NT 4 server vervangen door linux server. hoe?

Pagina: 1
Acties:

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 19:25
Hoi,

ik heb zelf een nt 4 server met een aantal workstations. hiernaast draai ik zelf een linux server (Debian 2.2). Nu kwam het in me op om eens te proberen om de nt 4 server te vervangen door de linux server (als domain server etc).

Ik heb wat gevonden over samba en een netlogon share, maar ik kan niet vinden hoe het precies werkt en hoe de authenticatie (mbt inloggen en homedirs etc) werkt.

heeft iemand een idee of er een howto bestaat hiervoor? of heeft iemand een idee wat je allemaal moet instellen etc?

Verwijderd

Euh krab eens achter je oren, een NT domein door een linux machine laten beheren? |:(

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Op woensdag 25 juli 2001 14:29 schreef Lexxie het volgende:
Euh krab eens achter je oren, een NT domein door een linux machine laten beheren? |:(
dat is met samba geen probleem (althans, het kan).. Ik heb het thuis draaien, en log met Win2k in op mijn samba "pdc"

Maar euh, RTFM, en vooral de samba-HOWTO

Ik frut, dus ik epibreer

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 19:25
Op woensdag 25 juli 2001 14:31 schreef pistole het volgende:

[..]

dat is met samba geen probleem (althans, het kan).. Ik heb het thuis draaien, en log met Win2k in op mijn samba "pdc"

Maar euh, RTFM, en vooral de samba-HOWTO
hmm ok. heb een hoop zitten zoeken op inet maar de samba howto kwam niet in me op (domdomdom :) ).

maar ok. thnx en ik zal ff gaan lezen.

/edit: nu je samba en pdc zei, vond ik in 1 min deze link: http://www.samba.org/samba/ftp/docs/htmldocs/samba-pdc-faq.html

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 14:29 schreef Lexxie het volgende:
Hmzzz ik denk dat er iemand anders zich hier achter de oren moet gaan krabben. Dit kan wel degelijk, zoals je misschien inmiddels wel gemerkt hebt.

Zie ook via de search de vele topics over Samba-2.2 en Samba-TNG. Vooral deze laatste heeft al aardig wat PDC support. Helaas is het nog wel alpha software, terwijl 2.2 stabiel is inmiddels.
Denk eraan dat je voor SP2 onder win2k en WindowsXP wel de CVS versies van beide samba's moet gebruiken om uberhaupt te kunnen joinen. Maar dit en meer, kan je in de vele topics in NOS op GOT lezen.

Succes :)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

NT 4 server vervangen door linux server. hoe?
1. Windows NT eraf
2. Linux erop

Nee ff serieus. Dat kan dus met Samba. Neem dan wel het liefst Samba 2.2.1 want daar wordt een heeeeele dikke bug in opgelost :)

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1