TP-Link powerline werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickvdwetering
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-07 10:37
Beste lezers,

Sinds gisteren heb ik een nieuw modem ontvangen van Ziggo (TG2492LG-ZG) omdat mijn oude modem (Ubee EVW321B) zeer verouderd bleek te zijn.

Sinds de wissel van modem werkt mijn powerline adapter (TL-WPA4220) niet meer..

Volgens de mensen van Ziggo zat het probleem in het IP-adres dat hij toegekend krijgt, dit is elke keer 169.254.72.88 of iets dat hier op lijkt.

Vandaag is er een monteur langs geweest maar die gaf het al snel op omdat de TP-Link niet van Ziggo afkomstig is.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Factory reset

- Firmware update

- Ander IP adres toewijzen op de site van de powerline (deze gaat elke keer vanzelf terug naar 169.254.xxx.xxx

Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen is? Zonder dat ik bij Ziggo een nieuwe hoef aan te schaffen van 60 euro volgens de monteur van Ziggo.

Met vriendelijke groet,

Rick

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware gaat over computerhardware, niet netwerkapparatuur. Daar hebben we Netweken voor.

Move OH -> NT

Verder inhoudelijk:
169-IP adressen zijn link-local, en geven aan dat je PLC adapter geen IP krijgt van de DHCP server. Je verhaal is wat warrig/incompleet - een PLC set bestaat altijd uit minmaal twee adapters, maar je hebt het hier consequent maar over een apparaat. Welke van de twee en waarom?

Hoe dan ook, met troubleshooting is het handig het gestructureer per laag aan te pakken. Heb je fysiek link? Die dingen hebben meestal een link-LED. Brandt die? Zo niet heb je daar alvast je eerste probleem te pakken. Is er behalve de modemwissel iets anders veranderd? Een andere stopcontact bijvoorbeeld? En waarom is de modem vervangen? Mogelijk heeft de oorzaak daarvan iets hiermee te maken.

De TL-WPA4220 is een sterk verouderd low-end product, dus al te hoge verwachtingen mag je sowieso niet hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 30-03-2019 00:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Staat je modem in bridge of router mode? Je PLC adapter zelf hoeft niet perse een IP adres te krijgen van de DHCP Server, zolang L2 up is en het apparaat aan de andere kant een adres heeft en kan communiceren is er niks aan de hand.

Als je setup dit is:

[Modem]---[TP Link PLC Adapter 1]---[Stroomnet]---[TP Link PLC Adapter 2]---[PC]

en je PC het apparaat is dat klaagt over een adres:

- Staan de PLC adapters allebei aan (vast wel een LED voor aanwezig); en heb je ze al herstart?
- Hebben de PLC adapters onderling verbinding? (daar hebben ze status LED's voor)
- Hebben de PLC adapters verbinding met hun apparaten (modem/PC, hebben ze ook LED's voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:24
Er van uitgaande dat je er 2 hebt.. Heb je de PLC software van TP-Link al gebruikt om ze opnieuw te koppelen met de Security ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 19:17
zou het kunnen dat je tp link bovenop een ziggo powerline set is aangesloten ?

zoja, dan zit daar je fout, powerlines werken niet als je ze bovenop elkaar steekt (in de ziggo powerline zit namelijk een filter die ervoor zorgt dat die powerline frequenties niet door worden gelaten)

oplossing is ze naast elkaar steken (alhoewel ook niet ideaal want ze gebruiken beide dezelfde frequenties dus gaan elkaar eerder tegenwerken dan samenwerken)