Medion 6445 videokaart te upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• WoutO
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06-2019
Hallo,

niet helemaal zeker of dit de goede plek is, maar ik probeer het.

Ik sta op het punt om de medion 6445 uit de bbg laptops te kopen aangezien die perfect lijkt voor de huidige situatie. Enige is dat er op termijn toch wel wat mee gegamed gaat worden denk ik.
Niks hoogwaardigs maar een lage of mid grafische setting zou leuk zijn.

Die Intel grafische kaart gaat dat nooit trekken als ik het zo lees, mijn vraag is dan ook, kan ik er later een betere kaart inzetten? Of is er geen slot voor?

Ik heb het niet kunnen vinden, maar misschien is mijn google-fu te zwak.

alvast bedankt!

groet,

Wouter

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 00:41
De eerste laptop waar de videokaart niet vastgesoldeerd zit aan het moederbord moet ik nog vinden. Je kan er veilig vanuit gaan dat je deze niet kan vervangen of er een nieuwe naast kan steken helaas. Dikke kans ook de iGPU ingebakken zit in de CPU.

Ik wou vroeger ook graag gamen op een laptop, maar dan moet je direct eentje kopen met een redelijke videokaart, aangezien deze niet zelf te vervangen of upgraden zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door !GN!T!ON op 29-03-2019 15:40 ]

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Nee, is niet mogelijk.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Alleen zware gamelaptops hebben soms de optie de kaart te wisselen, maar dan praat je over monsters vanaf circa €1500.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WoutO schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:33:
Hallo,

Ik sta op het punt om de medion 6445 uit de bbg laptops te kopen aangezien die perfect lijkt voor de huidige situatie. Enige is dat er op termijn toch wel wat mee gegamed gaat worden denk ik.
Niks hoogwaardigs maar een lage of mid grafische setting zou leuk zijn.

Die Intel grafische kaart gaat dat nooit trekken als ik het zo lees, mijn vraag is dan ook, kan ik er later een betere kaart inzetten? Of is er geen slot voor?

Ik heb het niet kunnen vinden, maar misschien is mijn google-fu te zwak.

alvast bedankt!

groet,

Wouter
Je zit 'vast' aan de Intel UHD Graphics 620 (IGPU van je processor) oa pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH heeft een GTX1050

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zoals Hackus ook al zegt, deze laptop heeft geen "grafische kaart" maar onboard video van de processor. Ook bij andere laptops met een Nvidia chip is deze niet vervangbaar. Als je wilt gaan gamen met een laptop zul je daar nu vast rekening mee moeten houden.

πŸ–₯️ | πŸš—

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-01 08:01
!GN!T!ON schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:39:
De eerste laptop waar de videokaart niet vastgesoldeerd zit aan het moederbord moet ik nog vinden. Je kan er veilig vanuit gaan dat je deze niet kan vervangen of er een nieuwe naast kan steken helaas. Dikke kans ook de iGPU ingebakken zit in de CPU.

Ik wou vroeger ook graag gamen op een laptop, maar dan moet je direct eentje kopen met een redelijke videokaart, aangezien deze niet zelf te vervangen of upgraden zijn.
Dan heb ik nieuws voor je: ;)
Wikipedia: Mobile PCI Express Module

Ondertussen achterhaald, maar een aantal jaar geleden kwam het best veel voor.

Maar op moderne laptops komt het praktisch niet meer voor, en is alles vast gesoldeerd inderdaad.
Als het nog toegepast word is het op lompe gaming laptops.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 29-03-2019 19:11 ]

• WoutO
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06-2019
bedankt allemaal! Ik weet genoeg, had gehoopt dat er naast de integrated kaart een slot was voor een 'echte kaart', zoals in mijn dell inspiron 15r.
Daar zit een radeon bij.

Hoe dan ook, ik heb is wat rondgesnuffeld bij de mediamarkt en online en heb wel wat alternatieve modellen...

Op naar laptop aankoop advies!

nogmaals dank!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
!GN!T!ON schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:39:

NVidia heeft dat met de MX kaarten, fabrikanten kiezen er wel eens voor om dat gewoon als pci-e insteek kaart er in te duwen. Zolang je maar dezelfde formfactor koopt kan je die wel upgraden. En als het koelingsysteem het aankan natuurlijk :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WoutO schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:33:
Hallo,

Wat dacht je van navragen voordat je - met een kansloze disclaimer als dit - post? :o\

Wij moderatoren beantwoorden veel liever zo'n vraag dan dat we achteraf moeten rommelen...

Enfin:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 00:41
WEBGAMING schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:04:
[...]

Dan heb ik nieuws voor je: ;)
Wikipedia: Mobile PCI Express Module

Ondertussen achterhaald, maar een aantal jaar geleden kwam het best veel voor.

Maar op moderne laptops komt het praktisch niet meer voor, en is alles vast gesoldeerd inderdaad.
Als het nog toegepast word is het op lompe gaming laptops.
Klopt inderdaad, ik heb destijds een zepto notebook gehad met zo'n slot, enige probleem was, GPU's die in zo'n slot paste waren haast niet te vinden, bijna 3x zo duur als de vergelijkbare desktopkaart en tegen de tijd dat je echt naar een upgrade wil kijken was er een nieuwe versie die niet backward compatible was met de versie in m'n notebook, iets met de power consumptie van de kaart staat me bij, Man was dat al weer helemaal vergeten haha.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:48

D4NG3R

kiwi

:)

WoutO schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:28:
bedankt allemaal! Ik weet genoeg, had gehoopt dat er naast de integrated kaart een slot was voor een 'echte kaart', zoals in mijn dell inspiron 15r.
Daar zit een radeon bij.
Ook die bevat geen 'slot voor een echte kaart', het gaat bij de 15R laptops 'gewoon' om een GPU welke op het moederbord is gesoldeerd.

Komt d'r in, dan kΓΆ-j d’r oet kieken

Pagina: 1