Algemene tip voor artikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hey @Olaf ,

Graag zou ik en stukje opbouwende goed bedoelde feedback met je willen delen.

Microsoft stelt Surface Book 2 met Core i5-quadcore officieel beschikbaar

Wat ik heel vaak mis in dergelijke artikelen - en nu ook - is achtergrondinformatie. Ik snap dat er nieuwswaarde zit in dat er een nieuwe processoroptie is. Wat ik mis - om de nieuwswaarde op niveau te kunnen schatten - is hoe de processorlijn er nú uitziet. Vragen die in mij opkomen zijn:

- Is dit de eerste i5-quadcore, terwijl er al wel i7-quadcores waren?
- Is dit de eerste i5-quadcore in deze generatie, waren al eerder i5-quadcores van eerdere generaties?
- Is dit de eerste quadcore in de hele Surface Book 2-serie?

Of moet ik dat uit deze alinea halen:
De Core i5 van de zevende Intel Core-generatie waar Microsoft de Surface Book 2 tot nu toe mee leverde, is de Core i5-7300U van de Kaby Lake-serie. Dat is een dualcore met HyperThreading, een kloksnelheid van 2,6GHz en een Turbosnelheid van 3,5GHz.
En moet ik hierin lezen dat de SB2 dus met één type i5 leverbaar was, namelijk een dual core?

Dergelijke kleine toevoegingen maken voor mij het artikel beter in te schatten. Vaak heb ik bij artikelen op Tweakers dat naar zaken wordt verwezen of dat zaken worden aangehaald, zonder daarin specifiek te zijn.

Ik geef toe dat het onderscheid / voorbeeld in dit artikel klein is hoor. Als ik even zoek kan ik meer voorbeelden aanhalen. Natuurlijk is dat altijd erbij te zoeken maar dat is m.i. niet de bedoeling van het nieuwsbericht.

Wilde het toch even delen voordat ik jou en je collega's een fijn weekend toewens :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik ga er misschien soms wat te gemakkelijk van uit dat lezers thuis zijn in de materie. Ik heb het artikel wat uitgebreid @Eagle Creek en dank voor de feedback. :)