Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Decent game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• esreveR-
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-01-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Algemeen gebruik. Af en toe eens een (oudere) game zoals een Assassins Creed, City Skylines, ...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op een €600 exclusief videokaart die ik wil recycleren van mijn vorige PC.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een GTX-1050 TI en een Samsung EVO 250GB SSD die ik als opstartschijf gebruikte die ik graag wil meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Multitask best wel veel al zullen het niet de zwaarste eisen vragen. Meestal serie kijken terwijl ik game, beetje photoshop, ...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Heb er de laatste tijd weinig verstand van om nog een voorkeur te kunnen hebben. Ga meestal af op hetgeen de kenners op internet zeggen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik gebruik 2 schermen (Samsung S24D590L) die ik ook graag wil blijven behouden.

Ga je overklokken?
Niet persé.

Wat verwacht je van ons?[i]
Is alles compatibel (moederbord voor beide schermen) en de videokaart die ik recupereer uit mijn vorige computer. Het zal ook de eerste volledige build zijn die ik doe. Heb wel al eens een SDD geplaatst en een GPU vervangen maar nog nooit vanaf 0 eentje gebouwd. Is dit goed te doen (met deze build?). Mijn computer heeft het vandaag begeven en had eerst gekeken voor een kant-en-klare maar je krijgt zo weinig voor zo veel geld dat ik dan liever zelf eentje probeer te bouwen (met behulp van Youtube).

Gemakkelijkheidshalve heb ik mijn ideeën opgepikt uit het mainstreamgametopic van maart.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 197,35€ 197,35
1ASRock B450M Pro4€ 76,-€ 76,-
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 170,90€ 170,90
1Fractal Design Focus G Mini€ 46,05€ 46,05
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 85,36€ 85,36
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Intel 660p 1TB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 758,66

[ Voor 49% gewijzigd door esreveR- op 29-03-2019 19:03 ]

Beste antwoord (via esreveR- op 30-03-2019 18:28)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:09
Het moederbord wat Hackus aanraadt is groter, dat ziet er eventueel iets mooier uit in de H500 behuizing, maar heeft verder (voor jou) geen toegevoegde waarde.
Ik zou dus gewoon het B450M bord houden en een bijpassende kast zoeken, bijvoorbeeld 1 van de 3 die ik linkte (of gewoon de BBG aanhouden, is imo prima).

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@esreveR- (y)
Alleen is het moederbord micro ipv atx. dat kun je oplossen door hetzelfde bord te kopen, maar zonder; m
dus B450 pro4

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
Alleen heb je niks aan zo'n groot moederbord, ik zou dan eerder gaan voor een kleinere kast.
https://tweakers.net/pric...re/829979;662783;1161557/

De koeler kun je imo ook achterwege laten, de bijgeleverde is best aardig en jij gaat de processor toch niet zo zwaar belasten.

• esreveR-
@Hackus Heb het moederbord aangepast naar de niet -M versie (weet niet waarom, maarik geloof je). ;)
@mitsumark Heb je het nu 2x over de kast of waarom is het moederbord te groot?

Acties:
  • Beste antwoord

• mitsumark
Het moederbord wat Hackus aanraadt is groter, dat ziet er eventueel iets mooier uit in de H500 behuizing, maar heeft verder (voor jou) geen toegevoegde waarde.
Ik zou dus gewoon het B450M bord houden en een bijpassende kast zoeken, bijvoorbeeld 1 van de 3 die ik linkte (of gewoon de BBG aanhouden, is imo prima).

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

esreveR- schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:38:
@Hackus Heb het moederbord aangepast naar de niet -M versie (weet niet waarom, maarik geloof je). ;)
@mitsumark Heb je het nu 2x over de kast of waarom is het moederbord te groot?
Je gekozen kast is ATX-tower, er past ook micro en mini in. als je deze kast wilt behouden, dan ziet een atx bord er beter uit. anders kun je ook een micro kast kiezen oa H400 pricewatch: NZXT H400 Zwart alleen is die wat duurdxer, maar door de koeler weg te laten dek je die kosten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• esreveR-
Oké, heb de lijst even aangepast. Is er een noemenswaardig verschil tussen de NZXT H400 en de Fractal buiten wat afmetingsverschillen? Looks maken mij niet zoveel uit aangezien de kast toch onder de bureau komt te staan.

Heb de processor ook geupgrade naar de X versie (€30 waard?).

Voor de rest is alles nu compatibel en is dit systeem eventueel later makkelijk up te graden?

Bij Megekko heb ik overigens alles wat er nu staat voor €599,99 dus dat is toevallig goed gemikt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door esreveR- op 29-03-2019 19:25 ]

Pagina: 1