2x Hikvision 2cd2142fwd-iws, WiFi stopt na een tijdje.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 12:25

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik heb 2 stuks nieuwe Hikvision 2cd2142fwd-iws. Configureren via de UTP gaf geen problemen.

Waar ik tegenaan loop is dat de WiFi na een tijdje stopt. Via de browser of via een Ping vallen ze gewoon om.

Het gekke is dat mijn WiFi Accesspoint (Ziggo AP) ze nog wel verbonden ziet, er worden ook nog packages verstuurd en ontvangen maar dat is alles.

Ook de SADPTool zie ze nog prima.

Als ik de UTP verbonden houd blijft de WiFi ook gewoon op.

Ze draaien de laatste FW.

Ook de AP is voorzien van de laatste FW.

......
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Medion i3 laptop met Windows 10.

Ziggo AP (Archer C7 met Ziggo FW)

Ziggo EuroDocsis WiFi-modem (WiFi uitgezet)

Configureren dus alleen via IE, ook wel via FF, Edge of Chrome maar daar werk de Hikvision plugin niet in.
Dan kun je bv. de FW niet updaten.
.....
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

FW opnieuw ge-upload.
Factory reset.
2e AP, zelfde probleem.

................................

Ze gebruiken het 2.4 netwerk op de AP. Naast mijn laptop zijn dat de enige 3 devices op dat netwerk.

De rest van de apparaten gaat via de WiF 5.0 op de Horizonbox. Hierop is 2.4 uitgezet.

Er zijn geen IP conflicten.

Help?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik moet bekennen dat ik het verhaal niet helemaal begrijp. Wat gaat er nou precies mis?

De IP cameras blijven verbonden met je AP, de tool van Hikvision ziet ze nog en er is nog netwerkverkeer. Wel "vallen ze om". Mijn conclusie is dan: maak ze beter vast....

Maar dat zal het probleem wel niet zijn, dus:
  1. Wat werkt er precies niet? Wat gebeurd er wel?
  2. Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen?
  3. Wat bedoel je met:
  • "Waar ik tegenaan loop is dat de WiFi na een tijdje stopt."
  • "Via de browser of via een Ping vallen ze gewoon om."
  • Als ik de UTP verbonden houd blijft de WiFi ook gewoon op."

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 29-03-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:10:
Ik moet bekennen dat ik het verhaal niet helemaal begrijp. Wat gaat er nou precies mis?

De IP cameras blijven verbonden met je AP, de tool van Hikvision ziet ze nog en er is nog netwerkverkeer. Wel "vallen ze om". Mijn conclusie is dan: maak ze beter vast....
:D

Bedankt voor je reactie en ik snap dat je het niet snapt, ik snapte het ook niet.

Gisteren na het plaatsen van dit topic ben ik gebeld door een installateur die weer gevraagd was door de verkoper om mij te bellen.

Na wat geprobeerd te hebben via Teamviewer bleek dat mijn Ziggo AP gewoon het verkeer over 2.4Ghz niet aan kan. De stroom data is dusdanig dat het helemaal volloopt vanaf de kant van de camera en hij loopt dus "vast" en reageert nergens meer op.

Vandaar dat hij nog wel als verbonden wordt gezien met het netwerk.

Een ping gaf soms een time= van 316 of hoger.

Door de instellingen van het beeld/opname op de camera aan te passen ging stukken beter, alleen voor een 4MP camera is dat wel zonde.

Er zal dus iets van een 5Ghz client bridge moeten komen die de Lan kant van de camera via WiFi gaat verbinden.

Maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Meerdere 4 MP camera's over 2.4 GHz kan snel misgaan inderdaad. De throughput is gewoon niet voldoende in veel situaties. Over 5 GHz via een WiFi bridge kan dat beter gaan, mits je een echt goed draadloze verbinding kunt maken op die plek. Houd er rekening mee dat 5 GHz minder bereik heeft en dat bij slechter bereik, ook de throughput daarvan beperkend kan zijn.

Kun je niet gewoon kabels trekken naar die camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:57:
Meerdere 4 MP camera's over 2.4 GHz kan snel misgaan inderdaad. De throughput is gewoon niet voldoende in veel situaties. Over 5 GHz via een WiFi bridge kan dat beter gaan, mits je een echt goed draadloze verbinding kunt maken op die plek. Houd er rekening mee dat 5 GHz minder bereik heeft en dat bij slechter bereik, ook de throughput daarvan beperkend kan zijn.

Kun je niet gewoon kabels trekken naar die camera's?
Het gaat uiteindelijk maar over 1 camera over WiFi, deze kan ik onmogelijk bedraden (helaas).

De andere gaat wel een draadje krijgen want of er nu alleen voeding heen moet of UTP, dan maak ik het wel PPOE.

De WiFi camera hangt hemelsbreed 1.5 meter bij de Ziggo-AP vandaan.