Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vs650 goed genoeg voor fx8320 + r9 290x

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Julio1997
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 22-05 10:53
Ik heb een Sapphire r9 290 tri-x overgekocht van een mede tweaker, deze ga ik in combinatie met een amd fx8320 gebruiken. Nou vroeg ik mij af of mijn corsair vs650 dit kan houden of dat hij dit niet zal redden. Ik heb de psu calculator gedaan en die geeft aan dat mijn load wattage 481watt is. Kortom is het haalbaar of moet ik dan een andere psu aanschaffen?

pricewatch: Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X
pricewatch: Corsair VS650
pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition

Julio1997 wijzigde deze reactie 29-03-2019 16:48 (35%)

Beste antwoord (via Julio1997 op 30-03-2019 20:22)

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Altijd leuk om steeds dezelfde discussie, met ook vaak dezelfde personen, voorbij te zien komen... ;)
Dat een goede (zoals hier terrecht aangegeven) voeding gewenst is ben ik het ook wel mee eens. Alleen wordt er wel erg vaak een drama verhaal van gemaakt dat alles wat niet een bepaald type is gelijk staat aan problemen.
de kans dat je problemen krijgt is wel groter, maar de kans dat je niets merkt is nog veel groter.
Daarnaast heb je nu al een voeding, en is het niet zo dat je een keuze moet maken voor de aanschaf.
Ik zou de huidige voeding gebruiken. Mocht ie toch problemen of instabiliteit geven kan je altijd nog kijken voor een beter model.

Kleine nuance aan mijn post: het advies over een betere voeding is natuurlijk niet slecht. Ik vind alleen dat als iets werkt het zonde is om dat al op voorbaat te vervangen. Er wordt al genoeg verspild... :)

fm77 wijzigde deze reactie 30-03-2019 19:22 (13%)

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Het is niet bepaald verstandig zo'n low-end voeding te combineren met zulke veel verbruikende hardware. Het is verstandig de voeding te vervangen door een modernere ATX 2.4 voeding die ook kwalitatief beter is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Julio1997
Welk wattage zou ik dan kopen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Het gaat niet direct om hoeveelheid Watt, maar om de kwaliteit van een voeding.

oa pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W voldoet prima

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Julio1997
550 watt is dat niet wat weinig?

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
Heel andere vraag, welk moederbord ga je daar bij gebruiken?

• Julio1997

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Nu online
Oke, dan komt dat helemaal goed. Er zijn wat borden die problemen geven met fx8, maar dit is een goeie.

Heb je de hardware al? Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen over maken. Het is geen topkwaliteit voeding, maar het is ook geen totale rommel.
Als je hem nog moet kopen, kies een ander. Als je hem al hebt, gewoon gebruiken.

De hardware is ook niet gloednieuw, het is niet zo erg om daar een iets minder goede voeding voor te gebruiken.

• Julio1997
Bedankt voor jullie hulp. @WEBGAMING Ik heb de vs650 inderdaad al in de kast zitten. Met deze hardware en die voeding zou ik wel gewoon uit de voeten moeten komen dus begrijp ik? Tevens is de voeding ook nog maar een jaartje oud.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:36

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

WEBGAMING schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:32:
Oke, dan komt dat helemaal goed. Er zijn wat borden die problemen geven met fx8, maar dit is een goeie.

Heb je de hardware al? Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen over maken. Het is geen topkwaliteit voeding, maar het is ook geen totale rommel.
Als je hem nog moet kopen, kies een ander. Als je hem al hebt, gewoon gebruiken.

De hardware is ook niet gloednieuw, het is niet zo erg om daar een iets minder goede voeding voor te gebruiken.
Hoe kom je daar bij, wat is jouw gedachten hier achter? Het gaat er namelijk niet om of de hardware nieuw of ouder is, maar om hoeveel vermogen de hardware neemt en de voeding kan leveren. Zoals al min of meer opgemerkt zegt het wattage van een voeding niet alles. De kwaliteit van de voeding in zijn geheel juist veel meer en daarnaast hoeveel vermogen kan de voeding bijvoorbeeld over één rail leveren. Dit is veel belangrijker, zeker als er ook een overclock aan te pas komt. Niet goed gelezen ik meende in plaats van overgekocht, overgeklockt te lezen.

_Dune_ wijzigde deze reactie 29-03-2019 19:41 (3%)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Nu online
De voeding kan het gewoon leveren. Dit is geen plof merk, dit is een Corsair. Die kunnen wel gewoon leveren wat op het label staat.

De stroom zal wat minder strak zijn, en wat meer ripple hebben, waardoor de hardware wat sneller slijt. Maar omdat het al wat ouder is, kan het ook gewoon van zichzelf al kapot gaan, zonder dat die voeding daar enige invloed op heeft.
En de levensduur van de voeding zelf is wat korter.

Ik weet ook dat er kwaliteitsverschil is in voedingen, en ik snap ook prima hoe dat werkt. Maar het gaat hier ook niet over een MStech of whatever.

Hij heeft de voeding al. Moet hij die dan weg doen, of verkopen, en een gloednieuwe voeding kopen? En welk voordeel haalt hij daar volgens jullie uit?
Iets langere levensduur voor alle componenten? (in theorie) Naar mijn mening is dat gewoon niet het geld waard.

WEBGAMING wijzigde deze reactie 29-03-2019 19:59 (22%)

• Julio1997
Conclusie is dus dat dit niet erge schade met zich mee brengt en deze wel gewoon houden kan?

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat is wat je wil horen, de conclusie was al in de eerste post gegeven. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Julio1997
Dat is wat ik wil horen? De een zegt dat het wel wat mee valt en ik me daar niet zo zorgen om hoef te maken en de ander zegt dat het niet goed is. Daarnaast hoef ik er niet zo zeer op te besparen maar is het mooi meegenomen als ik hem gewoon kan gebruiken...

• WEBGAMING
  • Nu online
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:58:
Nee dat is wat je wil horen, de conclusie was al in de eerste post gegeven. ;)
Geef dan teminste een argument.

Ik blijf er bij dat het gewoon te doen is. Niet optimaal, maar wel te doen.

Ik let ook op de kwaliteit van voedingen, maar sommige mensen slaan er naar mijn mening een tikje te ver in door. Waarom moet je een gloednieuwe voeding hebben voor wat verouderde hardware?

Hij heeft nu een redelijke voeding, die niet oud is, die er waarschijnlijk nog jaren tegenaan kan.
Een topkwaliteit voeding van 5-7 jaar oud, (want zo oud is een hoop van die hardware ondertussen al!) zal het echt niet veel beter doen als een matige voeding van 1 jaar oud. Na 5-7 jaar lopen die caps ook wel een keer op zijn einde, en zullen ze het qua specificatie waarschijnlijk niets beter doen als een redelijke cap van 1 jaar oud.

Nogmaals, als het nou echt een rommel merk was, zou ik ook gelijk zeggen vervangen.

WEBGAMING wijzigde deze reactie 30-03-2019 18:24 (64%)

• -The_Mask-
  • Niet online
WEBGAMING schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:10:
[...]

Geef dan teminste een argument.
-The_Mask- schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:57:
Het is niet bepaald verstandig zo'n low-end voeding te combineren met zulke veel verbruikende hardware. Het is verstandig de voeding te vervangen door een modernere ATX 2.4 voeding die ook kwalitatief beter is.

-The_Mask- wijzigde deze reactie 30-03-2019 18:17 (19%)

AMD Nieuwsdiscussie

• WEBGAMING
  • Nu online
Dat noem ik geen argument. Dat is zeggen dat iets beter is. Is dat een argument?

Noem dan ook een reden waarom dat beter is? Naast efficentie?

Ik respecteer hoe veel verstand je er van hebt hoor. Maar soms word het een beetje naar het extreme doorgetrokken.

Vind je nou echt dat hij een gloednieuwe voeding moet kopen voor hardware die uitgekomen is in 2012?

WEBGAMING wijzigde deze reactie 30-03-2019 18:25 (30%)

• -The_Mask-
  • Niet online
Jij noemt het geen argument maar bent zelf degene die geen enkel (kloppend) argument hebt gegeven waarom het wel verstandig is.

Ik heb al gegeven dat het onverstandig is omdat het een verouderde voeding is. Het is zoals ik al zei niet een voeding die voldoet aan de huidige ATX 2.4 standaard. Hij voldoet hier niet aan omdat het een oud design is (double forward met groep regulatie). Zulke voedingen hebben problemen met moderne systemen die een crossload op de voeding plaatsen, spanningsregulatie zal slecht zijn. Daarnaast zal een voeding als deze ook niet houden van de hoge stroompieken die het systeem zal generen.

Je plaatst dus veel stress op de voeding met zo'n systeem en daarnaast ook gelijk op alle componenten die je erop aansluit omdat de voeding moeite zal hebben met het systeem.

Ik mis dus nog steeds een reden van jouw waarom het wel verstandig is. Omdat het Corsair is, is geen reden. Corsair heeft zoals alle fabrikanten goede tot slechte voedingen. Dat de hardware van 2012 is, is ook geen reden, een voedingsdesign als deze is waarschijnlijk meer dan 20 jaar oud.

AMD Nieuwsdiscussie

• WEBGAMING
  • Nu online
En het gevolg is, zoals ik dus (correct) zei, mogelijk een (wat) kortere levensduur.

WEBGAMING wijzigde deze reactie 30-03-2019 18:38 (5%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Altijd leuk om steeds dezelfde discussie, met ook vaak dezelfde personen, voorbij te zien komen... ;)
Dat een goede (zoals hier terrecht aangegeven) voeding gewenst is ben ik het ook wel mee eens. Alleen wordt er wel erg vaak een drama verhaal van gemaakt dat alles wat niet een bepaald type is gelijk staat aan problemen.
de kans dat je problemen krijgt is wel groter, maar de kans dat je niets merkt is nog veel groter.
Daarnaast heb je nu al een voeding, en is het niet zo dat je een keuze moet maken voor de aanschaf.
Ik zou de huidige voeding gebruiken. Mocht ie toch problemen of instabiliteit geven kan je altijd nog kijken voor een beter model.

Kleine nuance aan mijn post: het advies over een betere voeding is natuurlijk niet slecht. Ik vind alleen dat als iets werkt het zonde is om dat al op voorbaat te vervangen. Er wordt al genoeg verspild... :)

fm77 wijzigde deze reactie 30-03-2019 19:22 (13%)

• Julio1997
@fm77 thanks voor je duidelijke hulp, het is helder zo 😉

• -The_Mask-
  • Niet online
Julio1997 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:24:
@fm77 thanks voor je duidelijke hulp, het is helder zo 😉
Precies zoals ik al zei. Je zoekt niet naar een antwoord maar een bevestiging. Er is geen enkel argument geweest waarom de voeding wel goed zou zijn. En toch ben je daar direct van overtuigt omdat je dat wil horen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Julio1997
Als jij daar van overtuigt bent. zoals ik al aangaf is het mooi meegenomen en anders pech. Daarnaast vind ik het oprecht een heldere uitleg.

• fm77
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:34:
[...]

Precies zoals ik al zei. Je zoekt niet naar een antwoord maar een bevestiging. Er is geen enkel argument geweest waarom de voeding wel goed zou zijn. En toch ben je daar direct van overtuigt omdat je dat wil horen.
Ik waardeer jouw input op het forum qua voedingen zeker, maar je geeft nu eigenlijk aan dat zijn voeding het niet gaat doen. Toch?
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True