Laptop voor studie & gamen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop42
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 15:06
Beste tweakers,

over een tijdje ga ik werktuigbouwkunde studeren aan't windesheim in zwolle. Hiervoor heb ik een relatief goede laptop nodig met rekenkracht.

Wat ga je met je laptop doen?
- Solidworks en simulaties draaien. -> 16gb ram, 4gb vram
- gamen: csgo, wot en evt. toekomstige AAA games -> gtx1060+

Wat is je budget?
+-€1600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja iedere dag een uur in de trein naar school en ik wil op school niet constant aan't stopcontact hangen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Apple en Acer

Wat ik zelf al heb uitgezocht:
pricewatch: MSI P65 Creator 8RE-028NL vind ik erg mooi en heeft een redelijke batterijduur.
wat een andere optie zou kunnen zijn is dat ik mijn huidige pc houd (gtx1060 + ryzen 1600) en een goedkopere laptop koop bijvoorbeeld: pricewatch: Lenovo Yoga 730-15IKB 81CU005SMH en dat ik van systeem, toetsenbord en muis wissel met een {switch}? als ik wil gamen.
wat is jullie ervaring? Een goede laptop of een wat mindere laptop en een desktop?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag lijkt mij hier eerder of jij wil gamen met je laptop of niet. Op zich heb je volgens mij al een deftige game PC (die je als je wil kan uitbreiden/updaten, maar dat lijkt me niet echt nodig voor csgo) dus moet je voor jezelf uitmaken of jij op je laptop wil kunnen gamen op school of niet. Indien ja dan lijkt mij 1600€ meer dan voldoende om een deftige game laptop te kopen. Voor dat model van MSI zou ik overigens niet gaan, ik denk dat MSI (of andere merken) betere laptops heeft binnen je budget. Een 1060 Max-Q presteert minder als een gewone 1060. Voorbeeld:
pricewatch: HP Omen 15-dc0096nd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MfbZ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12-2023

MfbZ

WaTON

Ik heb, 2 jaar geleden een BIM engineer opleiding gedaan met een Yoga 910.
Ik moest er modelleer software op kunnen draaien, Revit in mijn geval. Daarnaast nog wat andere gerelateerde minder zware applicaties.
Mijn laptop voldeed in het geheel niet aan de specs van de opleiding, dan zou hij nog eens €1500 duurder zijn geworden om te voldoen.
Het ding deed en doet het helemaal prima voor de software van mijn opleiding toen en voor mijn huidige gebruik.
Ik was/ben heel tevreden over:
- het lage gewicht (zeker relevant als je ermee moet zeulen in de trein),
- de SSD van 512gb,
- het geheugen van 16gb.

Deze bovenstaande eigenschappen maakten het ding perfect voor de opleiding. Anderen in mijn klas hadden een laptop die meer overeenkwam met de vereiste specs. Maar ik heb weinig verschil in performance gemerkt voor de school applicaties.

Het enige nadeel vond ik het kleine (bijna 14" ) scherm. Dat is niet erg prettig voor 3D modelleer werk.

Voor games is hij niet heel erg geschikt. Ik ben meer van de turn based strategische games, maar bijvoorbeeld Civilization is waardeloos op deze laptop zodra je midgame komt. Je hebt dan al veel units en steden en het doorrekenen en op het scherm verversen van alles duurt lang in vergelijking met mijn desktop.

Resumerend zou ik gaan voor een prima laptop die vooral licht en handzaam is, met daarnaast een goede desktop. Daarmee hoef je geen spijt te krijgen van de aanschaf van een nogal dure laptop, die vrijwel altijd onder doet voor een veel goedkopere desktop waarmee je prima kunt gamen op acceptabele framerates voor je shooters.

Hoop dat het helpt.

A Jedi uses his ability's for knowledge and defense [Yoda - 1980's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop42
Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:05:
De vraag lijkt mij hier eerder of jij wil gamen met je laptop of niet. Op zich heb je volgens mij al een deftige game PC (die je als je wil kan uitbreiden/updaten, maar dat lijkt me niet echt nodig voor csgo) dus moet je voor jezelf uitmaken of jij op je laptop wil kunnen gamen op school of niet. Indien ja dan lijkt mij 1600€ meer dan voldoende om een deftige game laptop te kopen. Voor dat model van MSI zou ik overigens niet gaan, ik denk dat MSI (of andere merken) betere laptops heeft binnen je budget. Een 1060 Max-Q presteert minder als een gewone 1060. Voorbeeld:
pricewatch: HP Omen 15-dc0096nd
Bedankt voor de reactie,
Ik ga veel reizen en de genoemde HP omen is voor mij te zwaar om telkens mee te nemen. Ik zal waarschijnlijk mijn pc behouden en een "thin&light" met 2/4gb videokaart nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop42
MfbZ schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:09:
Ik heb, 2 jaar geleden een BIM engineer opleiding gedaan met een Yoga 910.
Ik moest er modelleer software op kunnen draaien, Revit in mijn geval. Daarnaast nog wat andere gerelateerde minder zware applicaties.
Mijn laptop voldeed in het geheel niet aan de specs van de opleiding, dan zou hij nog eens €1500 duurder zijn geworden om te voldoen.
Het ding deed en doet het helemaal prima voor de software van mijn opleiding toen en voor mijn huidige gebruik.
Ik was/ben heel tevreden over:
- het lage gewicht (zeker relevant als je ermee moet zeulen in de trein),
- de SSD van 512gb,
- het geheugen van 16gb.

Deze bovenstaande eigenschappen maakten het ding perfect voor de opleiding. Anderen in mijn klas hadden een laptop die meer overeenkwam met de vereiste specs. Maar ik heb weinig verschil in performance gemerkt voor de school applicaties.

Het enige nadeel vond ik het kleine (bijna 14" ) scherm. Dat is niet erg prettig voor 3D modelleer werk.

Voor games is hij niet heel erg geschikt. Ik ben meer van de turn based strategische games, maar bijvoorbeeld Civilization is waardeloos op deze laptop zodra je midgame komt. Je hebt dan al veel units en steden en het doorrekenen en op het scherm verversen van alles duurt lang in vergelijking met mijn desktop.

Resumerend zou ik gaan voor een prima laptop die vooral licht en handzaam is, met daarnaast een goede desktop. Daarmee hoef je geen spijt te krijgen van de aanschaf van een nogal dure laptop, die vrijwel altijd onder doet voor een veel goedkopere desktop waarmee je prima kunt gamen op acceptabele framerates voor je shooters.

Hoop dat het helpt.
bedankt voor de reactie!

Ik zal gaan kijken naar een lichtere laptop met goede accuduur en een Mx-(1/2)50 of 1050(ti) videokaart.

Iemand hier nog suggesties voor, waar hij of zij goede ervaringen mee heeft of over gehoord heeft?
Dell inspiron of Lenovo yoga/ thinkpad modellen?