Is mijn videokaart defect?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb het gevoel dat mijn videokaart kapot is. Het is een Nvidia GTX 780 van zo'n 5.5 jaar oud. Toen ik gisteren thuis kwam gaf mijn beeldscherm niets weer, en na hem opnieuw opgestart te hebben gaf hij aan geen signaal te hebben. Ik heb dit probleem eerder gehad en in die gevallen was het vaak relatief snel opgelost door mijn pc schoon te maken en de kaart even uit zijn slot te halen en hem er daarna weer in te doen. Deze keer hielp dat echter niet. Mijn onboard graphics werken nog prima en de ventilators op de kaart zelf draaien gewoon als normaal. Als ik in apparaatbeheer zoek kan mijn pc de kaart ook niet meer vinden.

Ik heb gelezen dat dit soort problemen ook aan de voeding kunnen liggen. Ik heb een Cooler master 700W die even oud is als de videokaart. Hoe weet ik aan welk van de 2 het ligt?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Wat voor model voeding is het? Cooler Master B700? Zo ja, koop gauw een nieuwe.

GPU al in ander systeem getest? Black screen kan een kapotte GPU zijn maar ook zeker een voeding die niet voldoende kan leveren...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een B700, is daar iets mis mee dan? Ik heb niet heel veel geld over op het moment dus ik wil wel graag zeker weten waar het aan kan liggen voor ik iets koop. Verklaart een slecht functionerende voeding het feit dat mijn pc de kaart niet meer herkend, terwijl de fans van de kaart zelf nog wel draaien?

Ik heb helaas geen ander systeem om de GPU in te testen, dat maakt het extra lastig