Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aernout2
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-08 23:20
Ik heb een nieuwe Engenius ENH202V2 aangesloten.
Main lan op de PoE poort van de PoE injector.
Lan poort van de PoE injector op een switch.
Laptop ethernet op switch.

Ethernet adapter Ipv4 ingesteld op static IP192.168.1.21 subnet 255.255.
255.0 gateway op 192.168.1.1

Op de engenius branden de lampjes power en lan maar wlan niet.
Als ik de enh202 reset gaan alle 6 lampjes aan, na een tijdje de eerder genoemde 2.
Op de PoE adapter brand het groene lampje, maar niet overtuigend fel.

Nu het probleem: Ik krijg GEEN verbinding met de ENH202 als ik in een browser 192.168.1.1 benader. 8)7

Geprobeerd op linux en windows, en op een andere machine windows.
Kabels getest op andere verbindingen, zijn goed.

Heb op dit forum 1 gelijk topic gevonden, maar helaas geen nuttige info/oplossing

iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Wat ik zo uit je post haal is dat je de engenius wil gebruiken als wireless bridge... klopt dat?

Dus bridge pakt het wlan signaal van een ander netwerk op en moet het bekabeld doorsturen naar je laptop?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:23
Sluit de Engenius ENH202V2 met zijn lan poort eens direct aan op je laptop i.p.v de switch kan je dan wel in de web interface komen?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
aernout2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:55:
....
Ethernet adapter Ipv4 ingesteld op static IP192.168.1.21 subnet 255.255.
255.0 gateway op 192.168.1.1
...
Nu het probleem: Ik krijg GEEN verbinding met de ENH202 als ik in een browser 192.168.1.1 benader. 8)7
...
Je stelt het AP in op IP adres 192.168.1.21, maar probeert hem te bereiken op 192.168.1.1? Of is dat een typo?

Geef eens een overzicht van hoe je hele netwerk er uit ziet (router, switches, andere devices), en met wat voor instellingen (DHCP, etc.). Wat is de reden dat je het AP een vast IP adres wilt geven in plaats van hem via DHCP een adres laat verkrijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-03-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aernout2
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-08 23:20
Ik heb inmiddels een locater tool van Engenius gedownload welke de A.P. zou moeten kunnen "vinden".
Zou ... is het key-word. Doet ie dus ook niet. De A.P. gaat terug naar de leverancier. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt ....
Uiteraard reageer ik nog even op iedereen hieronder.

@shure-fan Nee, om de instellingen te maken moet je in eerste instantie de A.P. bekabeld benaderen. De A.P. draait zijn eigen webinterface.
Als de instellingen gedaan zijn, sluit je hem aan op je LAN en fungeert hij als A.P.

@HKLM_ In eerste instantie gedaan, zoals ook in de handleiding staat. Vervolgens bedacht dat bij een directe verbinding misschien een cross cable gebruikt zou moeten worden, en er maar een switch tussen gehangen. Helaas zonder resultaat.

@Cpt.Morgan Geen typo (denk ik). Mijn laptop stel ik in op fixed ip 192.168.1.21. De A.P. heeft af fabriek ip 192.168.1.1. Zodoende zou ik de A.P. moeten kunnen benaderen volgens Engenius omdat ik op hetzelfde netwerk zit.

Mijn netwerk is heeeeeel klein in deze. de A.P. hangt direct aan de laptop (om eerste instellingen te kunnen maken.) Later nog met een switch er tussen.

Verder moet het A.P. wel een fixed ip hebben, anders kun je de webinterface zo lastig benaderen. In de uiteindelijke situatie hangen er 8 stuks, allen met een fixed ip. Werkt prima. Maar het gaat nu alleen om de eerste setup welke mis gaat.