Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Vraag
Alle reacties
- In de tweede rij (storing) en zelfde kolom ook 1 staat EN
- In de volgende kolom geen 1 staat
[ Voor 4% gewijzigd door g0tanks op 30-03-2019 17:26 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Dit is een array (invullen zonder { } en bevestigen met CTRL-SHIFT-Enter) die vergelijkt of de eerstvolgende waarden (C2, D2, E2, etc.) afwijkt ten opzichte van de vorige waarde (B2, C2, D2). Zo ja, dan +1, anders +0. Vervolgens pak je de som daarvan en omdat je alleen geïnteresseerd bent in de storingen, deel je dit door twee.
Je zal even moeten testen of het werkt als je begint of eindigt met een storing, maar verder klopt het volgens mij wel.
Je wilt tellen wanneer een een produktie gevolgd wordt door een storing. Voor tellen met meer dan een criterium is countifs() -Aantallen.als()- bedoeld. Geinspireerd door het idee van @pedorus :
Aantallen.als(B1:L1;1;C2:N2;1). Wat je met cel b2 doet moet je, zoals Pedorus schrijft, even zelf bedenken.
[ Voor 36% gewijzigd door Lustucru op 31-03-2019 10:26 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Een oplossing heb ik niet, want zo'n held ben ik niet met Excel.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Gelukkig staan de oplossingen boven je.Hero of Time schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:23:
Een oplossing heb ik niet, want zo'n held ben ik niet met Excel.
Aantallen.als(A1:M1;1;B2:N2;1) telt het aantal keren dat een 1 in de eerste rij gevolgd wordt door een een 1 in de twee rij. Als je dit makkelijker vindt mag dat ook: Aantallen.als(A2:M2;"";B2:N2;1)telt het aantal voorkomens van een 1 in de tweede rij waar een lege cel aan vooraf gaat.
Of een storing in A2 geteld moet worden als een nieuwe storing of een storing die al voortduurde uit de vorige periode is vrij makkelijk op te lossen door de eindkolom van de vorige periode te herhalen in de nieuwe periode zonder deze mee te tellen. Je gebruikt hem dan alleen als voorwaarde.
[ Voor 21% gewijzigd door Lustucru op 31-03-2019 14:13 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland