In mijn zoektocht naar een nieuwe laptop (minimaal Kaby Lake R i5, 256GB SSD, 8GB ram, Geforce MX150 gpu en een MAT scherm in een compacte behuizing) heb ik de keuze eigenlijk min of meer beperkt tot 3 modellen van HP (ook omdat daar deze week een aanbieding van is bij de Mediamarkt). Het gaat om de volgende modellen:
pricewatch: HP Pavilion 14-ce0830nd
pricewatch: HP Envy 13-ah0120nd
Helaas zie ik nu dat de tweede optie niet meer bij de mediamarkt te verkrijgen is, deze was 824 euro.
Ik vraag me vooral af of de Envy met zijn compactere behuizing de meerprijs waard is en of deze compactheid geen nadelen gaat geven mbt tot warmteontwikkeling en throttling...
Eventueel zou ik mijn budget ook kunnen oprekken en dit model nemen:
pricewatch: HP Envy 13-ah0560nd
Ook hierbij vraag ik mij dan af of dit de meerprijs waard is.... dubbel RAM en SSD en een i7.....
Kan iemand mij helpen om de knoop door te hakken?
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral redelijk standaard werk, office, email, internet, af en toe een filmpje kijken en een beetje licht foto's bewerken. Binnenkort gaan we een actioncam kopen en ik wil die video's wat bewerken. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om af en toe een spelletje te kunnen spelen, vandaar dat ik de MX150 erin wil
Wat is je budget?
1079 inc btw
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ga sowieso 2 keer per week een flink stuk met de trein en dan gaat ie bijna altijd mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op zich niet maar met de eisen die ik heb is er gewoon niet heel veel op de markt. Ik heb nu een Asus UX303 die heel goed bevalt (helaas geen discrete GPU) maar de huidige Zenbooks knap ik af op de kleur.
pricewatch: HP Pavilion 14-ce0830nd
pricewatch: HP Envy 13-ah0120nd
Helaas zie ik nu dat de tweede optie niet meer bij de mediamarkt te verkrijgen is, deze was 824 euro.
Ik vraag me vooral af of de Envy met zijn compactere behuizing de meerprijs waard is en of deze compactheid geen nadelen gaat geven mbt tot warmteontwikkeling en throttling...
Eventueel zou ik mijn budget ook kunnen oprekken en dit model nemen:
pricewatch: HP Envy 13-ah0560nd
Ook hierbij vraag ik mij dan af of dit de meerprijs waard is.... dubbel RAM en SSD en een i7.....
Kan iemand mij helpen om de knoop door te hakken?
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral redelijk standaard werk, office, email, internet, af en toe een filmpje kijken en een beetje licht foto's bewerken. Binnenkort gaan we een actioncam kopen en ik wil die video's wat bewerken. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om af en toe een spelletje te kunnen spelen, vandaar dat ik de MX150 erin wil
Wat is je budget?
1079 inc btw
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ga sowieso 2 keer per week een flink stuk met de trein en dan gaat ie bijna altijd mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op zich niet maar met de eisen die ik heb is er gewoon niet heel veel op de markt. Ik heb nu een Asus UX303 die heel goed bevalt (helaas geen discrete GPU) maar de huidige Zenbooks knap ik af op de kleur.