Onbewust nepkleding gekocht, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.464 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-07 21:34

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Allereerst wil ik melden dat ik het bedrijf (nog) niks verwijt, wellicht dat het bij hen ook onbewust is gebeurd.

Afgelopen week had ik bij bva-auctions 2 kavels gekocht met elk (merk)kleding, deze waren vandaag gearriveerd en ik ze vanavond uitgepakt. Nu zat hier ook merkkleding tussen (was te zien op de afbeeldingen, een van de redenen waarom ik de kavels kocht). Na enig onderzoek begon ik te twijfelen aan de echtheid van een stone island hoodie. Hij lijkt echt, heb de patch/label onderzocht en gegoogled maar ik twijfel nog;

Waarom echt?
Hoodies bestaan echt, label op mouw lijkt echt (ook gedetaileerd)

Waarom nep?
Patch op de voorkant groter dan op andere hoodies, geen art. nummer en geen made in... label

Verder had ik nog een gucci trui, levi's hoodie en moncler shirt in de kavels zitten, deze lijken echt en op het eerste oog zeg je niet dat het nep is en op de afbeeldingen al helemaal niet. Toch denk ik dat deze nep zijn.

Waarom nep?
Gucci - Made in Turkey
Levi's - Made in pakistan (Ik las dat dit normaal is en miss nog wel echt)
Moncler shirt - Made in vietnam

Ik heb voor beide kavels samen 400 eu gekocht (75 artikelen), verder zaten er nog wel shirtjes in van nike, adidas en andere (onbekende) merken waarvan ik denk dat deze wel echt zijn.

Ik kan natuurlijk wel retourneren, maar dat doe ik liever niet omdat ik sommige shirtjes toch echt wel mooi vind (ook de onbekende) en mijn broertje ook sommige heeft welke hij mooi vind. Ik kan natuurlijk mijn verlies nemen en denken i don't care. Toch vind ik het vervelend dat ik merkkleding heb gekocht welke nep is, op de afbeeldingen lijkt het echt en nergens in de omschrijving staat vermeld dat het nep is alleen dat het om retourgoederen gaat (Retour = niet nep volgens mij :) )

Ik denk dat het bedrijf niet wist dat het nep was, maar ik vind het wel erg misleidend. Ik ben van plan contact te zoeken met het bedrijf maar ik weet niet hoe ik dit het beste kan aanpakken, ik wil namelijk eigenlijk niet alles retourneren. Kan ik ook een vergoeiding vragen aangezien het de waarde wel omlaag haalt en ik het (als ik dat ooit wil) niet kan verkopen 2e hands nadat ik het gedragen heb (Ja, dat doe ik wel eens met kleding) Als ik google dan kom i kveel tegen dat nep merkkleding verkopen verboden is, lijkt mij dat dit zowel prive als zakelijk niet mag?

Wat zouden jullie eisen/doen en wat kan ik het beste eisen/vragen? Nogmaals, ik wil het eigenlijk niet retourneren maar zou wel graag een vergoeding willen voor de nepkleding, eventueel wil ik de nepmerken ook wel retoursturen naar hen.

Met vriendelijke groet,

Roy de Jonge

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Leg het gewoon voor en laat ook weten dat jouw voorkeur uit gaat naar iets van een vergoeding? Het zijn ook gewoon mensen die er werken.

Dat je twijfelt, maar wellicht, afhankelijk van de hoogte van de vergoeding, het niet terug zal sturen. Zij willen natuurlijk liever niet de spullen retour.

Check overigens wel of je überhaupt recht hebt om te retourneren. Dat is bij veilingen niet standaard het geval en zelfs ongebruikelijk. Kennelijk doet bva het wel bij sommige veilingen, maar dus niet bij alle.

[ Voor 18% gewijzigd door defusion op 29-03-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
defusion schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:26:
Leg het gewoon voor en laat ook weten dat jouw voorkeur uit gaat naar iets van een vergoeding? Het zijn ook gewoon mensen die er werken.

Check overigens wel of je überhaupt recht hebt om te retourneren. Dat is bij veilingen niet standaard het geval en zelfs ongebruikelijk. Kennelijk doet bva het wel bij sommige veilingen, maar dus niet bij alle.
Ga ik ook zeker doen. Ik heb inderdaad gecheckt of ik recht heb op retourneren, ik denk dat het niet bewust verkocht is.

Quote van informatie kavels:
Dit betreft een online veiling met wettelijk herroepingsrecht. Dat betekent dat je een aankoop binnen 14 dagen na ontvangst mag retourneren. Bekijk de servicepagina van je account voor meer informatie. De retourkosten zijn voor eigen rekening en je bent zelf aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van de zaken.

Het herroepingsrecht is niet van toepassing bij zakelijke aankopen (zakelijk account), of waarbij duidelijk is dat de aankoop voor zakelijk gebruik is.

Kavels die hygiënisch verpakt zijn, kunnen alleen ongeopend en onbeschadigd retour gezonden worden. Voor meer informatie zie Contact en vragen.

Roy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het echt namaak is zou bva het ook niet mogen verkopen. Is volgens mij ook strafbaar (?) Maar ik betwijfel of je maar een deel kan retourneren. Volgens mij is het dan alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
fm77 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:28:
Als het echt namaak is zou bva het ook niet mogen verkopen. Is volgens mij ook strafbaar (?) Maar ik betwijfel of je maar een deel kan retourneren. Volgens mij is het dan alles of niets.
Is inderdaad strafbaar, ik denk ook dat een deel retourneren niet mogelijk is. Overigens is retourneren ook op eigen kosten, wat ik in dit geval onterecht vind. Ik ga daarom ook een vergoeding voorstellen i.p.v. een retournering.

Edit:

Zojuist deze mail gestuurd naar BVA
Goedenavond/dag,

Vandaag kavels horend bij factuur XXXXX mogen ontvangen. Na enige inspectie van de kleding kwam ik erachter dat de merkkleren niet allemaal echte merk zijn, maar menig inspectie kwam ik erachter dat de volgende merken nepkleding in de kavels zitten

Moncler shirt
Stone island hoodie
Gucci trui
Levi's hoodie

Natuurlijk snap ik dat u dit mogelijk niet bewust verzend, aangezien dit normaal strafbaar is in Nederland. Daarom hoop ik dat we er onderling uit komen. Waarom ik denk dat het nep is komt door het volgende:

Moncler shirt - geen artikel nummer, made in vietnam/pakistan
Stone island hoodie - geen made in, geen artikel nummer
Gucci trui - Made in turkey
Levi's hoodie - Made in pakistan

Zelf had ik geen idee dat ik op nepkleding bood, aangezien dit niet bij de veilingskavel vermeld stond (Zie bijlages)
De normale merken produceren geen kleding in bovenstaand land. Ik kan me natuurlijk herroepen op mijn retourrecht maar ik vind de andere artikelen uit de kavel wel leuk. Daarom wil ik graag voorstellen om een vergoeding te krijgen voor de nepartikelen, eventueel wil ik (op jullie kosten) de neppe artikelen wel terugsturen.

Graag hoor ik hoe jullie hier over denken,

Met vriendelijke groeten,

Roy de Jonge

[ Voor 56% gewijzigd door RoyRolls op 29-03-2019 22:37 ]

Roy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Je koopt een kavel, geen artikelen. Wegens de nep-artikelen denk ik dat ze het niet kunnen weigeren om de hele kavel terug te nemen, maar ik geef je weinig kans dat het je gaat lukken om maar een deel terug te sturen. Het is geen kleding winkel ;)
Ik zou óf alles terug sturen, of idd je verlies nemen. Wel rekening houden dat als je het wil verkopen je ook strafbaar bezig bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
fm77 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:36:
Je koopt een kavel, geen artikelen. Wegens de nep-artikelen denk ik dat ze het niet kunnen weigeren om de hele kavel terug te nemen, maar ik geef je weinig kans dat het je gaat lukken om maar een deel terug te sturen. Het is geen kleding winkel ;)
Ik zou óf alles terug sturen, of idd je verlies nemen. Wel rekening houden dat als je het wil verkopen je ook strafbaar bezig bent...
Ik weet dat het verkopen strafbaar is inderdaad, ik vind alleen dat nu ik weet dat het nep is de waarde een stuk minder is van de kavel, aangezien dit er niet bij stond vermeld vind ik het een beetje misleidend.

Natuurlijk is misleiding niet verboden, maar denk ik dat het onbewust is gegaan :)

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
RoyRolls schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:39:
[...]

Ik weet dat het verkopen strafbaar is inderdaad, ik vind alleen dat nu ik weet dat het nep is de waarde een stuk minder is van de kavel, aangezien dit er niet bij stond vermeld vind ik het een beetje misleidend.

Natuurlijk is misleiding niet verboden, maar denk ik dat het onbewust is gegaan :)
Daarom denk ik ook niet dat het een heel groot probleem zal zijn om de hele kavel terug te sturen. Losse items daarentegen is iets waar zij zich niet echt mee bezig houden (denk ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
fm77 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:41:
[...]

Daarom denk ik ook niet dat het een heel groot probleem zal zijn om de hele kavel terug te sturen. Losse items daarentegen is iets waar zij zich niet echt mee bezig houden (denk ik) :)
Denk en hoop ik ook niet, maar vind het wel jammer aangezien er wel andere leuke artikelen tussen zitten... Ook is retournering op eigen kosten wat ik in dit geval wel jammer vindt en niet aan mij vindt (aangezien verzenden 25 eu is ivm gewicht)

Roy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Retourgoederen kunnen net zo goed nep zijn, misschien juist precies de reden waarom ze retour zijn gegaan :P Maar eerlijk, 400 euro voor een vracht vol merkkleding die nog niemand had gekocht bij een bva auction, daar ging ook geen enkel belletje rinkelen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RoyRolls hoe ga je bewijzen dat het nep kleding is ?
kavel gekocht = kavel retour, niet enkele stuks. indien nep, dan hoort de verkoper het terug te nemen zonder kosten: niet geleverd wat is afgesproken(neem aan dat er nergens stond dat het lijkt op kleding was). je hebt iets ontvangen wat niet overeenkomt, dat is iets anders dan herroeping.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:48:
Retourgoederen kunnen net zo goed nep zijn, misschien juist precies de reden waarom ze retour zijn gegaan :P Maar eerlijk, 400 euro voor een vracht vol merkkleding die nog niemand had gekocht bij een bva auction, daar ging ook geen enkel belletje rinkelen?
Niet alles is merkkleding, het was niet een vracht wat nog niemand had gekocht maar de veiling was bezig ;) Er waren enkele items van merk vandaar de realistische prijs. Het kan wel de reden zijn, maar merkkleding verkopen is nog steeds strafbaar maakt niet uit of het dan retourgoederen zijn of niet ;)

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:49:
@RoyRolls hoe ga je bewijzen dat het nep kleding is ?
kavel gekocht = kavel retour, niet enkele stuks. indien nep, dan hoort de verkoper het terug te nemen zonder kosten: niet geleverd wat is afgesproken(neem aan dat er nergens stond dat het lijkt op kleding was). je hebt iets ontvangen wat niet overeenkomt, dat is iets anders dan herroeping.
Zoals gezegd, de made in landen komen niet overeen met waar de landen produceren. Gucci produceert niet in Turkije ;) Ik snap dat de kavel retour moet/kan maar ik wil niet zelf de kosten betalen voor het retourneren. Overigens als ik de retourlabel maak ben ik verantwoordelijk voor de artikelen en dat wil ik ook niet. Ik bied ook aan om ze een vergoeding te laten betalen ;)

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RoyRolls :) even goed lezen wat ik schrijf :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grappig: (Waarschijnlijk) in beslag genomen goederen welke nú via BVA weer terug de markt op gezet worden door..... Já, door wie eigenlijk?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Oeps... vrijdag he ;)

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je vermoed dat het nep is, en het is je verkocht en niet verstuurd(manier van leveren is 'niet' van toepassing in koopovereenkomst). denk wel na over het aantal, indien je zegt veel te willen behouden en er van enkele artikelen het vermoeden bestaat.... dus kijken er even over het weekend naar, voordat je op vrijdagavond zomaar een e-mail stuurt. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Hackus schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:19:
[...]

Je vermoed dat het nep is, en het is je verkocht en niet verstuurd(manier van leveren is 'niet' van toepassing in koopovereenkomst). denk wel na over het aantal, indien je zegt veel te willen behouden en er van enkele artikelen het vermoeden bestaat.... dus kijken er even over het weekend naar, voordat je op vrijdagavond zomaar een e-mail stuurt. :)
Mail heeft hij al gestuurd!
TS vraagt hier advies over hoe te handelen, maar wacht vervolgens niet af en stuurt toch alvast mail naar bedrijf. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

RoyRolls schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:53:
[...]

Zoals gezegd, de made in landen komen niet overeen met waar de landen produceren. Gucci produceert niet in Turkije ;)
Gucci / Kering publiceerd geen lijst van suppliers dus het kan best dat ze ateliers in Turkije hebben zoals vrijwel alle grote merken. Alleen de handtassen worden lokaal in Italie gemaakt, de kleding niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
Merken als Stone Island hebben trouwens een hele goede service wat betreft het tegengaan van nepkleding. Elk stone island kledingstuk krijgt bijv. een eigen unieke “tag” (qr code) welke je online kan invoeren, controleren en claimen. Zo kan je dus nagaan of ze echt zijn.

Indien ze wel echt zijn, kun je ze houden. Als ze niet echt zijn heb je een stok om mee te slaan naar de leverancier.

Edit: ook Moncler heeft een dergelijke service. Ook codes, maar gewoon fotos opsturen van je producten kan ook: http://brand-protection.moncler.com/
Als moncler dan zwart op wit antwoord dat het nep is, heb je toch wat om mee te dreigen naar je leverancier/verkoper :)

[ Voor 25% gewijzigd door nino_070 op 30-03-2019 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 23:27
Ik denk dat BVA daar niet van onder de indruk zal zijn nino.... Die zullen hooguit roepen dat de aanleverende partij verantwoordelijk is en dat je het daar maar mee mag gaan uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Nee hoor, BVA heeft een prima klantenservice en laat zich door leveranciers niet misbruiken om strafbare feiten te plegen.
Maar ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat er géén nep kleding tussen zit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
75 artikelen voor 400 euro, wat verwacht je dan? Zo’n hoodie kost los in de winkel al 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
Malt007 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:53:
75 artikelen voor 400 euro, wat verwacht je dan? Zo’n hoodie kost los in de winkel al 250 euro.
Wat een onzin. Je weet van zo'n bedrijf dat ze geen nepartikelen verkopen(in ieder geval niet bewust), aangezien dit een strafbaar feit is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cekstuffertz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
400 euro voor 75 kledingstukken komt neer op een gemiddelde van €5,30 per stuk per item. Ik denk dat je dan bijna zeker kan concluderen dat alles nep is. Zelfs voor nepproducten is dat een lage prijs. Als je ze mooi vindt kan je ze natuurlijk houden (ook al zijn ze nep is het wel een goede deal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
Cekstuffertz schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:18:
400 euro voor 75 kledingstukken komt neer op een gemiddelde van €5,30 per stuk per item. Ik denk dat je dan bijna zeker kan concluderen dat alles nep is. Zelfs voor nepproducten is dat een lage prijs. Als je ze mooi vindt kan je ze natuurlijk houden (ook al zijn ze nep is het wel een goede deal).
Daar zijn het natuurlijk veilingen voor. Daar kan je wel vaker een mooie deal slaan. Ik ga samen met mijn vrouw en kind voor 3 euro naar een tentoon voorstelling. Moet er dan ook een belletje gaan rinkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Terugsturen zou waarschijnlijk wel kunnen, maar verder zou ik niet te veel verwachten van bva. Ze verkopen partijen uit faillissementen e.d. Denk dat het verwachtingspatroon daar ook wel bij aan mag sluiten.
Maar als ik het goed begrijp heb je voor 400 euro een lading merkkleding die voor het grootste deel echt is? Dan is het toch een goede deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:58:
Grappig: (Waarschijnlijk) in beslag genomen goederen welke nú via BVA weer terug de markt op gezet worden door..... Já, door wie eigenlijk?
In beslag genomen namaak wordt gewoon vernietigd hoor, en zeker niet verkocht aan een private toko.

Voor eventuele niet-namaak crimineel spul heeft de overheid zelf Domeinen Roerende Zaken: https://www.domeinenrz.nl/

Voor overige spullen handelen ze zelf ook via BVA: https://www.bva-auctions....;co;l;a&fd=25&size=25&p=1

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 30-03-2019 12:12 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:49
Als het nep is kan bva zich volgens mij nergens achter verschuilen. Niemand mag nep kleding verkopen, zou mooi worden als hun zich kunnen verschuilen achter een regeltje of iets roepen van wisten we niet.

Maar controleer eerst of het wel nep is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoeEensGek schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:11:
Als het nep is kan bva zich volgens mij nergens achter verschuilen. Niemand mag nep kleding verkopen, zou mooi worden als hun zich kunnen verschuilen achter een regeltje of iets roepen van wisten we niet.

Maar controleer eerst of het wel nep is!
Ik weet niet of je het programma Storage Wars kent, maar ik neem aan dat BVA-auctions ook geen idee heeft wat er in die kavels zit. De rechten en plichten van zo'n kavel verkopen ze aan de hoogste bieder, dus het is nu het probleem van TS, niet van BVA-auctions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
BVA is niet vergelijkbaar met Storage Wars.
De meeste veilingen zijn gewoon overschot en verouderde partijen. Dat zijn ook de enige veiligen met herroepingsrecht en bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Heb eerlijk gezegd niet alles gelezen. Maar mocht je nog twijfelen, kijk op reddit fashionrep hier zitten wel echt experts die snel zien of iets nep of echt is.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:16:
BVA is niet vergelijkbaar met Storage Wars.
De meeste veilingen zijn gewoon overschot en verouderde partijen. Dat zijn ook de enige veiligen met herroepingsrecht en bezorging.
Maar als BVA weet heeft van het feit dat er in die kavel honderden stuks merkkleding liggen, waarom verkopen ze dat dan in vredesnaam voor slechts €400? Bij zo'n prijs ga ik er juist vanuit dat BVA geen idee heeft van de inhoud van zo'n kavel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat hebben ze ook niet, zij zijn slechts een platform.
Aanbieders maken zelf de kavels en regelen de verzending.
Maar reken maar dat er contracten met die aanbieders zijn over wat aangeboden mag worden.

€400 vind ik overigens helemaal geen rare prijs voor een partij kleding van verschillende merken en maten. Wat zou jij er op bieden?
Denk er aan dat het hoogste bod wint

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 31-03-2019 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:36:
[...]

Maar als BVA weet heeft van het feit dat er in die kavel honderden stuks merkkleding liggen, waarom verkopen ze dat dan in vredesnaam voor slechts €400? Bij zo'n prijs ga ik er juist vanuit dat BVA geen idee heeft van de inhoud van zo'n kavel.
Storage Wars is Amerikaans en er wordt blind gekocht. Hier is geadverteerd met merkkleding (foto). Het besluit te kopen voor deze prijs berust op die informatie. Had koper geweten dat het nep was had hij niet gekocht (voor deze prijs)

Daarom kan een beroep gedaan worden op dwaling en kan de overeenkomst vernietigd worden - kavel terug & geld terug (tenzij partijen in goed overleg een andere overeenkomst sluiten bv over deelretour of korting)

Artikel 6:228 BW

Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar:

a. indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten;

b. indien de wederpartij in verband met hetgeen zij omtrent de dwaling wist of behoorde te weten, de dwalende had behoren in te lichten;

c. indien de wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst van dezelfde onjuiste veronderstelling als de dwalende is uitgegaan, tenzij zij ook bij een juiste voorstelling van zaken niet had behoeven te begrijpen dat de dwalende daardoor van het sluiten van de overeenkomst zou worden afgehouden.

2 De vernietiging kan niet worden gegrond op een dwaling die een uitsluitend toekomstige omstandigheid betreft of die in verband met de aard van de overeenkomst, de in het verkeer geldende opvattingen of de omstandigheden van het geval voor rekening van de dwalende behoort te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Storage Wars is Amerikaans en er wordt blind gekocht. Hier is geadverteerd met merkkleding (foto). Het besluit te kopen voor deze prijs berust op die informatie. Had koper geweten dat het nep was had hij niet gekocht (voor deze prijs)

Daarom kan een beroep gedaan worden op dwaling en kan de overeenkomst vernietigd worden - kavel terug & geld terug (tenzij partijen in goed overleg een andere overeenkomst sluiten bv over deelretour of korting)
Ik lees nu in de OP dat TS op foto's af gegaan is, dus dan heeft BVA de inhoud van het kavel inderdaad gezien, dus ik denk dat je gelijk hebt. Ik stelde me het bieden op zo'n kavel hetzelfde voor als bij Storage Wars, waarin alles blind gekocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13
[...]

Artikel 6:228 BW

Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar:

a. indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten;

b. indien de wederpartij in verband met hetgeen zij omtrent de dwaling wist of behoorde te weten, de dwalende had behoren in te lichten;

c. indien de wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst van dezelfde onjuiste veronderstelling als de dwalende is uitgegaan, tenzij zij ook bij een juiste voorstelling van zaken niet had behoeven te begrijpen dat de dwalende daardoor van het sluiten van de overeenkomst zou worden afgehouden.

2 De vernietiging kan niet worden gegrond op een dwaling die een uitsluitend toekomstige omstandigheid betreft of die in verband met de aard van de overeenkomst, de in het verkeer geldende opvattingen of de omstandigheden van het geval voor rekening van de dwalende behoort te blijven.
Waarom een beroep op dwaling (= vernietigen van de overeenkomst zonder ongedaanmakingsverbintenissen) doen terwijl het een kavel betrof waarop het wettelijke herroepingsrecht (= ontbinden van de overeenkomst met het ontstaan van ongedaanmakingsverbintenissen) van toepassing is? Dat laatste lijkt me voor TS de beste situatie. Nadeel is wel dat hij dan het gehele kavel moet retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

Maar staat het al vast dat het nep is dan?
Want het kan nog steeds gaan om echte kleding, misschien proto's / samples of zelfs een partij afgekeurde kleding. Dat soort kleding komt vaker via omwegen in de verkoop.
. "Gucci produceert niet in Turkije" zegt niet zoveel, want zoals eerder gezegd, Kering (eigenaar Gucci) publiceerd geen lijst met suppliers en kan dus wel degelijk uit Turkije komen. Missende labels is ook geen 100% bewijs dat het nep is.

Denk dat TS dan eerst te weten moeten komen of het daadwerkelijk nep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RoyRolls Heb je al een reactie ontvangen van BVA ?
Zoals in de voorwaarden staat kun je je beroepen op herroeping, dat zou ik overwegen. Het is niet makkelijk hard te maken dat er een paar artikelen van je kavel namaak,nep zijn. Je hebt al een bericht gestuurd op de late vrijdagavond, voordat je advies hebt gekregen hier. optie die ik eerder aangaf om het te behouden 'ivm meer artikelen die wel bevallen' en de kosten van retour onder herroeping in acht nemende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
@RoyRolls je kan de spullen fotograferen en posten op het Purseforum. Daar zijn aparte threads voor echtheids vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:49:
[...]

Ik weet niet of je het programma Storage Wars kent, maar ik neem aan dat BVA-auctions ook geen idee heeft wat er in die kavels zit. De rechten en plichten van zo'n kavel verkopen ze aan de hoogste bieder, dus het is nu het probleem van TS, niet van BVA-auctions.
Storage wars ( entertainment / fictie ) vergelijken met een afzetkanaal waar je faillissements-artikelen koopt
Yuuuuup !

https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

BVA is een legitiem bedrijf, wat zijn prodcten terugverkoopt tegen opbod.
Soms zit het mee, soms zit het tegen, maar als je écht fakes zijn, zullen ze de boel terugnemen.
Al moet je het wel kunnen bewijzen, consumentenrecht geldt hier namelijk niet ( het is geen webshop/winkel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op maandag 1 april 2019 @ 04:41:
[...]

Storage wars ( entertainment / fictie ) vergelijken met een afzetkanaal waar je faillissements-artikelen koopt
Yuuuuup !

https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

Soms zit het mee, soms zit het tegen, maar als je écht fakes zijn, zullen ze de boel terugnemen.
Al moet je het wel kunnen bewijzen, consumentenrecht geldt hier namelijk niet ( het is geen webshop/winkel )
Laten we niet nog meer onduidelijkheid scheppen. Consumentenrecht geldt hier wel. Het woord winkel of webshop staat niet in de wet. Het gaat om handelen vanuit beroep of bedrijf en dat doen ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FreshMaker schreef op maandag 1 april 2019 @ 04:41:
[...]
Voorwaarden BVA

Ben je consument ?
https://www.bva-auctions....30%2001%2018)%20(002).pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je zou de kleding goed kunnen fotograferen en bijvoorbeeld op Reddit laten checken op echtheid.

Zie: https://www.reddit.com/r/FashionReps/ onder de noemer [LC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
linkje naar de BVA veiling? die staat altijd nog een hele tijd online. Of foto's van de kleiding kunnen we misschien ook kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Kicken als dit is niet nodig*

[ Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 17-07-2019 10:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.