Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HD in Laptop uit 2008 vervangen door SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 16:55
Mijn vraag
Ik heb een oude laptop, Medion 97110, die ik voor 1 specifiek doel wil gebruiken + kampeer vakanties. Die Medion draait op Windows 10.

Om hem sneller te maken wil ik de HD, pricewatch: WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD3200BEVT, 320GB vervangen door een SSD, bv Samsung EVO nr ... (Die heb ik ook in mijn Macbook gezet en dat bevalt bijzonder goed).

1 / Ik kom er niet achter welke SSD ik voor mijn oude laptop moet gebruiken. Waar vind ik dat of weet iemand dat?

2 / Werkt het met een Windows computer ook zo als met mijn Macbook dat je eerst een 1 op 1 kopie van de oude HD maakt op de SSD en vervolgens de laptop open schroeft en de HD er uit haalt en vervangt door de SSD met de volledige kopie van de HD?

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
1. Iedere SATA SSD moet werken.

2. In zou je bestanden back-uppen. Dan kun je weer fris beginnen.

Oja en koop een crucial mx500 of zo. Ook 5 jaar garantie en een prima SSD, maar niet nodeloos duur. Of koop een kingston A400 nog wat goedkoper, maar ook kortere garantie. Iedere SSD is even goed, omdat jouw laptop waarschijnlijk toch sata300 heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door hoi1234 op 30-03-2019 01:39 ]