Ultrawide curved Monitoren bekijken in fysieke winkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 15:15
Hallo,

Ik ben vandaag bij een paar winkels geweest om monitoren te bekijken, o.a. de MediaMarkt en de BCC.
Nu zag ik in beide winkels weinig monitoren staan, en al helemaal weinig ultrawide monitoren. Laat staan Ultrawide en curved. Ik wil graag Ultrawide Curved monitoren in het echt bekijken voordat ik iets (waarschijnlijk online) ga kopen. Kunnen jullie mij tips geven waar ik in omgeving Amersfoort e.o. of stuk daarbuiten een groot assortiment aan monitoren kan bekijken?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah, toevallig afgelopen week in Stuttgart.. En daar stond wel een 49" Asus curved scherm, en een Samsung Qled curved etc... Week daarvoor in Amsterdam MM geweest en daar stond weer geen bal..

Heel erg locatieafhankelijk dus.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:37
Vind dit altijd een beetje raar... gebruik maken van de service ergens om te bekijken en dan online bestellen. Probeer dan gewoon in de winkel een deal te krijgen die in de buurt komt van een online prijs. (Max 10% duurder lijkt mij redelijk). Op deze manier gaat er op een gegeven moment geen enkele winkel meer zijn waar je spullen kan bekijken.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 15:15
@Cyriel85 Ik zei ook: waarschijnlijk online. Als ik iets tegenkom in de winkel en de prijs is niet verkeerd neem ik hem zo mee. Als ik iets wil hebben moet ik het ook z.s.m hebben. Dan is de winkel de beste oplossing, maar dan moeten ze wel wat hebben staan he! Anders word ik bijna verplicht om online te kopen en terug te laten sturen, mocht ik het toch niet mooi vinden o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:03

g0tanks

Moderator CSA
Ik vermoed dat Coolblue er een aantal heeft. Je zou kunnen bellen naar de winkel in Utrecht om het te vragen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah, en een beetje curved scherm 34-35-49 inch is al snel 500-1100 euro.. Een auto koop je toch ook niet ongezien?

Als de winkel prijs niet teveel verschilt met online prijzen leg ik dat verschil ook wel neer,

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21

KneoK

Not in a million lightyears

g0tanks schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:38:
Ik vermoed dat Coolblue er een aantal heeft. Je zou kunnen bellen naar de winkel in Utrecht om het te vragen.
Utrecht heeft geen monitoren in de winkel staan, alleen wat tv's.

Ik heb mijn Samsung UW monitor bij Mediamarkt Arnhem gekocht. Daar hadden ze een behoorlijk aantal ultrawides uitgestald staan. Onder andere een HP X35, wat LG en Samsung monitoren, in allerlei prijsklassen. Da's al wel een jaartje geleden, maar wellicht staan ze er nog steeds.

Niet helemaal in de buurt, maar de moeite waard om even te bellen als je ze live wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:22
prutser001 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:40:
Mjah, en een beetje curved scherm 34-35-49 inch is al snel 500-1100 euro.. Een auto koop je toch ook niet ongezien?

Als de winkel prijs niet teveel verschilt met online prijzen leg ik dat verschil ook wel neer,
Reviews lezen -> keuze maken -> bestellen -> is het echt niet wat je had verwacht dan stuur je hem terug.

Juist in de winkel vergelijken heeft geen zin, want ze staan dan op instellingen die alles behalve natuurgetrouw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Cyriel85 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:25:
Vind dit altijd een beetje raar... gebruik maken van de service ergens om te bekijken en dan online bestellen. Probeer dan gewoon in de winkel een deal te krijgen die in de buurt komt van een online prijs. (Max 10% duurder lijkt mij redelijk). Op deze manier gaat er op een gegeven moment geen enkele winkel meer zijn waar je spullen kan bekijken.
Ik had bijna op [verstuur] gedrukt en jullie bedolven onder een 2 pagina's tellende rant over gonglomeraten en hun interactie met de wereld en regeringen en de invloed die op ons burgers heeft, maar bedacht me tijdig dat jullie waarschijnlijk niet klaar zijn, noch behoefte hebben aan zo'n manifest, dus hou ik het maar bij:

Chapeau, zouden meer mensen moeten doen, en doe ik ook altijd bij mijn lokale middenstand als ik het op prijs stel dat ze er nog steeds zijn zoek ik altijd eerst online op wat ik wil hebben om vervolgens met een shortlist en een 10% marge naar de winkel in kwestie toe te gaan of zij dat kunnen en willen leveren binnen mijn marge.

Meestal betekend dat voor hun een iets lagere marge, maar toch marge, en voor mij iets duurder maar wel een nog bestaande middenstand lokaal bij ons in de buurt. Dat weet de middenstand zodra ik binnen kom lopen en ze zijn blij me te zien, en ik weet dat het iets duurder is maar dat er nog iets anders op de winkelstraat blijft dan 5 telefoonwinkels, 3 rariteiten winkels, een zeeman, otto, of <insert prijsvechter> en de hema, + een kebab zaak op elke hoek.

Omgekeerd doe ik het net zo hard, als ik iets niet kan vinden in een acceptabele radius bij mij vandaan, en ik niet 100% zeker ben of dat precies is waar ik naar op zoek ben, koop ik bij voorkeur bij een grote keten, waardoor ik iets goed kan testen en zonodig terug kan sturen zonder schuldgevoel of kosten, of indien ik erg tevreden ben met het product en de afhandeling van mijn order het gewoon te houden natuurlijk, maar er sowieso niet een kleine zelfstandige webwinkel mee op te zadelen.

Mijn eigen € 0,001 tegen de opkomende dominantie der conglomeraten. ;)

Nog even een snelle tip voor de meest gangbare UW's van het moment:
Als je een impressie wil krijgen van hoe groot zo'n ding nou gaat zijn:

ProductVerhoudingAfmeting (inch)Breedte (cm)Verg. met (B, cm)Hoogte (cm)Verg. met (H, cm)
Televesie16:955"122 - 68.5 -
Televesie16:950"110 - 62.5 -
Televesie16:943"95.5 - 53.5 -
Televesie16:940"88.538" 21:949.850" 21:9
Monitor32:949"120.555" 16:93427.5" 16:9
Monitor21:938"8940" 16:9 3830.5" 16:9
Monitor21:934"79.536" 16:9 3427.5" 16:9
Monitor21:927"6328.5" 16:9 2721.5" 16:9

Als je dat formaat tot je beschikken hebt, gooi je een badhanddoek over je tv op ongeveer een derde van boven, et voilá, je hebt, bij benadering, het beeld van een 21:9. (als je last heb hoe de tabel te lezen, bij een 38" UW heb je dus een 40" 16:9 nodig, bij 34" UW ongeveer een 32" 16:9 en bij een 27" UW een 21,5" 16:9... redelijk veelvoorkomende maten, die de meeste huishoudens nog wel in de (kinder) slaapkamer hebben hangen, handdoek eroverheen en je hebt een aardige inschatting voor het formaat, niet de ervaring natuurlijk. :>

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 30-03-2019 14:01 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Keer toen ik er toevallig was bij de Mediamarkt Eindhoven er een heel aantal zien staan. Die zagen er wel heel leuk uit, maar toch maar weer doorgelopen :P. Nu weet ik niet meer waar ze daar stonden, maar zou het kunnen dat gewone monitoren en gaming monitoren op verschillende plekken staan als je geen enkele ultrawide daar hebt gezien? Bij muizen is dat bijvoorbeeld ook het geval. Misschien ook wel niet hoor, maar het is een mogelijkheid.
Pagina: 1