Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een lange tijd een externe monitor gebruikt op mijn laptop. Hierdoor ben ik er erg aan gewend geraakt, en wil dus ook een tweede monitor op m'n desktop gebruiken. Na even Googlen heb ik gelezen dat ik in de Bios de integrated graphics van mijn APU moet aanzetten, maar deze is niet te veranderen en vergrijsd.

Heb zelf al geprobeerd iets via AMD Catalyst te doen, hopend dat die software de integrated GPU zou herkennen, maar daar staat niets in over de GPU. Ook heb ik in mijn NVidia Control Panel gekeken of daar misschien Multiple Monitors uit zou staan, maar dat is niet het geval.

Voor zover het nodig is zijn dit mijn specs:
CPU AMD 5800K
GPU NVidia 1050 Ti 4GB
Motherboard MSI FM2-A75MA-E35
RAM 8 GB @ 666 Mhz
OS Windows 10

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-03-2019 13:25)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Veel moederborden zetten een IGP op disabled wanneer er een GPU geplaatst wordt. In sommige gevallen kan het zijn dat je deze weer kunt inschakelen vanuit het BIOS. Zover ik jouw tekst lees is dat bij dit moederbord niet mogelijk. Je zit dus vast aan de aansluitingen die de 1050Ti bezit, at in dit geval het vervangen van de monitor zal betekenen.

Dat zeggende, welke Grafische kaart heb je daadwerkelijk, want 1050Ti zegt nog maar de helft. :)

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 30-03-2019 13:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Uhm je 2e monitor op je 1050 ti aansluiten en klaar.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punt is, dat gaat niet. Mijn 2e monitor is VGA, en de 1050 Ti heeft geen VGA aansluiting. Was dit vergeten te melden in mijn originele post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

VGA maar DVI stekker? Beetje moeite doen lijkt me..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Op moderne kaarten zit enkel nog DVI-D dus een passieve DVI-VGA adapter gaat niet werken. Als je nog een HDMI poort vrij hebt zou je een HDMI-VGA adaptertje kunnen proberen, kosten tegenwoordig ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de HDMI op mijn GPU al ingebruik. Dus een HDMI-VGA adapter op het bord aansluiten zou dan toch hetzelfde resultaat geven als direct de VGA gebruiken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Veel moederborden zetten een IGP op disabled wanneer er een GPU geplaatst wordt. In sommige gevallen kan het zijn dat je deze weer kunt inschakelen vanuit het BIOS. Zover ik jouw tekst lees is dat bij dit moederbord niet mogelijk. Je zit dus vast aan de aansluitingen die de 1050Ti bezit, at in dit geval het vervangen van de monitor zal betekenen.

Dat zeggende, welke Grafische kaart heb je daadwerkelijk, want 1050Ti zegt nog maar de helft. :)

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 30-03-2019 13:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:05:
Heb de HDMI op mijn GPU al ingebruik.
Zou makkelijk zijn als je die info er bij zet, ook welke aansluitingen er verder nog op je kaart en monitoren zitten. Heb je bijvoorbeeld nog een DVI uitgang op de kaart over dan kun je je eerste monitor (mits resolutie niet hoger is dan 1920x1080) via een DVI-HDMI kabel (of verloopblokje) aansluiten (nadeel; geen geluid). Of misschien heeft die monitor wel een DVI ingang en kun je die gewoon met een DVI kabel aansluiten. De HDMI heb je dan vrij voor het eerder genoemde adaptertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Die 1050Ti heeft vast wel een Displaypoort aansluiting, DP naar VGA adapter en klaar is Klara....

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1