Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1196180

Topicstarter
Ik heb de Samsung tv qled Qe55Q6F (2018) aangeschaft.
Ik heb ook de Sony soundbar HW-MS650 aangeschaft en werkt via bluetooth.

Waar ik nu mee stoei is het afspelen van muziek via de soundbar, zonder dat daarbij ook de tv ingeschakeld staat. De soundbar werkt namelijk via bluetooth. schakel ik de tv in, dan schakelt ook automatisch de soundbar in. Zet ik de tv uit, dan schakelt de soundbar weer uit en dus ook de muziek.

De soundbar is met de tv verbonden via een HDMI kabel (arc) en ingeplugd op de HDMI-arc poort op de tv, de zogenaamde smart hub. Ik heb ook een losse chroomcast aangesloten op de tv om via mijn mobiele telefoon muziek te kunnen casten. zowel op de tv als mobiel heb ik spotify staan. Dat casten werk prima, echter alleen wel met de tv aan wat ik juist niet wil. Nogmaals, ik wil enkel muziek via de soundbar zonder ingeschakelde tv.

Nog een puntje:
Ik heb de Harman Kardon met ingebouwde chroomcast en op mijn mobiele telefoon de google home app.
Ga ik via de tv afstandbediening naar ambient op de tv, dan wordt daar wel mijn artiest afgespeeld via de soundbar. Ik zou het fijn vinden als de google home wel de muziek laat horen maar geen tv inschakelt.

Broeders en zusters, wie kan mij op weg helpen om dit te tackelen?

Beste antwoord (via Anoniem: 1196180 op 31-03-2019 13:37)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Schakelen de TV en soundbar niet gewoon samen in en uit omdat je ze met HDMI-CEC hebt verbonden? Dat is gemakkelijk, omdat je dan met 1 AB het volume kan instellen en de hele zaak uit en aan kunt zetten.

In de menu's waar je iets over HDMI kunt vinden, kan je proberen HDMI CEC uit te zetten (sommige fabrikanten noemen het anders, HDMI link, Smart link, you never know). Probeer dat eens.

Je speelt dan overigens wel af via bluetooth en niet via de chromecast.

Nadeel is dat je dan beide apparaten aan moet zetten

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 30-03-2019 10:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:08
Je soundbar is natuurlijk enkel een luidspreker.
Je heb toch echt een apparaat nodig dat jouw muziek afspeelt (als in: verwerkt), en naar je soundbar stuurt.
Zoals een telefoon of computer die je via bluetooth met je soundbar verbindt.
Of een mediaplayer die je via HDMI met je soundbar verbindt.
Bijvoorbeeld.

edit: noem me maar een lul, maar ik begrijp niet dat je zoiets niet zelf kan verzinnen...

[ Voor 19% gewijzigd door zetje01 op 30-03-2019 01:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Dan ga ik je op eigen verzoek een lul noemen :+
De soundbar ondersteunt zoals de ts al aangaf, gewoon Bluetooth.
Kan je iets met de soundbar sound+ app toevallig? Zag ik op de Samsung site iets over staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:08
nick_haak schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 08:07:
Dan ga ik je op eigen verzoek een lul noemen :+
De soundbar ondersteunt zoals de ts al aangaf, gewoon Bluetooth.
Kan je iets met de soundbar sound+ app toevallig? Zag ik op de Samsung site iets over staan
Je lijkt het tegen mij te hebben.
Wat voor nut heeft dat voor de TS?
Je noemt bluetooth, maar dat noemden de TS en ik ook al.
Verder heb je het over een app. Een app gebruik je op een apparaat (als een telefoon of computer) en dat is precies wat ik ook al aan de TS aangaf.

Ik snap dit soort reacties niet...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Schakelen de TV en soundbar niet gewoon samen in en uit omdat je ze met HDMI-CEC hebt verbonden? Dat is gemakkelijk, omdat je dan met 1 AB het volume kan instellen en de hele zaak uit en aan kunt zetten.

In de menu's waar je iets over HDMI kunt vinden, kan je proberen HDMI CEC uit te zetten (sommige fabrikanten noemen het anders, HDMI link, Smart link, you never know). Probeer dat eens.

Je speelt dan overigens wel af via bluetooth en niet via de chromecast.

Nadeel is dat je dan beide apparaten aan moet zetten

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 30-03-2019 10:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1196180

Topicstarter
Oke, het was nog niet bij me binnengeschoten dat ik ook eens wat kan gaan experimenteren en uitsluiten door de HDMI-sec eens uit te schakelen. De nadelen neem ik voor lief, lees meerdere ab voor aan en uit schakelen. Ook zal ik even de suggestie om de Samsung site te checken op het item soundbar+ app eens bezoeken.

Ik kom op beide suggesties terug.

"blijf aardig voor elkaar"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Ik heb ook een soundbar, via HDMI sec gekoppeld. Mijn soundbar heeft meerdere standen, o.a. HDMI, aux en bluetooth. Via de afstandsbediening of aan de zijkant kun je deze standen wisselen. Als je muziek wilt afspelen, zet je hem op stand bluetooth, pairen met je telefoon en gaan. Dat lijkt me veel handiger dan een Chromecast, die werkt immers alleen als de tv aanstaat.
Ik zou even in het boekje zoeken hoe je bluetooth stand werkt en dan koppelen met je telefoon

[ Voor 24% gewijzigd door roltor op 01-04-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb zelf ook de Samsung HW-MS650. Je weet dat deze ook gewoon WiFi heeft met een eigen app? Samsung Multiroom. Hierin kan je verschillende streamingsdiensten direct via de app aanspreken. Zolang mijn Samsung TV uit is, kan ik de soundbar op deze manier gewoon besturen. Ook Spotify Connect werkt zonder problemen. Wanneer ik mijn TV daarna aanzet springt hij vanzelf naar HDMI ARC.

De modellen vanaf 2018 met WiFi gebruiken de Samsung Smartthings app, de modellen daarvoor Samsung Multiroom app.

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 15-04-2019 00:27 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shogun72
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Hi,

Je kunt op de soundbar instellen dat ie automatisch BT verbinding maakt met de (samsung) tv.
Gelukkig kun je dat ook uitzetten..
Het is iets van:
Tv uitzetten, ik heb er echt de stekker uitgetrokken,
Source BT selecteren op soundbar,
Nu zul je de tekst 'BT ready' zien op je soundbar,
Knop play/pauze op je afstandsbediening 5 seconden indrukken,
Nu geeft ie iets aan van 'BT TV off'

Staat ook ergens in de Manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:32

FeaR

In GoT we trust

Een topic uit maart 2019 kicken voor een TS die sinds 10-04-2019 niet meer op GoT is geweest mag achterwege gelaten worden ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.