Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worfy
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03-2023
Hallo allemaal,

Ik heb gisteravond zitten spelen met het overclock programma afterburner van msi.
Helaas ging mijn scherm op rood en later zwart. Ik heb de pc geprobeerd in safe mode op te starten en dat gaat goed. Tot ik Windows moet opstarten om aanpassingen te kunnen doen. Dan gaat mijn scherm weer op zwart.
Ik heb mijn hdmi kabel van de videokaart naar de onboard aansluiting overgeplaatst in de veronderstelling dat ik mijn kaart had opgeblazen, maar hier heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb mijn SSD geformatteerd en Windows 10 er opnieuw opgezet maar probleem blijft. Ook een oude videokaart erin gezet zonder verschil.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
Vroeger werkte het verwijderen van de cmos batterij voor een paar minuten, terug d'r in en dan weer opstarten. Maar voor een totaal plaatje is het misschien beter als je even aangeeft wat voor specs je systeem heeft?

(Ik heb overigens al ruim 5 jaar niet meer aan overclocken gedaan dus misschien dat er een simpelere methode is)

[ Voor 23% gewijzigd door Raznov op 29-03-2019 17:42 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Welke hardware? Welke voeding? Leeftijd van de spullen? Graag een zo volledig mogelijk beeld van je gear. Overigens, met een herinstallatie alsnog tegen dezelfde problemen aanlopen, dan kan je een software fout in ieder geval uitsluiten. Het lijkt op een voeding of monitor probleem, maar dat is glazen bol werk.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worfy
Moederbord: msi z170a tomahawk
Voeding: mastercooler 620w
Cpu: intel i5 cyth cooler
16gb corsair
MSI GeForce RTX 2060 VENTUS 6G OC

Monitor werkt. Voeding ook.
Leek eerst op een software probleem maar Windows al enkele keren opnieuw geïnstalleerd probleem blijft. Zodra ik de videokaart op de voeding aan sluit. Ook als ik een oudere kaart aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monochrome
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 14:56
Probeer de videokaart nog eens in een ander systeem. Als die het probleem ook geeft, weet je zeker dat je kaart stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worfy
Ik heb helaas geen ander systeem omdat te proberen. Maar een andere kaart geeft hetzelfde probleem. Of de kaart goed is of niet weet ik dus niet maar het probleem ligt ergens anders. Aangezien de oudere kaart oud was maar nog goed functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Worfy terug klokken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worfy
Ik wou dat dat kon. Ik kom er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
Heb je al geprobeerd de cmos batterij er uit te halen voor een paar min?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worfy
Nog niet ga ik na het eten proberen. Heb net Windows opnieuw kunnen installeren met de hdmi in de onboard kaart. Videokaart in de bus geplaatst gaat goed zodra ik er stroom op zet. Stopt hij weer tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worfy
Cmos batterij eruit gehad. Maar geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-09 16:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Probeer eens de igpu te gebruiken als output voor de monitor en kijk dan eens of de videokaart nog herkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:32
het kan ook een voeding issue zijn, die door het overclocken toch zn laatste adem heeft gegeven.
dat hij nu niet meer de (piek) spanning stabiel kan leveren.
hoe oud is je voeding?
misschien bij de pc winkel een voeding proberen te lenen voor een borg betaling?

ook kan je bij de pc winkel een voeding test ding halen :P. die druk je op je 24pins stekker en dan meet hij de spanningen. zie hier -> Afbeeldingslocatie: https://c.76.my/Malaysia/power-supply-tester-pc-20-24-pin-psu-atx-sata-hd-psu-tester-led-mini-iportal-1701-15-iportal@2391.jpg

-edit: klinkt wel alsof de voeding het niet aankan, veilige modes doet de GPU niet veel dus weinig stroom.
normale windows boot gebruikt ie toch meer stroom om bepaalde dingen op te starten. die van mij schiet soms ook naar 20% gebruik tijdens het opstarten.

gr jeppe.

[ Voor 19% gewijzigd door jeppekroezen op 30-03-2019 13:44 ]

Pagina: 1