Toon posts:

Klein rood spinnetje op zolder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• royduin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:39
Af en toe kom ik een klein rood spinnetje tegen op zolder. Krijg er geen duidelijkere foto van helaas, meerdere keren geprobeerd:

https://photos.app.goo.gl/BQR1cbDxFZDcMF5H9

Even aan het Googlen geweest; bedwants lijkt me van niet, eerder een bloedluis of fluweelmijt? Maar wat moeten ze op zolder? Huis van 1968 en de zolder is volledig geïsoleerd. Ik zie er altijd maar 1 nooit meerdere bij elkaar en altijd op een muur of het schuin lopende dak maar dan wel weer bij of in de buurt van een gaatje of kiertje. Er ligt wel tapijt, waarschijnlijk al jaren van vorige bewoners. Misschien toch wel bedwants?

Wie weet het en heeft er een verklaring voor?

Alle reacties

• Josk79
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20:02
Hoeveel pootjes?

• royduin
Het lijken er 8 te zijn maar hij is net ergens achter gedoken dus niet meer in het zicht. Hij is overigens heel snel. Even verder aan het zoeken en ben er nu 3 tegen gekomen allemaal op een meter van elkaar.

[Voor 23% gewijzigd door royduin op 30-03-2019 16:15]

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:28

ImNotnoa

Meisje!

Niet gewoon een "baby" huis/kruisspin? Die zijn vaak ook rood of geel

In my defence: I wás left unsupervised.

• royduin
Telefoon van mijn vriendin geleend en een betere foto kunnen maken:

https://tweakers.net/ext/f/AHhHAkG36TWheZdR5eAdqFhp/thumb.jpg

• tattooboy1985
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:37
royduin schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:23:

[Afbeelding]
Dat is een duivel minion vandaar dat die rood is ipv geel :P

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

royduin schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:23:

[Afbeelding]
(baby) rode spintmijt lijkt het wel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:17

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Dit is een rode vogelmijt, als ik zou moeten gokken.
Een bedwants is het niet als ik puur op de vorm van de poten af ga, de rode vogelmijt lijkt het meest in de buurt te komen.

Op Google images kun je op 'rode vogelmijt' een aantal afbeeldingen zien waarbij ze verrekte veel op jou foto lijken!

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

• royduin
AntonyterHorst schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:35:
Dit is een rode vogelmijt, als ik zou moeten gokken.
Een bedwants is het niet als ik puur op de vorm van de poten af ga, de rode vogelmijt lijkt het meest in de buurt te komen.

Op Google images kun je op 'rode vogelmijt' een aantal afbeeldingen zien waarbij ze verrekte veel op jou foto lijken!
Beetje aan het lezen maar die komen dus uit vogel nesten, geen nest hier in de buurt maar wel geregeld kraaien op het dak en in de buurt. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Heb er in totaal 5 op zolder kunnen vinden en deze:

https://tweakers.net/ext/f/3WwbEt0M9mteHP6IPQVxW3G1/thumb.jpg

Maar die is ook wat groter.

Kan ik er wat tegen doen?

• AntonyterHorst

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

royduin schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:46:
[...]

Beetje aan het lezen maar die komen dus uit vogel nesten, geen nest hier in de buurt maar wel geregeld kraaien op het dak en in de buurt. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Heb er in totaal 5 op zolder kunnen vinden en deze:

[Afbeelding]

Afgaande op de foto lijkt dit weer gewoon een klein spinnetje...

• royduin
AntonyterHorst schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:53:
[...]

Afgaande op de foto lijkt dit weer gewoon een klein spinnetje...
Die ziet er ook totaal anders uit en is denk ik gewoon een klein spinnetje maar of die 5 kleine rode daar iets mee te maken hebben?

• AntonyterHorst

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

royduin schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:55:
[...]

Die ziet er ook totaal anders uit en is denk ik gewoon een klein spinnetje maar of die 5 kleine rode daar iets mee te maken hebben?
Ik durf het je niet te zeggen, misschien dat je iets op internet kunt vinden.

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-09 12:31
De app ObsIdentify kan helaas niets met je foto.
Als je meer scherpere kunt maken kun je die gebruiken.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:55
De vraag is moet je er wat tegen doen? Je hebt er nu 5 gevonden.

Strava, Twitter

• royduin
frickY schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:20:
De app ObsIdentify kan helaas niets met je foto.
Als je meer scherpere kunt maken kun je die gebruiken.
Ah jammer, dank voor het proberen! Krijg de foto's niet beter, meerdere keren geprobeerd.
Webgnome schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:24:
[...]

De vraag is moet je er wat tegen doen? Je hebt er nu 5 gevonden.
Zo had ik eerst me vraag geformuleerd maar toch aangepast naar "kan". Moet/kan ik er wat tegen doen dus?

[Voor 4% gewijzigd door royduin op 30-03-2019 17:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
royduin schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:46:
[...]

[Afbeelding]

Vogelmijt/bloedluis zit overigens ook op reptielen, niet alleen op vogels. Mocht jij of je buurman een terrarium hebben... Er zal toch wel een oud vogelnest ofzo ergens zitten.
Als het inderdaad vogelmijten zijn zorg dat je ervanaf komt, die bijten ook mensen en daar kun je naast eventuele allergische reacties zelfs Lyme van krijgen. Bestrijd alleen beter niet met Fipronil >:)

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:44
AntonyterHorst schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:56:
[...]
misschien dat je iets op internet kunt vinden.
Ja, op een online forum bijvoorbeeld :)

• Pipxdp
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 23-08 15:56
Hey ik heb ook zo'n beestje in mijn slaapkamer. Ik ben best bang voor beestjes en ik ben dus een beetje online gaan zoeken en daar word ik nou niet echt blij van. Als het zo'n vogelmijt is dan ben ik de lul en als het iets anders is kan ik het nog wel goed weghalen maar ik had ook iets gezien online en daar stond dat als je dat beestje plet dat je dan een rode vlek krijgt. Trouwens het spinnetje loopt zo snel dat je het niet eens kan pletten. Het beestje was ik een hele tijd kwijt en nu is ie er weer maar ik ben blij dat iemand een foto er bij had gezet want mijn beestje ziet er exact zo uit en op internet kon ik niks vinden wat er echt op leek ik zal even een foto zo erbij zetten

• Pipxdp
Dat is hoe die er bij mij uitziet. Als je goed kijkt zie je ook de pootjes eromheen

[Voor 83% gewijzigd door Pipxdp op 23-08-2021 15:16]

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:50

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Pipxdp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:11:
Hey ik heb ook zo'n beestje in mijn slaapkamer. Ik ben best bang voor beestjes en ik ben dus een beetje online gaan zoeken en daar word ik nou niet echt blij van. Als het zo'n vogelmijt is dan ben ik de lul en als het iets anders is kan ik het nog wel goed weghalen maar ik had ook iets gezien online en daar stond dat als je dat beestje plet dat je dan een rode vlek krijgt. Trouwens het spinnetje loopt zo snel dat je het niet eens kan pletten. Het beestje was ik een hele tijd kwijt en nu is ie er weer maar ik ben blij dat iemand een foto er bij had gezet want mijn beestje ziet er exact zo uit en op internet kon ik niks vinden wat er echt op leek ik zal even een foto zo erbij zetten
Ik zou ook echt 7 kleuren schijten inderdaad. Stel je voor die bijt je het 's nachts!

• Pipxdp
dit is een gat bij m'n vensterbank want dat hout zit er nog niet in maar komt ie misschien daarvan daan

• Pipxdp
De_Bastaard schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:18:
[...]

Ik zou ook echt 7 kleuren schijten inderdaad. Stel je voor die bijt je het 's nachts!
Ja precies als het een vogelmijt is dan kan dat zo zijn als het een van de andere is die ik had gezien kan die niet bijten dus dan hoop ik maar dat het een andere is dan de vogelmijt

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:48

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Pipxdp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:11:
Fijnknijpen met een wc-papiertje/velletje keukenrol? Stofzuiger erop zetten?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• Pipxdp
FooLsKi schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Fijnknijpen met een wc-papiertje/velletje keukenrol? Stofzuiger erop zetten?
Ja de stofzuiger had ik gelezen dat dat kan maar met een papiertje kon niet ofzo omdat je dan een rode vlek op je muur krijgt. En ik zou dat niet durven hoor zo dichtbij dat beestje😂 maar ik vraag me vooral af wat voor beestje het is

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Pipxdp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:21:
[...]

Ja de stofzuiger had ik gelezen dat dat kan maar met een papiertje kon niet ofzo omdat je dan een rode vlek op je muur krijgt. En ik zou dat niet durven hoor zo dichtbij dat beestje😂 maar ik vraag me vooral af wat voor beestje het is
*proest* Sorry, in mijn referentiekader is dat een redelijk irrationele angst. Dat beestje is nog niet eens 1mm groot en zal echt niet ineens transformeren in een bijtend monster met haaiengebit ;)

Je moet 'm ook niet platdrukken tegen de muur, maar meer vastpakken tussen je vingers (uiteraard met papiertje ertussen). Dan heb je alleen een rood vlekje op 2 plekken op het papiertje.

• MacIsCool
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09-09 16:37

Runs everything...

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ja, want zo'n grote roetvlek op de muur valt een stuk minder op dan een klein rood vlekje ;)

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Hmm, gelet op de verdeling van de poten en dat die allemaal dezelfde lengte hebben is mijn eerste gedachte toch een of andere spin, en wellicht inderdaad een babyvariant. Wij hebben ook wel eens een nest spinnen gehad, zaten er ineens allemaal van die minispinnetjes rond een raam. Die waren na een keer stofzuigen overigens allemaal weg want eenmaal binnen in een nieuwbouwhuis valt er niet veel voedsel te vinden voor die beesten.

Heb je er last van? Ik ben zelf meestal fan van spinnen, die vreten namelijk beesten waar je wel last van kan krijgen op ;) Maar als ze binnen zitten probeer ik ze altijd weer naar buiten te verhuizen want hierbinnen vangen ze geen eten. De kruisspinnen aan de buitenkant van onze ramen doen het wel fantastisch, vooral diegenen die op de horren voor onze slaapkamerramen leven.

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:00
Grijsverleden wel eens vogelmijt verdolgen, spuit wat insectenverdelger naar keuze op de beestjes, welk middel durf ik niet over te adviseren.

Klint vrij actief voor een vogelmijt trouwens, geen spinnen nest op een dakpan?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee