E35A (G4) fitting maakt slecht contact

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik heb in m'n keuken verlichting onder de keukenkastjes zitten. 2 van de 4 lampjes doen het niet goed. Als ik even frunnik met het lampje, dan gaat 'ie wel eventjes aan, dus de lampjes zijn in orde. Wel hoor ik dan bij vlagen een licht knetterend geluid, dus ik denk dat die fittingen niet in orde zijn. Het zijn dit soort dingen:

Afbeeldingslocatie: https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1xpTqKpXXXXX4aXXXq6xXFXXX8/223340887/HTB1xpTqKpXXXXX4aXXXq6xXFXXX8.jpg

Ik zie daar geen obvious manier om de draadjes opnieuw te bevestigen, dus voordat ik ze permanent sloop kom ik 'ns hier vragen of iemand nog tips heeft om dat contact te verbeteren. De volgende stap wordt waarschijnlijk vervangen, als ze nog te koop zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Als het armatuur niet vochtdicht is krijg je al snel oxidatie gezien er onder de kastje vaak vochtige lucht rondhangt van koffiezetapparaat / tosti-ijzer / waterkoker..

Je kunt proberen de contacten schoon te maken door bijv. een lampje als 'borstel' te gebruiken en goed heen en weer te raggen.

Het kan ook goed dat de contactveertjes niet goed klemmen. Moet je even kijken of je die kunt bijbuigen.