Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 18:15
Goedemiddag,

Ik heb een Acer ES1-533-C94P die helaas een probleem is gaan vertonen. Bij het aanzetten van de laptop, gaat deze even aan, komt door de POST heen en valt vervolgens uit. Met het uitvallen gaat de Ventilator ook ineens naar 100% voor een seconde.

De AC Adapter werkt ook niet meer nadat de laptop uitvalt (Andere lader ook geprobeerd ) De accu zit ingebouwd, op het moment dat ik die lostrek en weer aansluit, word de lader wel weer herkent en lijkt de accu op te laden. Echter na het aanzetten / uitvallen doet de lader weer niks. Ik heb hier ook al een andere lader voor geprobeerd, die doet hetzelfde.

Wat heb ik verder nog gedaan?
- CMOS Batterij doorgemeten ( Gesoldeerde batterij, geeft nog 3,08V door, lijkt mij voldoende )
- Na het opladen van de accu ( Blauw charge light ) doorgemeten, geeft de accu 12V door, naar mijn weten hoort dat 11.4V te zijn
- Accu losgetrokken en enkel op AC Adapter geprobeerd, doet hetzelfde

Wat heb ik verder opgemerkt?
- De Accu lijkt heel snel zijn lading te verliezen, na een paar minuten van vol opgeladen ( niet aangesloten ) is hij alweer naar 0,1V, Echter naar mijn weten moet een laptop ook op enkel AC Adapter werken.

Ik hoor graag of jullie nog ideeën of tips hebben wat ik kan proberen, gezien de laptop POST heb ik niet het vermoeden dat het moederbord defect is.

Mvg,

Michel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Als je de laptop aanzet en naar de BIOS gaat, wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 18:15
Nuccie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:24:
Als je de laptop aanzet en naar de BIOS gaat, wat gebeurt er dan?
Naar de bios gaan is helaas niet mogelijk, laptop valt daarvoor al uit