden.

Verder eens met bovenstaande.

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:14
Ik persoonlijk zou windows op de 600p zetten puur omdat je dan niet hoeft te micro managen met schijf ruimte.

Met macrium reflect free kan je de Samsung ssd clonen naar de 600p, in je bios moet je dan de 600p aanwijzen als primary boot, daarna kan je de Samsung formateren om te gebruiken voor wat je wilt.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:30

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zelf zou ik het verschil denk niet merken, maar wat houd je tegen om het uit te proberen?

[ Voor 18% gewijzigd door -36- op 30-03-2019 19:14 ]

Verwijderd

Kzou hem op die Intel 600p 1TB M.2 SSD instaleren.
Dacht dat M.2 toch wat sneller was. en 1 tb is toch wel groot genoeg?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2019 12:39 ]

Pagina: 1