Google's Gsuite op iPhone

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:58
Beste allen,

Mijn vrouw heeft haar iPhone SE ge-upgraded naar een iPhone XS. Ondertussen ben ik zelf al een tweetal jaar over op Android, maar toen ik zelf nog een iPhones gebruikte deed ik zoiets als volgt : backup nemen in Itunes van het oude toestel, daarna de backup terugzetten op het nieuwe toestel -> werkt. Nooit problemen mee gehad zo.

Nu lukt het niet zo goed. De backup installeren werkt zonder problemen, maar ik heb een probleem met Google's Gsuite. Mijn vrouw heeft zowel een @gmail.com email adres, als een @eigendomein.be* email adres. (* dit is uiteraard net het echte adres van het domein, maar dat snappen jullie wel) Het @eigendomein.be email adres is een Gsuite adres en werkt dus in feite ook identiek zoals een Gmail account.

Het Gmail adres is geen enkel probleem om dat op de iPhone te krijgen, gewoon klassiek via "email accounts" het Google icoon klikken, emailadresgegevens en paswoord ingeven et voila.
Met het @eigendomein.be adres, dat in feite gewone een Gmail adres is maar dan op een eigen domein, werkt dit dus niet (terwijl dat vroeger wel altijd gewerkt heeft). Na het aanklikken van de Google account en de gegevens te hebben ingegeven komt keert de iPhone gewoon weer terug naar het keuzemenu voor het type account.

Ik dacht even dat het lag aan het feit dat ik 2FA had ingeschakeld sinds vorig jaar, maar ook dit uitschakelen leverde geen soelaas op.

De account manueel instellen werkt ook niet echt. Ten eerste is het al geen sinecure om op het internet de juiste gegevens te vinden van de Google servers (omdat dat normaal gezien altijd gewoon automatisch werkt, uiteraard, duh) Ten tweede omdat dan wel de email binnenkomt, maar niet de agenda. En die is minstens even belangrijk.

Heeft iemand van jullie een idee hoe dit kan en kan worden opgelost?

Thx!

[ Voor 6% gewijzigd door BartDG op 29-03-2019 15:30 ]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Staat me iets van bij dat er vorige maand veel problemen waren met Google accounts, hier in een paar topics ook te lezen. Heb je het apparaat voorzien van de nieuwste iOS?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BartDG kun je voor het g-mail account niet de g-mail app gebruiken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:58
@WhatsappHack ja hoor, zowel de oude als de nieuwe iPhone hebben de laatste iOS versie. Goed om weten dat het in feite aan Google kan liggen. Hopelijk dan snel een oplossing!

@Hackus nee, voor een goeie integratie moet dat toch echt via de email accounts van de iPhone zelf. Anders heb je ook de agenda niet. Bovendien wil de vrouw de standaard Apple mail app gebruiken. En dat zou ook gewoon moeten kunnen want ze doet het te al jaren zo op haar oude iPhone. Maar bedankt voor het meedenken. :)

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:33
Gebruik voor je gsuite account bij het instellen de exchange account optie i.p.v. de google account optie.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Allereerst is het van belang om te weten dat een @gmail.com adres wel altijd een Google acocunt is maar een Google account niet altijd een @gmail.com adres is. Zo kun je van een @outlook.com ook rustig een Google account maken.

Hetzelfde geldt voor je @eigendomein.be accont, de vraag is of het wel een Google account is? Van Gsuite heb ik geen kennis, vandaar dat ik ook niet zeker weet of een emailaccount aangemaakt via Gsuite ook automatisch een Google account is.

Twee mogelijke oplossingen:
- Probeer het eigendomein.be adres op een andere manier toe te voegen (via exchange account oid).
- Maak eerst van het eigendomein.be een Google account (mocht je dat willen), want ik vermoed dat dat nu niet het geval is.
Pagina: 1